EΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 

ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

 

Αρ. Φύλλου 1094

20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1998

 

 

ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΓΚΡΙΣΕΙΣ

 

 

YΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ αριθ. 23462/1941

Συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 98/14/ΕΚ της Επιτροπής της 6ης Φεβρουαρίου 1998 "για την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της Οδηγίας 70/156/ΕΟΚ του Συμβουλίου περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των κρατών μελών που αφορούν την έγκριση τύπου οχημάτων με κινητήρα και των ρυμουλκουμένων τους.

 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ

ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

 

Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:

1.      Toυ άρθρου 84 παρ. 2 του Κ.Ο.Κ. που κυρώθηκε με το Ν. 2094/92 (Α΄182) "περί κυρώσεως του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας".

2.      Του δευτέρου άρθρου του Ν. 2077/1992(Α΄136) "Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και των σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνονται στην Τελική πράξη".

3.      Των άρθρων 1 παρ. 1,2 και 3 του Ν. 1338 (Α΄34) "Εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου" όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν. 1440/1984 (Α΄70) "Συμμετοχή της Ελλάδος στο κεφάλαιο στα αποθεματικά και στις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, στο κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κοινότητος Άνθρακος και Χάλυβος και του οργανισμού Εφοδιασμού ΕΥΡΑΤΟΜ" και του άρθρου 65 του Ν. 1892/1990 (Α΄ - 101).

4.      Του άρθρου 29Α του Ν. 1558/1985 " Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα" (Α΄137) που προστέθηκε με το άρθρου 27 του Ν. 2081/1992 (Α΄154) και αντικατασταθηκε από το άρθρο 1, παρ. 2α του Ν. 2469/1997 (Α΄38).

5.      Της 830/1997 (Β΄839( Κοινής απόφασης του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών".

6.      Toυ Π.Δ. 431/1983 (Α΄ - 160) "Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της 70/156/ΕΟΚ οδηγίας του Συμβουλίου Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 6ης Φεβρουαρίου 1970,περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των Κρατών - μελών που αφορούν στην έγκριση των οχημάτων με κινητήρα και των ρυμουλκουμένων τους, όπως τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ 47271/3950/1992 (Β΄764) "Διαδικασία έγκρισης τύπου οχημάτων με κινητήρα και των ρυμουλκουμένων τους σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις της Οδηγίας 92/53/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 18ης Ιουνίου 1992" αποφασίζουμε:

 

Άρθρο 1

Σκοπός

Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 98/14/ΕΚ της Επιτροπής της 6ης Φεβρουαρίου 1998 "για την προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της Οδηγίας 70/156/ΕΟΚ του Συμβουλίου περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των κρατών μελών που αφορούν την έγκριση τύπου οχημάτων με κινητήρα και των ρυμουλκουμένων τους" (ΕΕ L91/25.03.98).

 

Άρθρο 2

 

Το ΠΔ 431/1983 όπως τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ 47271/3950/1992, τροποποιείται ως εξής:

1. Το άρθρο 3, παράγραφος 1, αντικαθίσταται με το ακόλουθο κείμενο:

"1. Η αίτηση έγκρισης τύπου οχήματος υποβάλλεται από τον κατασκευαστή στην αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Η αίτηση συνοδεύεται από φάκελο πληροφοριών που περιλαμβάνει τις πληροφορίες οι οποίες απαιτούνται από το παράρτημα ΙΙΙ και από τα πιστοποιητικά έγκρισης τύπου για καθεμιά από τις εφαρμόσιμες επί μέρους αποφάσεις με τις οποίες έχουν εναρμονιστεί οι επί μέρους οδηγίες που απαιτούν τα παραρτήματα IV ή XI. Εξ άλλου, το πακέτο πληροφοριών για τις εγκρίσεις τύπου συστήματος και χωριστών τεχνικών μονάδων σε σχέση με κάθε επιμέρους οδηγία τίθεται στη διάθεση της αρμόδιας για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσίας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών μέχρι την ημερομηνία κατά την οποία η έγκριση τύπου είτε χορηγείται, είτε απορρίπτεται."

