ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
Αρ. Φύλλου 1297
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
24 Ιουνίου 1999
ΟΙ
ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΚΑΙ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Έχοντας υπόψη τις διατάξεις:
1. Του άρθρου 84 παρ.
2του Κ.Ο.Κ. που κυρώθηκε με το Ν.
2094/92 (Α' 182) "περί κυρώσεως του Κώδικα
Οδικής Κυκλοφορίας".
2. Του δευτέρου άρθρου
του Ν. 2077/1992 (Α' 136) "Κύρωση της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση και των
σχετικών πρωτοκόλλων και δηλώσεων που περιλαμβάνονται στην Τελική πράξη".
3. Των άρθρων 1 παρ. 1,
2 και 3 του Ν. 1338/ 1983 (Α' 34) "εφαρμογή του Κοινοτικού Δικαίου, όπως
τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 6 του Ν. 1440/1984 (Α' 70) "Συμμετοχή
της Ελλάδος στο κεφάλαιο της Ευρωπαϊκής Κοινότητος Άνθρακος και Χάλυβος και του
Οργανισμού ΕΥΡΑΤΟΜ" και του άρθρου 65 του Ν. 1892/1990 (Α' 101).
4. Του άρθρου 29Α του Ν.
1558/1985 "Κυβέρνηση και Κυβερνητικά Όργανα" (Α' 137) που προστέθηκε με το άρθρο
27 του Ν. 2081/1992 (Α' 154) και αντικαταστάθηκε από το άρθρο 1, παρ. 2α του Ν.
2469/ 1997 (Α' 38).
Το Π.Δ. 1379/1981(Α'
343) "Συμμόρφωση Ελληνικής νομοθεσίας με τις διατάξεις της με αριθμό 70/387/ΕΟΚ
οδηγίας του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 10ής Αυγούστου 1970 για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών
μελών που αφορούν στις πόρτες των οχημάτων με κινητήρα και των ρυμουλκουμένων
τους, αποφασίζουμε:
Σκοπός της παρούσας
απόφασης είναι η εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της
οδηγίας 98/90/ΕΚ (L 338/1998) της Επιτροπής
της 30ης Νοεμβρίου 1998 για την
προσαρμογή στην τεχνική πρόοδο της οδηγίας
70/387/ΕΟΚ του Συμβουλίου για την προσέγγιση των νομοθεσιών των κρατών μελών
όσον αφορά τις θύρες των μηχανοκινήτων οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους.
Το
άρθρο 2 του Π.Δ. 1379/81(Α' 343) αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο
"Άρθρο 2
1.
Σαν όχημα κατά την έννοια της απόφασης αυτής νοείται κάθε όχημα με κινητήρα που προορίζεται να κυκλοφορεί επί οδού, έχει τουλάχιστον τέσσερις τροχούς και
εκ κατασκευής μεγίστη ταχύτητα μεγαλύτερη των 25km/h καθώς και τα ρυμουλκούμενα
του, εξαιρουμένων των οχημάτων μεταφοράς επιβατών, των οχημάτων που μετακινούνται
επί σιδηροτροχιών, γεωργικών και δασικών ελκυστήρων και κινητών μηχανημάτων.
Το
άρθρο 3 του Π.Δ.1379/81(Α' 343) αντικαθίσταται από το ακόλουθο κείμενο
"Άρθρο 3
1. Από την 1η Ιανουαρίου 1999, δεν επιτρέπεται για λόγους που σχετίζονται με τις θύρες, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
α) η άρνηση για ένα τύπο
μηχανοκινήτου οχήματος, χορήγησης έγκρισης ΕΚ τύπου ή εθνικής έγκρισης τύπου
β) η απαγόρευση πώλησης
ή ταξινόμησης ή θέσης σε κυκλοφορία οχημάτων, εφόσον τα οχήματα αυτά πληρούν
τις προδιαγραφές του Π.Δ. 1379/81(Α' 343), όπως τροποποιείται από την παρούσα
απόφαση.
2.
Από την 1η Οκτωβρίου 2000, από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών
και Επικοινωνιών, δεν χορηγείται
έγκριση ΕΚ τύπου και μπορεί να μην χορηγηθεί
εθνική έγκριση τύπου, για ένα νέο τύπο οχήματος για λόγους που
σχετίζονται με τις θύρες εφόσον δεν πληρούνται οι απαιτήσεις του Π.Δ.
1379/81(Α' 343), όπως τροποποιείται από την παρούσα απόφαση."
Τα παραρτήματα του Π.Δ.
1379/81(Α' 343) όπως ισχύει, τροποποιούνται σύμφωνα με τα παραρτήματα της
παρούσας απόφασης.
Άρθρο 5
Προσαρτώνται
και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της
παρούσας απόφασης τα ακόλουθα παραρτήματα:
Άρθρο 6
Από την εφαρμογή της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού
προϋπολογισμού. Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην
Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως
Αθήνα, 17 Μαΐου 1999
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
ΓΙΑΝΝ. ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΑΝ. ΜΑΝΤΕΛΗΣ