ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
Αρ. Φύλλου 229
23 Δεκεμβρίου 1994
Εξυγίανση της Ολυμπιακής Αεροπορίας Α.Ε.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Εκδίδομε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Aρθρο 1
Ρύθμιση χρεών Ολυμπιακής Αεροπορίας Α.Ε. (Ο.Α.) και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου
Στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης της Ολυμπιακής Αεροπορίας και της
Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Ο.Α. το οποίο εγκρίθηκε με την από 7 Οκτωβρίου 1994 απόφαση Επιτροπής των
Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και δημοσιεύθηκε στις 25 Οκτωβρίου 1994 στην Εφημερίδα
των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων:
α .Διαγράφονται τα
χρέη της Ολυμπιακής αεροπορίας Α.Ε
(Ο.Α.) και της Ολυμπιακής Αεροπλοίας προς το Ελληνικό Δημόσιο τα οποία
προέρχονται από καταπτώσεις εγγυήσεων ληξιπρόθεσμων δανείων και μη καταβολή ή
μη απόδοση πάσης φύσεως φόρων τελών και εισφορών
β. Διαγράφονται όλα τα
χρέη της Ο.Α Ολυμπιακής αεροπορίας Α.Ε
(Ο.Α.) και της Ολυμπιακής Αεροπλοίας Α.Ε προς την Υπηρεσία
Πολιτικής Αεροπορίας Υ.Π.Α από
οποιονδήποτε λόγο και αν προέρχονται τα οποία είχαν γεννηθεί μέχρι την
ημερομηνία της δημοσίευσής της πιο πάνω απόφασης της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών
Κοινοτήτων στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων . Επίσης και κατά
παρέκκλιση από τις ισχύουσες διατάξεις
αίρεται η υποχρέωση της Ο.Α την οποία είχε μέχρι την ίδια ημερομηνία για
την απόδοση στις κρατικές αρχές πόρων, τελών, δικαιωμάτων κλπ που αυτή είχε
εισπράξει για λογαριασμό της.
γ. Διαγράφεται το
χρέος της Ολυμπιακής Αεροπορίας
Α.Ε (Ο.Α.) και της Ολυμπιακής
Αεροπλοίας Α.Ε. προς το Ελληνικό
Δημόσιο το οποίο προέρχεται από υποχρεώσεις των εταιριών αυτών προς την Δημόσια
Επιχείρηση Πετρελαίου και τηρείται στο λογαριασμό της Τράπεζας της Ελλάδος υπό
την ονομασία Ελληνικό Δημόσιο - Λογαριασμός Χρηματοδότησης Πετρελαιοειδών.
δ. Στις υποχρεώσεις
που αναλαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο περιλαμβάνονται τόσο το κεφάλαιο όσο και
όλες οι άλλες κάθε είδους επιβαρύνσεις (τόκοι, τόκοι υπερημερίας πρόστιμα και
προσαυξήσεις και άλλες επιβαρύνσεις).
Ε. Το Ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει την υποχρέωση να εξοφλήσει, κατά τους
όρους και χρόνους των σχετικών συμβάσεων, το σύνολο των οφειλών από δάνεια, με
τους τόκους και τις προμήθειες εν γένει, της Ο.Α. προς τράπεζες και άλλα
πιστωτικά ιδρύματα εσωτερικού και εξωτερικού που δεν είχαν καταστεί
ληξιπρόθεσμα την 31η Ιουλίου 1994 και των οποίων το ύψος του
συνολικού κεφαλαίου κατά την ημέρα εκείνη ανέρχονταν στο ποσό των εξήντα
τεσσάρων δισεκατομμυρίων πεντακοσίων εκατομμυρίων (64.500.000) δραχμών. Το
ισόποσο των παραπάνω δανείων χωρίς τους τόκους και τις προμήθειες μετατρέπεται
σε κεφάλαιο.
στ. Διατηρούνται οι
εγγυήσεις τις οποίες έχει χορηγήσει το Ελληνικό Δημόσιο για δάνεια που έχει
συνάψει η Ό.Α μέχρι την ημερομηνία δημοσίευσης της πιο πάνω απόφασης της
Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων με
βάση το άρθρο έκτο του ν. 96/75.
ζ. Το Ελληνικό Δημόσιο
παρέχει εγγυήσεις για δάνεια συναπτόμενα από την Ολυμπιακή Αεροπορίας Α.Ε (Ο.Α.) και την Ολυμπιακή Αεροπλοία Α.Ε έως και την 31 Δεκεμβρίου 2000 το
συνολικό ύψος των οποίων δεν υπερβαίνει το πόσο των τριακοσίων εβδομήντα οκτώ
εκατομμυρίων (378.000.000) δολαρίων Η.Π.Α.
με σκοπό την αγορά νέων αεροσκαφών.
η. Το Ελληνικό Δημόσιο
αναλαμβάνει να καλύψει την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Ο.Α ύψους πενήντα
τεσσάρων δισεκατομμυρίων δραχμών που θα καταβληθούν σε τρεις δόσεις των
δεκαεννέα είκοσι τριών και δώδεκα δισεκατομμυρίων δραχμών στις 10 Ιανουαρίου
1995, στις 10 Ιανουαρίου 1996 και στις 10
Ιανουαρίου 1997 αντίστοιχα με την προϋπόθεση ότι η Ο.Α και η θυγατρική
της εταιρία Ολυμπιακή Αεροπλοία Α.Ε εκτελούν πλήρως και επιτυγχάνουν τους στόχους
του σχεδίου εξυγίανσης που ενέκρινε η Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
θ. Η Ο.Α απαλλάσσεται
από κάθε προμήθεια πάσης φύσεως ή τέλος δημοσίου ή υπέρ τρίτου και οποιαδήποτε
άλλη επιβάρυνση που συνεπάγεται η παροχή των εγγυήσεων των εδαφίων στ΄ και ζ΄
της παρούσας παραγράφου και η αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του εδαφίου η΄της
ίδιας παραγράφου.