2. Το άρθρο 4, παράγραφος 1, τροποποιείται ως εξής:

α) στο στοιχείο γ), η φράση "σχετικής επί μέρους οδηγίας" αντικαθίσταται από τη φράση "σχετικής επί μέρους οδηγίας, όπως αναφέρεται στο παράρτημα IV ή XI"

β) στο στοιχείο δ), η φράση "στη σχετική επί μέρους οδηγία" αντικαθίσταται από τη φράση "στη σχετική επί μέρους οδηγία, όπως αναφέρεται στο παράρτημα IV ή XI".

γ) Προστίθενται τα ακόλουθα νέα σημεία:

"Στην περίπτωση έγκρισης τύπου οχήματος που αφορά το Παράρτημα ΧΙ, ή το άρθρο 8, παράγραφος 2, στοιχείο γ) ή στην περίπτωση έγκρισης τύπου συστήματος, κατασκευαστικού στοιχείου ή χωριστής τεχνικής μονάδας που αφορά το Παράρτημα ΧΙ, ή το άρθρο 8, παράγραφος 2, στοιχείο γ) και περιέχει περιορισμούς ή εξαιρέσεις από κάποια διάταξη της σχετικής επί μέρους οδηγίας, το πιστοποιητικό έγκρισης τύπου περιέχει τους περιορισμούς που ισχύουν και τις εξαιρέσεις που χορηγούνται, φέρει δε ειδικό αριθμό έγκρισης τύπου σύμφωνα με τις διατάξεις του παραρτήματος VII.

Εφόσον τα στοιχεία των φακέλων πληροφοριών που αναφέρονται στα στοιχεία α), β), η) και δ) ανωτέρω προδιαγράφουν διατάξεις για οχήματα ειδικής χρήσεως, όπως υποδεικνύεται στις αντίστοιχες στήλες του παραρτήματος ΧΙ και των προσαρτημάτων του, το πιστοποιητικό έγκρισης τύπου προσδιορίζει επίσης τους εν λόγω περιορισμούς και εξαιρέσεις."

3. Το άρθρο 5 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:

"Άρθρο 5

Τροποποιήσεις των εγκρίσεων τύπου

1. Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που έχει χορηγήσει έγκριση τύπου, λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να ενημερώνεται σχετικά με οποιαδήποτε τροποποίηση στις λεπτομέρειες οι οποίες περιλαμβάνονται στο πακέτο πληροφοριών.

2. Η αίτηση για τροποποίηση της έγκρισης τύπου υποβάλλεται στην ανωτέρω υπηρεσία μόνο στην περίπτωση που η υπηρεσία αυτή χορήγησε την αρχική έγκριση τύπου, οπότε και έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του παρόντος άρθρου.

3. Στην περίπτωση έγκρισης τύπου συστήματος, κατασκευαστικού στοιχείου ή χωριστής τεχνικής μονάδας, εάν οι λεπτομέρειες που περιλαμβάνονται στο πακέτο πληροφοριών έχουν αλλάξει, η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών εκδίδει αν χρειαστεί τις αναθεωρημένες σελίδες του πακέτου πληροφοριών, σημειώνοντας σε κάθε αναθεωρημένη σελίδα σαφώς τη φύση της τροποποίησης και την ημερομηνία επανέκδοσης. Ενοποιημένη και ενημερωμένη έκδοση του πακέτου πληροφοριών συνοδευόμενη από λεπτομερή περιγραφή της τροποποίησης θεωρείται επίσης ότι πληροί αυτή την απαίτηση.

Σε κάθε περίπτωση αναθεώρησης σελίδων ή ενοποιημένης και ενημερωμένης έκδοσης, τροποποιείται και το ευρετήριο του πακέτου πληροφοριών (το οποίο επισυνάπτεται στο πιστοποιητικό έγκρισης) ώστε να εμφαίνονται οι ημερομηνίες τελευταίας αναθεώρησης των σελίδων ή η ημερομηνία της ενοποιημένης και ενημερωμένης έκδοσης.

Εφόσον, επιπλέον, έχουν τροποποιηθεί οποιεσδήποτε πληροφορίες στο πιστοποιητικό έγκρισης τύπου, εξαιρουμένων των προσαρτημάτων του, ή έχουν μεταβληθεί οι απαιτήσεις της παρούσας απόφασης μετά την αναγραφόμενη στην τρέχουσα έγκριση ημερομηνία, η τροποποίηση χαρακτηρίζεται ως "επέκταση" και η αρμόδια για τις εγκρίσεις υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών εκδίδει αναθεωρημένο πιστοποιητικό έγκρισης (που φέρει αριθμό επέκτασης), στο οποίο φαίνεται σαφώς ο λόγος για την επέκταση και η ημερομηνία επανέκδοσης.

