EΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2000
Αριθ. 3262/ 130
Συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 1999/99/ΕΚ
της Επιτροπής της 15ης Δεκεμβρίου 1999
"για την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 80/ 1269/ΕΟΚ του Συμβουλίου
σχετικά με την ισχύ κινητήρος των μηχανοκινήτων οχημάτων>~.
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΟΝΙΚΗΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
'Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
1. Των άρθρων84 παρ. 2
και 88του Κ.Ο.Κ. που κυρώθηκε με το Ν. 2696!99 (Α" 57) "Κύρωση του Κώδικα
Οδικής Κυκλοφορίας.
2. Του δευτέρου άρθρου
του Ν. 2077/1992 (Α" 136) •<Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή
"Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνονται στην
Τελική πράξη•~.
3. Των άρθρων 1 παρ: 1 και 3 του Ν.
1338/83 (Α' 34) "εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου, όπως τροποποιήθηκε με την
παρ. 1 του άρθρου 6του Ν. 1440/84 (Α" 70) "Συμμετοχή της Ελλάδος στο
κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακος και Χάλυβας και του Οργανισμού ΕΥΡΑΤΟΜ"
και του άρθρου 65 του Ν. 1892/90 (Α' 101).
4. Του άρθρου 29Α του Ν. 1558/85
"Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα" (Α" 137) που προστέθηκε με το άρθρο
27του Ν. 2081/92 (Α" 154) και αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1, παρ. 2α του
Ν. 2469/1997 (Α' 38).
5. Της Κ.Υ.Α. 11251/84
(Β" 526) •~Προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 80/1269/ΕΟΚ του
Συμβουλίου σχετικά με την ισχύ κινητήρας των μηχανοκινήτων οχημάτων " ,
απόφαση με την οποία εναρμονίσθηκε στην Ελληνική νομοθεσία με την οδηγία 80
/1269/ΕΟΚ. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος
του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
ΑΡΘΡΟ 1
Σκοπός
Η παρούσα απόφαση αποσκοπεί στην
τροποποίηση και συμπλήρωση της Ελληνικής νομοθεσίας σε συμμόρφωση προς τις
διατάξεις της οδηγίας 1999/99/ΕΚ της Επιτροπής της 15ης Δεκεμβρίου 1999 "για
την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 80/1269/ΕΟΚ του Συμβουλίου
σχετικά με την ισχύ κινητήρας των μηχανοκινήτων οχημάτων " που δημοσιεύθηκε
στην Ελληνική γλώσσα στην Επίσημη Εφημερίδά των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων με
αριθ. L 334/28.12.1999 (σελίδες 32, 33, 34, 35 j.
ΑΡΘΡΟ 2
"Έγκριση τύπου -
Ταξινόμηση οχημάτων πεδίο εφαρμογής
1. Από της δημοσιεύσεως της παρούσας οι
αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν μπορούν για
λόγους που αφορούν την ισχύ του κινητήρα:
- να απορρίπτουν ως προς οποιοδήποτε
δεδομένο τύπο μηχανοκινήτου οχήματος, την χορήγηση εγκρίσεως ΕΚ τύπου ή εθνικής
εγκρίσεως τύπου
να μη χορηγούν έγκριση τύπου και οι αρμόδιες υπηρεσίες
Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων
- να απαγορεύουν την
ταξινόμηση, την πώληση ή θέση σε λειτουργία οχημάτων:
εφόσον τα στοιχεία
ισχύος του κινητήρα καθορίζονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΚΥΑ 11251/84
(Β" 526), όπως τροποποιείται με την παρούσα απόφαση.
2. Από την i kινουαρίου
2000 οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών:
δεν χορηγούν έγκριση τύπου ΕΚ και
απορρίπτουν την χορήγηση εθνικής έγκρισης τύπου εκτός των περιπτώσεων για τις οποίες ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 8 παράγραφος 2 του Π.Δ. 431/1983 (Α" 160) όπως ισχύει σήμερα για κάθε τύπο οχήματος εφόσον η ισχύς του κινητήρα δεν καθορίζεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΚΥΑ 11251/84 (Β" 526), όπως τροποποιείται με την παρούσα απόφαση.
ΑΡΘΡΟ 3
Τελικές διατάξεις
1. Προσαρτάται και αποτελεί
αναπόσπαστο μέρος της παρούσης το κατωτέρω παράρτημα.
2. Η παρούσα απόφαση ισχύει από την
ημέρα της δημοσίευοήc της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να
δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, 30 Μαίου 2000
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΟΝΙΚh1ΣΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
GΙΑΝΝΟΣ ΠΑΠΑΝΤf1Ν1ΟΥ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