ι. Το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να αξιώσει Ο.Α το σύνολο των χρεών της Ο.Α προς αυτό τα οποία διαγράφονται και το σύνολο των βαρών που αυτό αναλαμβάνει κατά τα εδάφια α β γ και δ ε στ ζ η της παρούσας παραγράφου στην περίπτωση που το νομικό πρόσωπο της Ο.Α λυθεί λόγω της αποτυχίας του σχεδίου εξυγίανσης από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου έως την 31 Δεκεμβρίου 2000. Για την εξασφάλιση των απαιτήσεων του Ελληνικού Δημοσίου συνιστάται υπέρ αυτού ειδικό προνόμιο οποιουδήποτε άλλου δανειστή της Ο.Α πλην των πάσης φύσεως δεδουλευμένων αποδοχών των εργαζομένων.
Από την 1η Ιανουαρίου 1995 οι απαιτήσεις του Ελληνικού Δημοσίου διέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία ως προς την προνομιακή τους κατάταξη.
α. Καταργούνται:
α. Από την 1η Ιανουαρίου 1995 η παρ. 1 του άρθρου έκτου του ν. 96/1975 (ΦΕΚ 154 Α΄).
β. Από την έναρξη της ισχύος του νόμου αυτού οι παρ. 5, 6, και 7 του άρθρου 18 του ν.δ/τος 3560/1956 (ΦΕΚ 222 Α΄).
ιβ. Απαλλάσσονται τα κέρδη των χρήσεων 1994 1995 1996 19997 της Ο.Α και της Ολυμπιακής Αεροπλοίας από κάθε
μορφής φόρο ή τέλος δημοσίου ως προερχόμενα κατά κύριο λόγο από τη λογιστική
διαδικασία της αναδιάρθρωσης της δομής του ισολογισμού τους σύμφωνα με το
εγκεκριμένο σχέδιο εξυγίανσης εφόσον αυτά διατίθενται για την αναδιάρθρωση
κεφαλαίου και την αναδιοργάνωση της εταιρίας.
ιγ. Μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου η Υ.Π.Α. υποχρεούται να συνάψει σύμβαση με τον Ο.Α. για την παροχή υπηρεσιών της τελευταίας προς αυτήν. Η Σύμβαση θα συναφθεί σύμφωνα με τους όρους της τιμολογιακής πολιτικής της Ο.Α.
ιγ. Μέσα σε προθεσμία δύο (2) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου η Υ.Π.Α υποχρεούται να συνάψει σύμβαση με την Ο.Α. για την παροχή υπηρεσιών της τελευταίας προς αυτήν. Η Σύμβαση θα συναφθεί σύμφωνα με τους όρους της τιμολογιακής πολιτικής Ο.Α
Οι τρέχουσες απαιτήσεις της Ο.Α. όπως από μετακινήσεις προσωπικού της Υ.Π.Α., από τεχνικά έργα σε χώρους ελεγχόμενους από την Υ.Π.Α. θα εξοφληθούν με τον τρόπο που θα οριστεί συγκεκριμένα στη Σύμβαση.
ιδ. Με απόφαση του
Υπουργού Οικονομικών εξειδικεύονται τα χρέη που διαγράφονται τα δάνεια και οι
λοιπές υποχρεώσεις που αναλαμβάνει το Ελληνικό Δημόσιο η διαδικασία διαπίστωσης
βεβαίωσης και διαγραφής τους καθώς και
οι υπηρεσίες που εντέλλονται για τη σύνταξη των αναγκαίων πράξεων.
Εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Οικονομικών για την αναδοχή των παραπάνω χρεών όπου
απαιτείται .
ιδ. Το ειδικό
φορολογικό καθεστώς του Ιπτάμενου προσωπικού της Ολυμπιακής Αεροπορίας και της
Ολυμπιακής Αεροπλοΐας διατηρείται σε
ισχύ έως και την 31η Δεκεμβρίου 1995 με τους ίδιους φορολογικούς συντελεστές
που ίσχυαν πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 2214/1994 (ΦΕΚ 75 Α΄).
ιε. Εξαιρούνται η Ο.Α.
και οι θυγατρικές της από την εφαρμογή της διατάξεως της περιπτώσεως στ από την
έναρξη ισχύος της η οποία προστέθηκε στην παράγραφο 1 του άρθρου 37α του
ν.δ./τος 3323/1955 με την παράγραφο 7 του άρθρου 5 του ν. 2187/1994 όπως αυτή
αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του
άρθρου 24 του ν. 2198/1994 (ΦΕΚ 43 Α΄).
’ρθρο 2
1.
Όσοι εργαζόμενοι στην Ο.Α. και την Ολυμπιακή Αεροπλοία Α.Ε., ασφαλισμένοι στο
Ι.Κ.Α. για τον κλάδο σύνταξης, έχουν συμπληρώσει ή συμπληρώνουν έως και την
31η Δεκεμβρίου 1997 τον αριθμό των ημερών ασφάλισης που αναφέρεται παρακάτω,
μπορούν να υποβάλλουν αίτηση αποχώρησης από την υπηρεσία και να λάβουν πλήρη
σύνταξη από το Ι.Κ.Α., ανεξάρτητα από την ηλικία τους:
α. Από το προσωπικό εδάφους, οι άνδρες που έχουν συμπληρώσει 9.000 ημέρες
ασφάλισης, από τις οποίες τουλάχιστον 4.500 στην Ο.Α. ή στην Ολυμπιακή
Αεροπλοΐα Α.Ε. και οι γυναίκες που έχουν συμπληρώσει 7.500 ημέρες ασφάλισης,
από τις οποίες τουλάχιστον 4.500 στην Ο.Α. ή στην Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α. Ε..
β. Από τις ιπτάμενες συνοδούς και τους φροντιστές, όσοι έχουν συμπληρώσει
5.000 ημέρες ασφάλισης με τις ειδικότητες αυτές.
2. Η προβλεπόμενη από τις ισχύουσες διατάξεις εξαγορά στρατιωτικής
υπηρεσίας και προϋπηρεσιών για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος των
εργαζομένων, σύμφωνα με τα εδάφια ά και β' της προηγούμενης παραγράφου,
βαρύνει τις εργοδότιδες εταιρείες.