Αν η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών διαπιστώσει ότι κάποια τροποποίηση πακέτου πληροφοριών καθιστά αναγκαίες νέες δοκιμές ή ελέγχους, ενημερώνει σχετικά τον κατασκευαστή και εκδίδει τα έγγραφα που αναφέρονται στο πρώτο, δεύτερο και τρίτο εδάφιο μόνο μετά την επιτυχή διεξαγωγή των νέων δοκιμών ή ελέγχων.

4. Στην περίπτωση έγκρισης τύπου οχήματος, εάν οι λεπτομέρειες που περιλαμβάνονται στο πακέτο πληροφοριών έχουν αλλάξει, η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών εκδίδει αν χρειαστεί τις αναθεωρημένες σελίδες του πακέτου πληροφοριών, σημειώνοντας σε κάθε αναθεωρημένη σελίδα σαφώς τη φύση της τροποποίησης και την ημερομηνία επανέκδοσης. Ενοποιημένη και ενημερωμένη έκδοση του πακέτου πληροφοριών συνοδευόμενη από λεπτομερή περιγραφή της τροποποίησης θεωρείται επίσης ότι πληροί αυτή την απαίτηση.

Σε κάθε περίπτωση αναθεώρησης σελίδων ή ενοποιημένης και ενημερωμένης έκδοσης, τροποποιείται και το ευρετήριο του πακέτου πληροφοριών (το οποίο επισυνάπτεται στο πιστοποιητικό έγκρισης) ώστε να εμφαίνονται οι ημερομηνίες τελευταίας αναθεώρησης των σελίδων ή η ημερομηνία της ενοποιημένης και ενημερωμένης έκδοσης.

Εφόσον, επιπλέον, απαιτούνται περαιτέρω επιθεωρήσεις ή έχουν τροποποιηθεί οποιεσδήποτε πληροφορίες στο πιστοποιητικό έγκρισης τύπου (εξαιρουμένων των προσαρτημάτων του) ή, εφόσον μετά την αναγραφόμενη στην τρέχουσα έγκριση του οχήματος ημερομηνία, έχουν μεταβληθεί οι απαιτήσεις οποιασδήποτε επιμέρους οδηγίας, εφαρμοστέας κατά την ημερομηνία μετά την οποία απαγορεύεται η θέση για πρώτη φορά σε κυκλοφορία, η τροποποίηση χαρακτηρίζεται ως "επέκταση" και η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών εκδίδει αναθεωρημένο πιστοποιητικό έγκρισης (που φέρει αριθμό επέκτασης), στο οποίο φαίνεται σαφώς ο λόγος για την επέκταση και η ημερομηνία επανέκδοσης.

Αν η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών διαπιστώσει ότι κάποια τροποποίηση πακέτου πληροφοριών καθιστά αναγκαίες νέες δοκιμές ή ελέγχους, ενημερώνει σχετικά τον κατασκευαστή και εκδίδει τα προαναφερθέντα έγγραφα μόνο μετά την επιτυχή διεξαγωγή των νέων δοκιμών ή ελέγχων. Τα τροποποιημένα έγγραφα αποστέλλονται σε όλες τις άλλες αρμόδιες για τις εγκρίσεις τύπου αρχές των κρατών-μελών εντός ενός μηνός.

5. Όταν καθίσταται προφανές ότι κάποια έγκριση τύπου οχήματος πρόκειται να παύσει να ισχύει επειδή πρόκειται να παύσουν να ισχύουν μια ή περισσότερες από τις εγκρίσεις τύπου που είχαν χορηγηθεί βάσει επί μέρους οδηγιών/αποφάσεων που αναφέρονται στο πακέτο πληροφοριών ή λόγω εισαγωγής νέας επί μέρους οδηγίας στο παράρτημα IV μέρος Ι, η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που χορήγησε την ανωτέρω έγκριση, κοινοποιεί το γεγονός αυτό, το αργότερο ένα μήνα πριν παύσει να ισχύει η έγκριση τύπου οχήματος, στις αρμόδιες για την έγκριση αρχές των λοιπών κρατών-μελών αναφέροντας τη σχετική ημερομηνία ή τον αριθμό αναγνώρισης του τελευταίου οχήματος που έχει παραχθεί σύμφωνα με το παλαιό πιστοποιητικό.

