EΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ

 

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 

 

 

ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

 

Αρ. Φύλλου 799

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

29 ΙΟΥΝΙΟΥ 2000

 

 

ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ & ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ

 

 

 

 

Αριθ. 3262/ 130

Συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 1999/99/ΕΚ

της Επιτροπής της 15ης Δεκεμβρίου 1999 "για την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 80/ 1269/ΕΟΚ του Συμβουλίου σχετικά με την ισχύ κινητή­ρος των μηχανοκινήτων οχημάτων>~.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΟΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

­ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

'Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:

1. Των άρθρων84 παρ. 2 και 88του Κ.Ο.Κ. που κυρώθη­κε με το Ν. 2696!99 (Α" 57) "Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

2. Του δευτέρου άρθρου του Ν. 2077/1992 (Α" 136) •<Κύ­ρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή "Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνο­νται στην Τελική πράξη•~.

3. Των άρθρων 1 παρ: 1 και 3 του Ν. 1338/83 (Α' 34) "εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου, όπως τροποποιήθη­κε με την παρ. 1 του άρθρου 6του Ν. 1440/84 (Α" 70) "Συμ­μετοχή της Ελλάδος στο κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κοι­νότητας Άνθρακος και Χάλυβας και του Οργανισμού ΕΥ­ΡΑΤΟΜ" και του άρθρου 65 του Ν. 1892/90 (Α' 101).

4. Του άρθρου 29Α του Ν. 1558/85 "Κυβέρνηση και Κυ­βερνητικά Όργανα" (Α" 137) που προστέθηκε με το άρθρο 27του Ν. 2081/92 (Α" 154) και αντικαταστάθηκε από το άρ­θρο 1, παρ. 2α του Ν. 2469/1997 (Α' 38).

5. Της Κ.Υ.Α. 11251/84 (Β" 526) •~Προσαρμογή στην τε­χνική πρόοδο της οδηγίας 80/1269/ΕΟΚ του Συμβουλίου σχετικά με την ισχύ κινητήρας των μηχανοκινήτων οχημά­των " , απόφαση με την οποία εναρμονίσθηκε στην Ελληνική νομοθεσία με την οδηγία 80 /1269/ΕΟΚ. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

ΑΡΘΡΟ 1

Σκοπός

Η παρούσα απόφαση αποσκοπεί στην τροποποίηση και συμπλήρωση της Ελληνικής νομοθεσίας σε συμμόρφω­ση προς τις διατάξεις της οδηγίας 1999/99/ΕΚ της Επι­τροπής της 15ης Δεκεμβρίου 1999 "για την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας 80/1269/ΕΟΚ του Συμ­βουλίου σχετικά με την ισχύ κινητήρας των μηχανοκινή­των οχημάτων " που δημοσιεύθηκε στην Ελληνική γλώσ­σα στην Επίσημη Εφημερίδά των Ευρωπαϊκών Κοινοτή­των με αριθ. L 334/28.12.1999 (σελίδες 32, 33, 34, 35 j.

 

ΑΡΘΡΟ 2

"Έγκριση τύπου - Ταξινόμηση οχημάτων ­πεδίο εφαρμογής

1. Από της δημοσιεύσεως της παρούσας οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν μπορούν για λόγους που αφορούν την ισχύ του κινη­τήρα:

- να απορρίπτουν ως προς οποιοδήποτε δεδομένο τύπο μηχανοκινήτου οχήματος, την χορήγηση εγκρίσεως ΕΚ τύπου ή εθνικής εγκρίσεως τύπου

να μη χορηγούν έγκριση τύπου και οι αρμόδιες υπηρε­σίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυ­τοδιοικήσεων

- να απαγορεύουν την ταξινόμηση, την πώληση ή θέση σε λειτουργία οχημάτων:

εφόσον τα στοιχεία ισχύος του κινητήρα καθορίζονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΚΥΑ 11251/84 (Β" 526), όπως τροποποιείται με την παρούσα απόφαση.

2. Από την i kινουαρίου 2000 οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών:

δεν χορηγούν έγκριση τύπου ΕΚ και

απορρίπτουν την χορήγηση εθνικής έγκρισης τύπου εκτός των περιπτώσεων για τις οποίες ισχύουν οι διατά­ξεις του άρθρου 8 παράγραφος 2 του Π.Δ. 431/1983 (Α" 160) όπως ισχύει σήμερα για κάθε τύπο οχήματος εφόσον η ισχύς του κινητήρα δεν καθορίζεται σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ΚΥΑ 11251/84 (Β" 526), όπως τροποποιεί­ται με την παρούσα απόφαση.

ΑΡΘΡΟ 3

Τελικές διατάξεις

1. Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσης το κατωτέρω παράρτημα.

2. Η παρούσα απόφαση ισχύει από την ημέρα της δη­μοσίευοήc της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 30 Μαίου 2000

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΕΟΝΙΚh1ΣΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

GΙΑΝΝΟΣ ΠΑΠΑΝΤf1Ν1ΟΥ

 

ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΧΡΙΣΤΟΣ ΒΕΡΕΛΗΣ