3. Οι εργαζόμενοι στις παραπάνω εταιρείες, οι οποίοι πληρούν τις
προϋποθέσεις για τη συνταξιοδότησή τους μέχρι και το έτος 2001, δεν εντάσσονται
κατά το μέχρι τότε διάστημα, για τον υπολογισμό των καταβλητέων προς το Ι.Κ.Α,
εισφορών, σε ασφαλιστική κλάση κατώτερη από εκείνη στην οποία ενέπιπταν οι
αποδοχές τους του μηνάς 4εκεμβρίου 1993. Η διαφορά των οφειλόμενων προς το Ι.Κ.Α.
ασφαλιστικών εισφορών εργοδοτών και ασφαλισμένων, που ενδέχεται να προκύπτει
από την εφαρμογή της παραγράφου αυτής, υπολογίζεται από τις εταιρείες στο
τέλος κάθε ημερολογιακού έτους και καταβάλλεται μέσα στο αμέσως επόμενο τρίμηνο.
4. Στους εργαζόμενους που συγκεντρώνουν στο πρόσωπό τους τις παραπάνω προϋποθέσεις
έως και την 31 η Δεκεμβρίου 1997, οι οποίοι αποχωρούν οικειοθελώς σύμφωνα με
την παρ. 1 του παρόντος apebou και υποβάλλουν αίτηση μέσα σε ένα (1) μήνα από
τότε που καθένας πληρεί τις προϋποθέσεις αυτές ή μέσα σε ένα (1) μήνα από τη
δημοσίευση του παρόντος νόμου για αυτούς που πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις
μέχρι και τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, καταβάλλεται η αποζημίωση του ν.
21 t2/1920 (ΦΕΚ 67 Α), όπως αυτή καταβαλλόταν από τις πιο πάνω εταιρείες μέχρι
τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, προσαυξημένη κατά είκοσι πέντε τοις εκατό
(25%), καθώς και ποσό το οποίο αντιστοιχεί στις τακτικές αποδοχές δύο (2)
μηνών, όπως αυτές διαμορφώνονται τον τελευταίο πριν την αποχώρησή τους μήνα και
χωρίς περιορισμό στο ανώτατο όριο από το χαρακτηρισμό της Ο.Α. και της
Ολυμπιακής Αεροπλοίας Α.Ε. ως επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας.
Η αποζημίωση υπάγεται στη φορολογία εισοδήματος και φορολογείται μέχρι το
ποσό των έξι εκατομμυρίων (6.000.000) δραχμών με σταθερό συντελεστή πέντε τοις
εκατό (5°ι6) και πέραν του ποσού αυτού με σταθερό συντελεστή δέκα τοις εκατό
(10%).
5. Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών, μετά από πρόταση των διοικητικών
συμβουλίων των πιο πάνω εταιρειών, μπορεί με απόφασή του να προσδιορίζει κατά
κατηγορία προσωπικού τον αριθμό και το χρόνο της σταδιακής αποχώρησης των
δικαιουμένων να αποχωρήσουν. Σε περίπτωση που οι υποβαλλόμενες αιτήσεις
υπερβαίνουν τα όρια αυτά, γίνονται δεκτές οι αιτήσεις εκείνων που συμπληρώνουν
το μεγαλύτερο αριθμό ημερομισθίων μέχρι να καλυφθεί το ανώτατο όριο για κάθε
περίοδο.
Όσοι εμπρόθεσμα υποβάλλουν αίτηση και παραμείνουν στις εταιρείες αυτές,
σύμφωνα με τα πιο πάνω οριζόμενα όρια, και συνταξιοδοτηθούν σε άλλο χρονικό
σημείο από την πλήρωση των παραπάνω προϋποθέσεων, η οποία όμως λαμβάνει χώρα σε
κάθε περίπτωση, μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 1997, υπάγονται στις ρυθμίσεις
των παραγράφων 1, 2 και 4 του παρόντος άρθρου.
6. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει επαρκής αριθμός οικειοθελώς αποχωρούντων ώστε να μειωθεί το προσωπικό των ετcιρειών, σύμφωνα με το σχέδιο που εγκρίθηκε από την Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, κάθε έτος έως και την 31 η Δεκεμς3ρίου 1997 οι εργαζόμενοι που συμπληρώνουν τον αριθμό των ημερών ασφάλισης της παρ. 1 του παρόντος άρθρου συνταξιοδοτούνται υποχρεωτικό, ανεξάρτητα από την ηλικία τους, μέχρι να συμπληρωθεί ο προβλεπόμενος αριθμός αποχωρούντων. Η επιλογή των υποχρεωτικά συνταξιοδοτούμενων γίνεται με βάση τον αριθμό ημερών ασφάλισης στην Ο.Α. και την Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε.
Στην περίπτωση αυτή καταβάλλεται μόνο η
προβλεπόμενη από το άρθρο 8 του ν. 3198ί 1955 (ΦΕΚ 95 Α), όπως τροποποιήθηκε
και συμπληρώθηκε
μεταγενέστερα με την παράγραφο 4 του άρθρου 8 του ν.δhος 3789/ 1957 (ΦΕΚ 210
Α) και την παράγραφο 1 του άρθρου 5 του ν. 435/1976 (ΦΕΚ 251 Α), απoζημίωση
λόγω συνταξιοδότησης, η οποία φoρολογείται σύμφωνα με τις ισχύουσες φορολογικές
διατάξεις.
7α. "Όσοι χειριστές και ιπτάμενοι μηχανικοί της Ο.Α. έχουν συμπληρώσει
ή συμπληρώνουν έως και την 31 η Δεκεμβρίου 1997 4.500 τουλάχιστον ημέρες
ασφαλίσεως σε αεροπορικές εταιρείες και 3.000 ώρες πτήσεως, από τις οποίες 500
τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία, και έχουν συμπληρώσει ταυτόχρονα το 53ο
έτος της ηλικίας τους μπορούν να αποχωρήσουν από την υπηρεσία και να λάβουν
πλήρη σύνταξη από το Ι.Κ.Α. και το Τ.Ε.Α.Π.Α.Ε..