6 Δεν απαιτείται τροποποίηση της εγκρίσεως για τις κατηγορίες οχημάτων που δεν επηρεάζονται από μεταβολή των απαιτήσεων σε επί μέρους οδηγίες/αποφάσεις ή στην παρούσα απόφαση."

4. Στο άρθρο 6 παράγραφος 1, προστίθεται το ακόλουθο νέο εδάφιο:

"Το πιστοποιητικό συμμόρφωσης πρέπει να τυπώνεται κατά τρόπο που να μην επιτρέπει την πλαστογράφησή του. Προς το σκοπό αυτό, το χαρτί εκτύπωσης προστατεύεται είτε με έγχρωμες γραφικές παραστάσεις, είτε με υδατόσημα με το αναγνωριστικό σήμα του κατασκευαστή".

5. Το άρθρο 8, παράγραφος 2, τροποποιείται ως εξής:

α) Το στοιχείο β) τροποποιείται ως εξής:

i) στο σημείο 1 διαγράφεται η λέξη "ποσοτικών",

ii) το σημείο 2 αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:

"2. Προκειμένου να εφαρμοστεί το σημείο 1 σε έναν ή περισσότερους τύπους δεδομένης κατηγορίας, ο κατασκευαστής υποβάλλει αίτηση στην αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Στην αίτηση αυτή αναφέρονται οι τεχνικοί ή/και οικονομικοί λόγοι στους οποίους βασίζεται.

Εντός τριών μηνών η ανωτέρω υπηρεσία αποφασίζει για το συγκεκριμένο τύπο οχήματος εάν και πόσες μονάδες θα δεχτεί να ταξινομηθούν στην Ελληνική Επικράτεια.

Η ανωτέρω υπηρεσία είναι υπεύθυνη να ελέγχει αν ο κατασκευαστής έχει συμμορφωθεί με τις διατάξεις του Παραρτήματος ΧΙΙ, σημείο Β. Η υπηρεσία αυτή αποστέλλει κάθε χρόνο στην Επιτροπή κατάλογο με τις χορηγηθείσες παρεκκλίσεις.

β) Το στοιχείο γ) αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:

"γ) Οχήματα, κατασκευαστικά στοιχεία ή χωριστές τεχνικές μονάδες που έχουν σχεδιαστεί σύμφωνα με τεχνολογίες ή αρχές εκ φύσεως ασυμβίβαστες προς μια ή περισσότερες απαιτήσεις μιας ή περισσοτέρων από τις ειδικές οδηγίες/αποφάσεις.

Στην περίπτωση αυτή, η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών μπορεί να χορηγήσει έγκριση τύπου περιορισμένης ισχύος για την Ελληνική Επικράτεια. Εντός μηνός όμως από την ανωτέρω χορήγηση, πρέπει να στείλει αντίγραφο του πιστοποιητικού έγκρισης τύπου και των προσαρτημάτων του στις αρχές έγκρισης τύπου των λοιπών κρατών-μελών και στην Επιτροπή. Ταυτόχρονα, αποστέλλει αίτηση στην Επιτροπή για να της επιτραπεί να χορηγήσει έγκριση τύπου σύμφωνα με την παρούσα απόφαση. Η αίτηση συνοδεύεται από φάκελο με τα εξής στοιχεία:

- το λόγο για τον οποίο η οικεία τεχνολογία ή αρχή καθιστά το όχημα, το κατασκευαστικό στοιχείο, ή την τεχνική μονάδα ασυμβίβαστα με τις απαιτήσεις μιας από τις ειδικές οδηγίες/αποφάσεις,

- περιγραφή των προβλημάτων ασφαλείας και προστασίας περιβάλλοντος και των μέτρων που ελήφθησαν,

- περιγραφή των δοκιμών και των αποτελεσμάτων τους που καταδεικνύουν επίπεδο ασφάλειας και προστασίας του περιβάλλοντος τουλάχιστον ισοδύναμο με αυτό που εξασφαλίζουν οι απαιτήσεις μιας ή περισσοτέρων από τις επί μέρους σχετικές οδηγίες/αποφάσεις,

- προτάσεις τροποποιήσεων των σχετικών επί μέρους οδηγιών/αποφάσεων ή προτάσεις νέων επί μέρους οδηγιών, αναλόγως.