. Για τους αποχωρούντες, κατ" εφαρμογή του πιο πάνω εδαφίου ισχύουν τα
αναφερόμενα στην παράγραφο 4 του παρόντος άρ9ρου.
γ. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει επαρκής αριθμός οικειοθελώς αποχωρούντων,
ώστε να μειωθεί το ιπτάμενο προσωπικό θαλάμου διακυβέρνησης σύμφωνα με τις
υπηρεσιακές ανάγκες της Ο.Α., όπως αυτές διαμορφώνονται από το ετήσιο
πρόγραμμα εκμετάλλευσής της και το νέο κανονισμό εργασίας, με κοινή απόφαση
των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών
Ασφαλίσεων, μετά από εισήγηση της Διοίκησης της Ο.Α., συνταξιοδοτείται
υποχρεωτικά, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο εδάφιο α' -ης παρούσας παραγράφου. ο
αναγκαίος αριθμός χειριστών και ιπτάμενων μηχανικών. Σm,ν περίπτωση αυτή καταβάλλετcι
η αποζημίωση που αναφέρεται στο εδάφιο ,3' της παρcγράφου 6 του παρόντος
άρθρου.
Η επιλογή των υποχρεωτικά συνταξιοδοτούμενων γίνεται με ~3άση τον αριθμό
ημερών ασφάλισης στην Ο.Α. και Την Πολεμική Αεροπορία.
8. Ως επαρκής αριθμός οικειοθελώς αποχωρούντων. κατά την έννοια της
παραγράφου 6 και του εδαφίου γ' της παραγράφου 7 του παρόντος άρθρου,
θεωρείται ο αριθμός που αναφέρεται κατά κατηγορία προσωπικού στο σχέδιο
εξυγίανσης που εγκρίθηκε από την Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, με δυνατή
απόκλιση πλέον ή έλαβον κατά δεκαπέντε τοις εκατό (15%).
9α. Η
επιβάρυνση που Θα προκύψει για το Ι.Κ.Α. καλύπτεται από την ετήσια επιχορήγηση
προς το Ι.Κ.Α. του Κρατικού Προϋπολογισμού.
β. Το ποσό με το οποίο επιβαρύνεται το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης
Προσωπικού Αεροπορικών Επιχειρήσεων (Τ.Ε.Α.Π.Α.Ε.) καλύπτεται επίσης από τον
Κρατικό Προϋπολογισμό.
10α. Για τις περιπτώσεις που δεν ρυθμίζονται διαφορετικά με τον παρόντα
νόμο, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 5 και 6 του ν. 1759/1988 (ΦΕΚ 50 ’).
Οι προβλεπόμενες από τις προαναφερόμενες διατάξεις ασφαλιστικές εισφορές
εργοδότη και ασφαλισμένου εξακολουθούν να υπολογίζονται προσαυξημένες κατά τα
ποσοστά αυξήσεως των εισφορών του κλάδου σύνταξης του Ι.Κ.Α., που ορίστηκαν με
τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 1902/1990 (ΦΕΚ 138 Α~ και της
παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 2084/1992 (ΦΕΚ 165 Α).
β. Μετά την 31 η Δεκεμβρίου 1997, για τη συνταξιοδότηση του προσωπικού της
Ο.Α. και της Ολυμπιακής Αεροπλοίας Α.Ε., σύμφωνα με την παράγραφο 1 του παρόντος
άρθρου, που είναι ασφαλισμένο στο Ι.Κ.Α. ισχύουν οι διατάξεις του ν.
1759/1988 (ΦΕΚ 50 Α) χωρίς τις ειδικότερες ρυθμίσεις των προηγούμενων
παραγράφων του παρόντος άρθρου, με την επιφύλαξη ισχύος των διατάξεων του ν.
2084/1992 (ΦΕΚ 165 Α) ως προς τους εργαζόμενους που ασφαλίζονται για πρώτη φορά
από την 1η Ιανουαρίου 1993 και μετά.
11. Από τις ρυθμίσεις των παραπάνω παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρούνται
οι εργαζόμενοι εκείνοι οι οποίοι έως και την 31η Δεκεμβρίου 1994 αποχωρούν υποχρεωτικά,
συνταξιοδοτούμενοι με βάση τις διατάξεις που ίσχυαν πριν από τη δημοσίευση του
παρόντος νόμου.
12α. Η δαπάνη για την εξαγορά στρατιωτικής υπηρεσίας και προϋπηρεσιών της
παραγράφου 2 και οι αποζημιώσεις της παραγράφου 4 και του εδαφίου β' της
παραγράφου 7 του παρόντος άρθρου βαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό έως το ύψος
του ποσού των έντεκα δισεκατομμυρίων (11.000.000.000) δραχμών.
β. Η διαδικασία καταβολής των αποζημιώσεων, της απόδοσης από τον Κρατικό
Προϋπολογισμό του πιο πάνω ποσού και κάθε άλλη
σχετική λεπτομέρεια
καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και
Επικοινωνιών.
γ. Σε περίπτωση που το παραπάνω ποσό δεν επαρκεί για την εξαγορά
στρατιωτικής υπηρεσίας και προϋπηρεσιών της παραγράφου 2 και την εξόφληση των
αποζημιώσεων της παραγράφου 4 και του εδαφίου β' της παραγράφου 7 του παρόντος
άρθρου, η Ο.Α., η Ολυμπιακή Αεροπλοία Α.Ε. και η Ολυμπιακή Τουριστική Α.Ε.
υποχρεούνται να καταβάλλουν το υπολειπόμενο ποσό.
13. Οι διατάξεις των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος όρθρου
εφαρμόζονται αναλόγως και για το προσωπικό της Ολυμπιακής Τουριστικής Α.Ε. που
υπηρετεί σε αυτήν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και για το οποίο έχουν
καταβληθεί καθ' όλο το χρόνο απασχολήσεώς του οι προβλεπόμενες από το ν.
1759/1988 ασφαλιστικές εισφcρές προς το i.K.A. για το προσωπικό εδάφους της
Ο.Α..
14. Οι διατάξεις των παραγράφων 1 περίπτωση ά , 2, 4, 5, 6, 8, 10, 11 και
12 του παρόντος άρθρου έχουν ανάλογη εφαρμογή και για το προσωπικό εδάφους της
περίπτωσης α" της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού, το οποίο ασφαλίζεται στο
Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Ηλεκτροτεχνιτών Ελλάδος (Γ.Ε.Α.Η.Ε.).
Ρύθμιση
εργασιακών σχέσεων
1 α.
Για το χρονικό διάστημα από την 1 η Ιανουαρίου 1994 έως και την 31 η Δεκεμβρίου
1995 δεν επιτρέπεται η αύξηση με οποιονδήποτε τρόπο των τακτικών αποδοχών, τις
οποίες κατέβαλαν η Ο.Α. και οι θυγατρικές της εταιρείες Ολυμπιακή Αεροπλοΐα
Α.Ε. και Ολυμπιακή Τουριστική Α.Ε. στο προσωπικό τους κατά την 31η Δεκεμβρίου
1993.
β. Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής ως τακτικές αποδοχές θεωρείται το
σύνολο των μηνιαίων αποδοχών, που καταβλήθηκε στο προσωπικό των παραπάνω
εταιρειών στις 31 Δεκεμβρίου 1993 ως βασικός μισθός, επιδόματα και προσαύξηση
λόγω ωρίμανσης (πολυετία), ως και η προσαύξηση λόγω ωρίμανσης του έτους 1994.
Στις τακτικές αποδοχές δεν περιλαμβάνονται τα ποσά που είχαν καταβληθεί ως
πρόσθετη αμοιβή ή αποζημίωση για υπερεργασία, υπερωριακή απασχόληση,
νυκτερινή εργασία ή εργασία κατά τις Κυριακές και εορτές, για μετακινήσεις
εκτός έδρας του ιπτάμενου προσωπικού, επίδομα τροφής κ.λπ., έστω και εάν τα
ποσά αυτά καταβάλλονταν κατά τρόπο τακτικό και μόνιμο.
γ. Επιτρέπεται η χορήγηση κατά την παραπάνω περίοδο επιδομάτων Θέσεως στο
πρoσωπικό, στο οποίο ανατίθεται Θέση που συνεπάγεται την άσκηση πρόσθετων
διοικητικών καθηκόντων. Η χορήγηση των επιδομάτων θέσεως επιτρέπεται μόνον
εφόσον ασκούνται πραγματικά τόσο τα βασικό κύρια όσο και τα πρόσθετα καθήκοντα
της Θέσης για την οποία πρόκειται και παύει αυτοδίκαια από τότε που ανακαλείται
η απόφαση της ανάθεσής τους.
Δεν επιτρέπεται η σύγχρονη καταβολή δύο επιδομάτων Θέσεως.
δ. Το καταβαλλόμενο ποσό στο προσωπικό της Ο.Α., της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας
Α.Ε. και της Ολυμπιακής Τουριστικής Α.Ε., ως επίδομα τροφής δεν
αναπροσαρμόζεται κατά τη διάρκεια του έτους 1995.
2. Τροποποιείται το υφιστάμενο εργασιακό καθεστώς του προσωπικού της Ο.Α.,
της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Α.Ε. και της Ολυμπιακής Τουριστικής Α.Ε. ως
ακολούθως:
α. Για το διάστημα μέχρι την 31 η Δεκεμβρίου 1997 μειώνονται οι ημέρες
εβδομαδιαίων αναπαύσεων (repos) που χορηγούνται στο προσωπικό ως ακολούθως:
- κατά έξι (6) αναπαύσεις το έτος, του προσωπικού που απασχολείται σε
βάρδιες, συμπεριλαμβανομένων των παραγωγικών συνεργείων της Διεύθυνσης
Τεχνικών Υπηρεσιών.
- κατά δέκα (10) αναπαύσεις το έτος, των εργαζομένων που απασχολούνται με
σταθερό ωράριο εργασίας.
- κατά δώδεκα (12) αναπαύσεις το έτος, του ιπτάμενου προσωπικού όλων των
κατηγοριών.
0ι πιο πάνω μειούμενες ημέρες εβδομαδιαίων αναπαύσεων επιλέγονται από την
Ο.Α., την Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε. και την Ολυμπιακή Τουριστική Α.Ε. προς
εργασία, με ανώτατο όριο τις δύο (2) ημέρες ανά μήνα και υποχρεωτικό σύμφωνα
με τις ανάγκες της εταιρείας κατά κατηγορία προσωπικού. Αν μέσα στο έτος 1994
και κατά την εφαρμογή της πιο πάνω ρύθμισης δεν είναι λειτουργικά δυνατή η
πραγματική προσφορά των μειούμενων αναπαύσεων, τότε μεταφέρονται
κατά το έτος 1995 τουλάχιστον
δύο (2), τρεις (3) και τέσσερις (4) ημέρες αναπαύσεων κατά κατηγορία προσωπικού
αντιστοίχως.
β. Ο προγραμματισμός της διήμερης εβδομαδιαίας ανάπαυσης για το προσωπικό
που εργάζεται σε βάρδιες γίνεται με βάση τις ανάγκες των πιο πάνω εταιρειών,
σύμφωνα με τις διατάξεις της κοινής εργατικής νομοθεσίας.
γ. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και έως και την 31 η Δεκεμβρίου
1997 η αμοιβή του προσωπικού για την απασχόλησή του κατά ημέρα εβδομαδιαίας
ανάπαυσης και νόμω αργίας υπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της κοινής
εργατικής νομοθεσίας, εκτός των εργαζομένων που απασχολούνται σε
εικοσιτετράωρη (24ωρη) βάρδια.
δ. Δεν επιτρέπεται εφεξής η μεταφορά ημέρας εβδομαδιαίας ανάπαυσης, εφόσον
συμπίπτει με ημέρα νόμω αργίας.