Η Επιτροπή, εντός τριών μηνών από την παραλαβή του πλήρους φακέλου, υποβάλλει σχέδιο απόφασης στην επιτροπή που αναφέρεται στο άρθρο 13 της παρούσας απόφασης. Η Επιτροπή, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 13 της Οδηγίας 92/53/ΕΟΚ, αποφασίζει αν θα επιτρέψει ή όχι τη χορήγηση της έγκρισης τύπου με βάση την παρούσα απόφαση.

Αν ληφθεί απόφαση να εγκριθεί η αίτηση, τότε η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών μπορεί να εκδώσει έγκριση τύπου σύμφωνα με την παρούσα απόφαση. Η έγκριση αυτή θα περιλαμβάνει τους περιορισμούς που τυχόν θα καθορίζονται στην απόφαση της Επιτροπής όσον αφορά την ισχύ της, που σε καμιά περίπτωση όμως δεν μπορεί να είναι κάτω των 36 μηνών.

Όταν η (οι) σχετική (-ές) επί μέρους οδηγία (-ες)/απόφαση (-εις) προσαρμοστεί (-ούν) στην τεχνική πρόοδο έτσι, ώστε τα οχήματα, τα κατασκευαστικά στοιχεία ή οι ιδιαίτερες τεχνικές ενότητες για τα οποία χορηγήθηκαν εγκρίσεις τύπου σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις να συμφωνούν με την (τις) τροποποιηθείσα (-ες) οδηγία (-ες)/απόφαση (-εις), η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών μετατρέπει τις εγκρίσεις αυτές σε κανονικές εγκρίσεις δίνοντας τα αναγκαία χρονικά περιθώρια π.χ. για να αλλάξουν οι κατασκευαστές τις επισημάνσεις έγκρισης τύπου στα κατασκευαστικά στοιχεία. Ταυτόχρονα θα καταργείται οποιαδήποτε αναφορά για περιορισμούς ή εξαιρέσεις και κάθε ειδικός αριθμός έγκρισης θα αντικαθίσταται από κανονικό αριθμό έγκρισης τύπου.

Εάν δεν γίνουν οι αναγκαίες ενέργειες για να αναπροσαρμοστεί (-ούν) η (οι) επί μέρους οδηγία (-ες), η ισχύς των εγκρίσεων που χορηγήθηκαν με βάση τις ανωτέρω διατάξεις η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών μπορεί να ζητήσει επέκταση η οποία θα δοθεί σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 13 της παρούσας απόφασης".

6. Το άρθρο 10, παράγραφος 2, δεύτερο εδάφιο, αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο:

"Η επαλήθευση της συμμόρφωσης της παραγωγής προς τον εγκεκριμένο τύπο περιορίζεται στις διαδικασίες που περιγράφονται στο Παράρτημα Χ, σημεία 2 και 3 και στις επί μέρους οδηγίες που περιέχουν ειδικές απαιτήσεις."

7. Το άρθρο 15 καταργείται

8. Τα παραρτήματα τροποποιούνται σύμφωνα με το παράρτημα της παρούσας απόφασης.

 

Άρθρο 3

 

1. Οι διατάξεις της παρούσας απόφασης για τους νέους τύπους οχημάτων ισχύουν από την ημερομηνία δημοσίευσής της. Ωστόσο, κατ' αίτηση του κατασκευαστή, το προηγούμενο υπόδειγμα πιστοποιητικού συμμόρφωσης μπορεί να εξακολουθήσει να ισχύει μέχρι την 1η Οκτωβρίου 1999 για πλήρη οχήματα και την 1η Απριλίου 2000 για ολοκληρωμένα οχήματα με έγκριση τύπου σε πολλαπλά στάδια.

2. Η παρούσα απόφαση δεν ακυρώνει τυχόν εγκρίσεις τύπου που χορηγήθηκαν πριν από την έναρξη ισχύος της ούτε εμποδίζει την επέκταση των εγκρίσεων αυτών υπό τους όρους της απόφασης ή διατάγματος βάσει των οποίων χορηγήθηκαν αρχικά. Πάντως, από την 1η Οκτωβρίου 1999 για πλήρη οχήματα και την 1η Απριλίου 2000 για ολοκληρωμένα οχήματα με έγκριση τύπου σε πολλαπλά στάδια, όλα τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης που έχουν εκδοθεί από τον κατασκευαστή πρέπει να συμφωνούν με το υπόδειγμα του Παραρτήματος ΙΧ της ΚΥΑ 47271/3950/1992 όπως τροποποιήθηκε με την παρούσα απόφαση.