ε. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου παύουν να ισχύουν οι διατάξεις των
συλλογικών συμβάσεων εργασίας, πρακτικών συμφωνίας κ.λπ., με τις οποίεc
προβλέπεται η μεταφορά των εβδομcδιαίων αναπαύσεων σε περίπτωση που συμπίπτουν
με ασθένεια.
Με αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων της Ο.Α., της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Α.Ε.
και της Ολυμπιακής Τουριστικής Α.Ε., το ωράριο του προσωπικού των εταιρειών
αυτών, που εργάζεται σε περιφερειακούς σταθμούς και σε πρακτορεία εσωτερικού.
μπορεί να καθορίζεται ως συνεχές ή διακεκομμένο, σύμφωνα με τις ανάγκες των
εταιρειών αυτών.
3α. Ο αριθμός των ημερών κανονικής ετήσιας άδειας που δικαιούται το
προσωπικό εδάφους καθορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της κοινής εργατικής
νομοθεσίας.
β. Μειώνονται άδειες απουcίας του προσωπικού:
- λόγω θανάτου συγγενούς, σε δύο (2) ημέρες.
- λόγω τοκετού, για το λιγότερο, cε δύο (2) ημέρες.
- λόγω γάμου, σε πέντε (5) ημέρες.
- καταργείται η αργία λόγω ονομαστικής εορτής του εργαζομένου.
γ. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και έως την 31 η Δεκεμβρίου 1997
μειώνεται σε τέσσερις (4) κατ έτος ο αριθμός των πρόσθετων ημερών άδειας
ανάπαυσης, λόγω εργασίας σε βάρδιες.
4. Οι
αποδοχές του προσωπικού της Ο.Α., της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Α.Ε. και της Ολυμπιακής
Τουριστικής Α.Ε. κατά τη διάρκεια ασθένειας, κύησης και λοχείας καθορίζονται με
βάση τις διατάξεις της κοινής εργατικής νομοθεσίας. Για την οδοντιατρική
περίθαλψη του ιπτάμενου προσωπικού οι πιο πάνω εταιρεtες καταβάλλουν εφεξής
τις κατώτερες προβλεπόμενες αμοιβές του εκάστοτε ιαχύoντος τιμοκαταλόγου του
Οδοντιατρικού Συλλόγου Αττικής. Διατηρούνται σε ισχύ οι διατάξεις του
κεφαλαίου 9 του β.δ/τος 744/1970 (ΦΕΚ 244 Α~, όπως έχουν τροποποιηθεί.
5. Καταργείται η υποχρέωση της Ο.Α. να καταβάλλει τα έξοδα καθαριστηρίου
του ιπτάμενου προσωπικού, καθώς και να μεταφέρει προς και από τον τόπο
εργασίας του, με εξαίρεση κατά το διάστημα μεταξύ των ωρών από 23.00 έως 7.00
και 14.00 έως 15.00, καθ" οιονδήποτε τρόπο, το πάσας φύσεως και κατηγορίας
προσωπικό της ίδιας και των Θυγατρικών της εταιρειών.
6. Η νυκτερινή εργασία θεωρείται αυτή που πραγματοποιείται μεταξύ των ωρών
22.00 και 6.00.
7. Η χορήγηση αεροπορικών εισιτηρίων δωρεάν ή με έκπτωση προς το προσωπικό
της Ο.Α. και των θυγατρικών της εταιρειών γίνεται σύμφωνα με τις
εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις των Κανονισμών Εργασίας.
’ρθρο 4
1.
Μέσα σε τέσσερις (4) μήνες από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου τη Διοικητικά
Συμβούλια της Ο.Α., της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Α.Ε. και της Ολυμπιακής Τουριστικής
Α.Ε. υποχρεούνται να ορίσουν με αποφάσεις τους, μετά από προηγούμενη συζήτηση
με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις του προσωπικού τους, βαθμούς ιεραρχίας, οι οποίοι
δεν μπορούν να υπερβαίνουν τους τέσσερις (4) και να συντάξουν οργανογράμματα
των εταιρικών υπηρεσιών με αντίστοιχη περιγραφή προσόντων και καθηκόντων της
κάθε Θέσης ευθύνης.
Η παραπάνω προθεσμία μπορεί να παραταθεί για δύο (2) ακόμη μήνες, με
αιτιολογημένη απόφαση των Διοικητικών Συμβουλίων των πcο πάνω εταιρειών.
Μέσα σε ένα (1) μήνα από τη λήψη των αποφάσεων αυτών τα πιο πάνω Διοικηταb
Συμβούλια οφείλουν να στελεχώσουν τις
προβλεπόμενες θέσεις με βάση
τα τυπικά και ουσιαστικό προσόντα των εργαζομένων.
Με την έκδοση των νέων οργανογραμμάtwv κσταργεhαι κάθε απόφαση, με την
οποία είχαν καθιερωθεί τα μέχρι τότε ισχύοντα, οι βαθμοί ιεραρχίας που είχαν
απονεμηθεί ή οι εν γένει τίτλοι, καθώς και τα πρόσθετα διοικητικά καθήκοντα
που είχαν ανατεθεί.
Η μη εκ νέου απονομή βαθμού ιεραρχίας ή τίτλου ή η μη ανάθεση πρόσθετων ως
άνω καθηκδνrων σε εργαζομένους που μέχρι τότε είχαν τέτοιους βαθμούς, τίτλους ή
καθήκοντα δεν θεμελιώνει για αυτούς δικαίωμα αποζημίωσης.
2. Έως και την 31η Ιανουαρίου 1995 τα Διοικητικά Συμβούλια της Ο.Α., της
Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Α.Ε. και της Ολυμπιακής Τουρcστικής Α.Ε. εισηγούνται
στον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών σχέδια των νέων Κανονισμών Εργασίας,
μετά από προηγούμενη συζήτηση με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις του
προσωπικού.