3. Όσον αφορά την έγκριση τύπου οχήματος, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών εφαρμόζουν την παρούσα απόφαση μόνο σε οχήματα της κατηγορίας Μ1 εξοπλισμένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εν αναμονή της τροποποίησης των παραρτημάτων προκειμένου να περιληφθούν οχήματα της κατηγορίας Μ1 εξοπλισμένα με κινητήρες μη υπαγόμενους στις μηχανές εσωτερικής καύσης, αφενός, και αφετέρου σε άλλες κατηγορίες οχημάτων. Στο μεταξύ, για εγκρίσεις τύπου οχημάτων των λοιπών κατηγοριών, ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 12 του ΠΔ 431/1983, όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 395/1991 (Α' 142).

4. Η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών εφαρμόζει τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 4 της ΚΥΑ 47271/3950/1992 όπως τροποποιήθηκε με την παρούσα απόφαση, μόνο κατόπιν αιτήσεως του κατασκευαστή για οχήματα ειδικής χρήσεως που αναφέρονται στο Παράρτημα ΧΙ μέχρι την ημερομηνία που θα οριστεί σε τροποποίηση της παρούσας απόφασης ούτως ώστε να περιληφθούν οχήματα κατηγοριών διαφορετικών της Μ1.

Εν τω μεταξύ οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και του Τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης θα χορηγούν εθνική έγκριση τύπου και θα επιτρέπουν την ταξινόμηση, πώληση και θέση σε κυκλοφορία οχημάτων, κατασκευαστικών στοιχείων και χωριστών τεχνικών μονάδων για τα οχήματα αυτά σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 12 του ΠΔ 431/1983, όπως τροποποιήθηκε με το ΠΔ 395/1991.

5. Μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1997 για πλήρη οχήματα, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 1999 για ολοκληρωμένα οχήματα με έγκριση τύπου σε πολλαπλά στάδια και μέχρι τις ημερομηνίες που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο για οχήματα ειδικής χρήσεως που αναφέρονται στο Παράρτημα ΧΙ, οι παράγραφοι 1 και 2 του άρθρου 7 της ΚΥΑ 47271/3950/1992 όπως τροποποιήθηκε με την παρούσα απόφαση, δεν θα ισχύουν για οχήματα, κατασκευαστικά στοιχεία και χωριστές τεχνικές μονάδες που ανήκουν σε τύπο για τον οποίο έχει χορηγηθεί εθνική έγκριση τύπου πριν την 1η Ιανουαρίου 1996 για πλήρη οχήματα ή την 1η Ιανουαρίου 1998 για ολοκληρωμένα οχήματα με έγκριση τύπου σε πολλαπλά στάδια ή για οχήματα ειδικής χρήσεως πριν τις ημερομηνίες που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο, είτε για τύπο που έχει επιτραπεί η ταξινόμησή του, ή η πώλησή του ή η θέση του σε κυκλοφορία πριν την 1η Ιανουαρίου 1996 για πλήρη οχήματα ή την 1η Ιανουαρίου 1998 για ολοκληρωμένα οχήματα με έγκριση τύπου σε πολλαπλά στάδια, ή πριν τις ημερομηνίες που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο για οχήματα ειδικής χρήσεως.

6. Οι εγκρίσεις που αποτελούν μέρος της αναφερόμενης στις ανωτέρω παραγράφους 4 και 5 διαδικασίας εθνικής έγκρισης τύπου, οι οποίες έχουν χορηγηθεί βάσει των επί μέρους οδηγιών, εξακολουθούν να ισχύουν μετά τις ημερομηνίες που ορίζονται στις ανωτέρω παραγράφους 4 και 5, εκτός αν ισχύει ένας από τους όρους που ορίζει το τέταρτο εδάφιο του άρθρου 5 παράγραφος 3 της ΚΥΑ 47271/3950/1992 όπως τροποποιήθηκε από την παρούσα απόφαση.