Με προεδρικό διάταγμα εγκρίνονται οι Κανονισμοί Εργασίας του προσωπικού
των πιο πάνω εταιρειών, μετά από πρόταση του Υπουργού Μεταφορών και
Επικοινωνιών, κατά παρέκκλιση των οριζομένων στο άρθρο 8 παρ. 3 του ν.
2224/1994 (ΦΕΚ 112 ’).
Ομοίως με προεδρικό διάταγμα, μετά από πρόταση του Υπουργού Μεταφορών και
Επικοινωνιών, εγκρίνονται οι όροι των από 3 Δεκεμβρίου 1994, από 6 Δεκεμβρίου
1994 και από 7 Δεκεμβρίου 1994 Πρακτικών Συμφωνίας της Διοίκησης της Ο.Α, με
τους εκπροσώπους της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας (Ε.Χ.Π.Α.), της
Ένωσης Ιπτάμενων Μηχανικών (Ε.Ι.Μ.) και της Ένωσης Ιπτάμενων Συνοδών -
Φροντιστών (Ε.Ι.Σ.Φ.), αντιστοίχως, σχετικά με τα όρια πτήσεως, απασχολήσεως
και αναπαύσεως των χειριστών, των μηχανικών και των συνοδών - φροντιστών, που
εργάζονται στις πιο πάνω εταιρείες ως ιπτάμενο προσωπικό, καθώς και κάθε νέο
Πρακτικό που τροποποιεί την παραπάνω συμφωνία σε σχέση με το αντικείμενο αυτό.
3. Η Ολυμπιακή Αεροπορία καθώς και οι Θυγατρικές της εταιρείες, Ολυμπιακή
Αεροπλοΐα Α.Ε. και Ολυμπιακή Τουριστική Α.Ε., υποχρεούνται να προβούν αμέσως
στις απαραίτητες διαδικασίες για την τροποποίηση του άρθρου 6 του καταστατικού
της Ο.Α. και των αντίστοιχων άρθρων των καταστατικών των ως άνω Θυγατρικών της
εταιρειών, ώστε εφεξής υποχρεωτικά στη σύνθεση των Διοικητικών τους Συμβουλίων
να καθιερώνεται η συμμετοχή δύο (2) εκπροσώπων των εργαζoμένων στο Διοικητικό
Συμβούλιο της Ο.Α., ως και η συμμετοχή αντίστοιχα ενός (1) εκπρoσώπου στα
Διουcητικά Συμβούλια των πιο πάνω θυγατρικών της εταιρειών, από τους εργαζομένους
σε καθεμία εταιρεία, με όλα τα συνεπαγόμενα για αυτούς δικαιώματα και υπoχρεώσεις.
Η υπόδειξη αυτών γίνεται από το Σώμα των Εκλεκτόρων της Ομοσπονδίας Συλλόγων
Πολιτικής Αεροπορίας μέσα σε ένα (1)
μήνα από την πιο πάνω
τροποποίηση των καταστατικών των παραπάνω εταιρειών, εφεξής δε σε κάθε νέα
συγκρότηση των Διοικητικών τους Συμβουλίων.
4. Από την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού η Ο.Α. και οι Θυγατρικές της
εταιρείες Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε. και Ολυμπιακή Τουριστική Α.Ε. παύουν να
υπάγονται στις διατάξεις που ισχύουν για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στο
δημόσιο τομέα, εξαιρουμένων των διατάξεων των άρθρων 1 έως και 24 του ν.
19011994 (ΦΕΚ 28 Α).
Από την 1 η Ιανουαρίου 1995
τα Διοικητικά Συμβούλια της Ο.Α. και όλων των θυγατρικών της εταιρειών
υποχρεούνται να υποβάλλουν μέσα σε ένα (1) μήνα από τη λήξη κάθε ημερολογιακού
τριμήνου στους Υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών και Οικονομικών λεπτομερή
απολογιστική έκθεση για τις δραστηριότητες των εταιρειών κατά το τρίμηνο που
διέρρευσε, η οποία περιλαμβάνει αναλυτικά όλα τα οικονομικά στοιχεία των επιχειρήσεων,
τα αποτελέσματα της εκμετάλλευσης, τη δύναμη του προσωπικού τους (τακτικού -
έκτακτου) κατά κατηγορίες και ειδικότητες, τις τυχόν μεταβολές του, ως και
συγκριτικά στοιχεία παραγωγικότητας, απόδοσης, βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών
κ.λ.π.
Λεπτομέρειες για το περιεχόμενο των εκθέσεων αυτών καθορίζονται, εάν
απαιτείται, με κοινή απόφαση των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών και
Οικονομικών.
6. Το σύνολο των μετοχών της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Α.Ε. και της OLYMPIC AIR CRUISES L.T.D. ανήκουν κατά κυριότητα από τη σύστασή τους στην Ο.Α..
7.
Στις αποδοχές και τους όρους εργασίας γενικά του προσωπικού που προσλαμβάνεται
από την Ο.Α., την Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε. και την Ολυμπιακή Τουριστική Α.Ε. με
συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου ή έργου δεν έχουν ανάλογη εφαρμογή οι
διατάξεις συλλoγικών συμβάσεων εργασίας, πρακτικών συμφωνίας κ.λπ., με τις
οποίες ρυθμίζονται οι αποδοχές και οι όροι εργασίας γενικά του προσωπικού που
προσλαμβάνεται από αυτές με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου.
8. Με προεδρικό διάταγμα. που εκδίδεται εντός τεσσάρων (4) μηνών από τη
δημοσίευση του παρόντος, με πρόταση των Υπουργών Μεταφορών και Επικοινωνιών
και Προεδρίας της Κυβέρνησης, καθορίζονται τα θέματα που αφορούν στη
βαθμολογική διάρθρωση, στον τρόπο και στις προϋποθέσεις προαγωγικής εξέλιξης,
στην κατάταξη και στην αντιστοίχιση με τους βαθμούς του ν. 2190/1994 των
κλάδων (ΠΕ-ΤΕ-ΔΕ) των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας (Ε.Ε.Κ.) της Υπηρεσίας Πολιτικής
Αεροπορίας (Υ.Π.Α.). Μέχρι εκδόσεως του κατά το προηγούμενο εδάφιο προεδρικού
διατάγματος το προσωπικό των εν λόγω κλάδων διέπεται προσωρινά από τις
διατάξεις του ν. 2190/1994.