7. Μέχρι να εναρμονιστούν σε κοινοτικό επίπεδο τα συστήματα ταξινόμησης και φορολόγησης για τα οχήματα που καλύπτονται από την παρούσα απόφαση, μπορούν να χρησιμοποιούνται εθνικά κώδικα συστήματα για την ταξινόμηση και φορολόγηση οχημάτων στην Ελληνική επικράτεια. Προς το σκοπό αυτό, οι εκδόσεις που προκύπτουν από το μέρος ΙΙ του Παραρτήματος ΙΙΙ μπορούν να υποδιαιρούνται υπό τον όρο ότι τα χρησιμοποιούμενα για την υποδιαίρεση στοιχεία θα αναφέρονται σαφώς στο πακέτο πληροφοριών ή μπορούν να συναχθούν απ' αυτό με απλό υπολογισμό. Η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών μπορεί επίσης να απαιτεί να συμπληρώνεται το πιστοποιητικό με τον (τους) εθνικό (-ούς) αριθμό (-ούς).

8. Εν αναμονή τροποποίησης του ΠΔ 431/1983 όπως τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ 47271/3950/1992 προκειμένου να περιληφθούν επίσης οχήματα κατηγοριών διαφορετικών της Μ1, για τα οχήματα ειδικής χρήσεως που αναφέρονται στο Παράρτημα ΧΙ και υπάγονται στη διαδικασία έγκρισης τύπου σε πολλαπλά στάδια, η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών μπορεί να χορηγεί εγκρίσεις τύπου οχήματος με βάση τα πιστοποιητικά έγκρισης τύπου που έχουν χορηγηθεί στον κατασκευαστή του βασικού/ημιτελούς οχήματος των κατηγοριών αυτών εφόσον οι διατάξεις του Παραρτήματος ΧΙ επιτρέπουν αν πληρούνται οι απαιτήσεις που ισχύουν για την κατηγορία στην οποία ανήκει το βασικό/ημιτελές όχημα.

Επιπλέον, για τις μετέπειτα διαδικασίες ταξινόμησης, ο κατασκευαστής του βασικού/ημιτελούς οχήματος κατηγοριών διαφορετικών της Μ1 οφείλει να υποβάλλει γραπτή δήλωση σύμφωνα με το Παράρτημα XV.

9. Με την επιφύλαξη του άρθρου 8 παράγραφος 2 στοιχεία α) και β) της ΚΥΑ 47271/3950/1992 όπως τροποποιήθηκε με την παρούσα απόφαση, οι διατάξεις των παραγράφων 4 και 5 δεν επιτρέπουν την παρέκκλιση από οποιαδήποτε διάταξη επί μέρους οδηγίας ή της παρούσας απόφασης που θεσπίζει απαιτήσεις βασιζόμενες σε πλήρη εναρμόνιση σχετικά με την έγκριση τύπου και την αρχική θέση σε κυκλοφορία οχήματος, κατασκευαστικού στοιχείου ή χωριστής τεχνικής μονάδας.

10. Οι διατάξεις του άρθρου 8 παράγραφος 2 στοιχείο β) της ΚΥΑ 47271/3950/1992 όπως τροποποιήθηκε με την παρούσα απόφαση με εξαίρεση στο σημείο 1 τις λέξεις "σύμφωνα με το άρθρο 5 παράγραφος 5" και τη δεύτερη περίπτωση, ισχύουν για οχήματα της κατηγορίας Μ1 εξοπλισμένα με κινητήρα εσωτερικής καύσης τα οποία ταξινομούνται μετά τις ημερομηνίες που προβλέπει η παράγραφος 5 του παρόντος άρθρου, και τα οποία δεν συνοδεύονται από έγκυρο πιστοποιητικό συμμόρφωσης.

11. Η ισχύς εγκρίσεων τύπου που χορηγήθηκαν προγενέστερα με βάση τις διατάξεις του άρθρου 8 παράγραφος 2 στοιχείο γ) της ΚΥΑ 547271/3950/1992, λογίζεται ότι παρατείνεται αυτόματα και για μια και μόνο περίοδο 12 μηνών από την ημερομηνία λήξης της.

 

Άρθρο 4

 

Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστοo μέρoς της παρούσας απόφασης Παράρτημα με το ακόλουθο περιεχόμενο:

 

Άρθρο 5

Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

Από τις διατάξεις αυτής της απόφασης δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

 

Αθήνα, 28 Σεπτεμβρίου 1998

 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

 


ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ΓΙΑΝΝΟΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ

 

Ο ΥΦΥΠ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΕΜ. ΛΟΥΚΑΚΗΣ