9. Υπάλληλοι της Ο.Α., που είχαν προσληφθεί στα γραφεία της στο εξωτερικό
με σύμβαση εργασίας σύμφωνα με την ισχύουσα τοπική νομοθεσία και απολύθηκαν ή
διαγράφηκαν κατά το διάστημα από 1ης Ιανουαρίου 1990 έως και 31 ης Οκτωβρίου
1993, υπάγονται στις διατάξεις των άρθρων 25 και 26 του ν. 2190/ 1994.
Η από τις ίδιες διατάξεις προβλεπόμενη αίτηση υποβάλλεται μέσα σε ένα (1)
μήνα από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.
Η επαναπρόσληψη ενεργείται σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 10, 12
και 13 του άρθρου 25 του ν. 2190/1994.
Οι οικείες επιτροπές επανασυγκροτούJται μέσα σε δύο (2) μήνες από τη
δημοσίευση του παρόντος νόμου.
10. Αίρεται το αξιόποινο των πράξεων της μη καταβολής φόρων εισοδήματος,
Φ.Μ.Υ., Φ.Π.Α., τελών προσαυξήσεων κ.λπ., ως και εισφορών προς το Ι.Κ.Α. και
άλλους ασφαλιστικούς οργανισμούς κύριας ή επικουρικής ασφάλισης, καθώς και
πόρων, τελών και λοιπών δικαιωμάτων που εισπράχθηκαν για λογαριασμό κρατικών
αρχών, εφόσον οι πράξεις αυτές τελέσθηκαν από μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων
της Ο.Α. και της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας Α.Ε., καθώς και από κάθε εντεταλμένο
όργανο της διοικήσεώς τους μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου.
Το αξιόποινο πράξεων ή παραλείψεων που τελέσθηκαν από μέλη διοικήσεων και υπαλλήλων υπηρεσιών και νομικών προσώπων του άρθρου 14, παρ. 1 του ν. 2190/1994, κατά παράβαση των άρθρων 18, 19, 20 και 21 του ίδιου νόμου, κατά το διάστημα από 3 Μαρτίου 1994 έως 31 Οκτωβρίου 1994, αίρεται ωσαύτως.
11. Από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου μέχρι και την 31 η Δεκεμβρίου
1997:
α. Προσωπικό της Ο.Α. και των Θυγατρικών της εταιρειών Ολυμπιακή Αεροπλοΐα
Α.Ε. και Ολυμπιακή Τουριστική Α.Ε., που υπηρετεί σε περιφερειακούς σταθμούς και
πρακτορεία εσωτερικού και πλεονάζει, εφόσον δεν επιθυμεί τη μετάθεσή του στην
έδρα της εταιρείας, μπορεί με αίτησή του να μεταταχθεί στο Υπουργείο Μεταφορών
και Επικοινωνιών ή στα νομικά πρόσωπα που εποπτεύονται από το Υπουργείο αυτό,
σύμφωνα με τα τυπικό προσόντα ή την ειδικότητά του, εφόσον υφίστανται ανάγκες
προς κάλυψη.
Για όσους εξ αυτών διαπιστωθεί με πράξη του Υπουργού Μεταφορών και
Επικοινωνιών ότι δεν μπορεί να απορροφηθούν από τις ανωτέρω υπηρεσίες, μπορεί
να μετατάσσονται, κατά τις κείμενες διατάξεις, σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου
ή νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου του οικείου νομού. Η μετάταξη γίνεται με
κοινή απόφαση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης, Μεταφορών και
Επικοινωνιών και του κατά περίπτωση αρμόδιου υπουργού.
Οι ρυθμίσεις των προηγούμενων εδαφίων της παραγράφου αυτής ισχύουν αναλόγως
και για το προσωπικό της Ο.Α. και των Θυγατρικών της εταιρειών Ολυμπιακή
Αεροπλοΐα Α.Ε. και Ολυμπιακή Τουριστική Α.Ε. που υτtηρετεί στην έδρα των εταιρειών
αυτών.
β. Η διαπίστωση του αριθμού του πλεονάζοντας προσωπικού γίνεται από τα
Διοικητικά Συμβούλια της Ο.Α. ή των θυγατρικών της εταιρειών, κατά περίπτωση,
και υποβάλλεται ονομαστικός κατάλογος με τα ατομικά στοιχεία, τα προσόντα καc
την ειδικότητα του πρoσωπικού αυτού στο Υπουργείο Προεδρίας της Κυβέρνησης και
στο Υπουργείο Μεταφoρών και Επικοινωνιών.
’ρθρο 5
Από
τη δημοσtευση του παρόντος νόμου καταργούνται:
α. Οι διατάξεις των παραγράφων 4-7 του άρθρου 27 του ν. 1902/1990 (ΦΕΚ
138).
β. Οι αντίστοιχες διατάξεις του ν.δ/τος 3560/1956 (ΦΕΚ 222 Α) που αντίκεινται στις διατάξεις της τρίτης δέσμης μέτρων για τις αερομεταφορές (Κανονισμοί του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπ' αριθμ. 2407, 2408 και 2409 της 23ης Ιουλίου 1992).
Ο νόμος αυτός αρχίζει να ισχύει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός από τις διατάξεις του για τις οποίες ορίζεται διαφορετικά. Παραγγέλλουμε τη δημοσίευση του παρόντος στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και την εκτέλεση του ως άνω νόμου του Κράτους.
Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 1994
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Α. ΠΕΠΟΝΗΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Γ. ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ι. ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΗΣ
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
Γ. ΚΟΥΒΕΛΑΚΗΣ
ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Α. ΤΣΟΥΡΑΣ
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
Φ. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ
Θεωρήθηκε και τέθηκε η μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους
Αθήνα, 22 Δεκεμβρίου 1994
Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
Γ. ΚΟΥΒΕΛΑΚΗΣ