EΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 

 

 

ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ

ΤΗ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 1983

 

 

ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟΝ

 

ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΥΛΛΟΥ

55

 

 

ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 1350

Υποχρεωτικός τεχνικός έλεγχος των οδικών οχημάτων και άλλες διατάξεις.

 

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

 

Κυρούμεν και εκδίδομεν τον κατωτέρω υπό της Βουλής φηφισθέντα νόμον:

 

Άρθρον 1

 

1.     Η παράγραφος 3 του άρθρου 1 του Π.Δ/τος 1387/1981 "καθιέρωση περιοδικού τεχνικού ελέγχου οδικών οχημάτων και των ρυμουλκουμένων τους" αντικαθίσταται ως εξής:

"3. Ο έλεγχος των οδικών οχημάτων, ο οποίος προβλέπεται από την παρ. 1, επεκτείνεται από 1ης Ιανουαρίου 1985 και στα φορτηγά αυτοκίνητα, ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα, τα οποία έχουν επιτρεπόμενο μικτό βάρος έως τρεις χιλιάδες πεντακόσια (3.500) χιλιόγραμμα, καθώς επίσης και στα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, στις μοτοσυκλέττες και στα μοτοποδήλατα".

2.     Η παράγραφος 1 του άρθρου 2 του ίδιου Π.Δ/τος αντικαθίσταται ως εξής:

"1. Η συχνότητα με την οποία πρέπει να γίνεται ο περιοδικός έλεγχος καθορίζεται με προεδρικό διάταγμα το οποίο εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Συγκοινωνιών".

 

Άρθρο 2

 

1. Για κάθε πλήρη περιοδικό έλεγχο των οχημάτων, τα οποία αναφέρονται στο άρθρο 1 του Π.Δ/τος 1387/1981, στα σημεία που απαριθμούνται στην παρ. 2 του άρθρου 2 του ίδιου Π.Δ/τος, σύμφωνα με το αντίστοιχο πρόγραμμα, επιβάλλεται ειδικό τέλος που καταβάλλεται πριν από τη διενέργεια του ελέγχου.

2. Το ποσό του ειδικού αυτού τέλος ορίζεται:

α) Για τα επιβατικά αυτοκίνητα, δραχμές δύο χιλιάδες (2.000).

β) Για τα φορτηγά αυτοκίνητα:

αα) Με μικτό βάρος έως τρεις χιλιάδες πεντακόσια (3.500) χιλιόγραμμα, δραχμές τρεις χιλιάδες (3.000).

ββ) Με μικτό βάρος από τρεις χιλιάδες πεντακόσια ένα έως δέκα χιλιάδες (3.501-10.000) χιλιόγραμμα, δραχμές τέσσερις χιλιάδες (4.000).

γγ) Με μικτό βάρος πάνω από δέκα χιλιάδες (10.000) χιλιόγραμμα, δραχμές έξι χιλιάδες (6.000).

γ) Για τα λεωφορεία αυτοκίνητα, δραχμές πέντε χιλιάδες (5.000).

δ) Για τα ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα οχήματα ή συρμούς φορτηγών οχημάτων όλων των κατηγοριών:

αα) Με μικτό βάρος έως τρεις χιλιάδες πεντακόσια (3.500) χιλιόγραμμα, δραχμές τρεις χιλιάδες (3.000).

ββ) Με μικτό βάρος από τρεις χιλιάδες πεντακόσια ένα έως δέκα χιλιάδες (3.501-10.000) χιλιόγραμμα, δραχμές τέσσερις χιλιάδες (4.000).

γγ) Με μικτό βάρος πάνω από δέκα χιλιάδες (10.000) χιλιόγραμμα, δραχμές έξι χιλιάδες (6.000).

ε) Για τα ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα λεωφορεία και λεωφορεία οχήματα συρμού, δραχμές πέντε χιλιάδες (5.000). Το ίδιο ποσό καταβάλλεται και για αρθρωτό όχημα.

στ) Για τις μοτοσυκλέττες (δίκυκλες ή τρίκυκλες), δραχμές χίλιες πεντακόσιες (1.500).

ζ) Για τα μοτοποδήλατα, δραχμές οκτακόσιες (800).

3. Σε περίπτωση μερικού εκούσιου ελέγχου που καλύπτει ένα μόνο σύστημα αυτοκινήτου οχήματος ή μοτοσικλέτας (εξοπλισμός, φωτισμός, σύστημα διεύθυνσης, σύστημα πέδησης, ελαστικά, πλαίσιο-υπερκατασκευή, πυρασφάλεια, εξάτμιση) που γίνεται εκτός του προγράμματος του περιοδικού τεχνικού ελέγχου για οποιοδήποτε λόγο, καταβάλλεται το ένα τέταρτο (1/4) των ποσών της προηγούμενης παραγράφου, ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος.

4. Για κάθε επαναληπτικό έλεγχο, που διενεργείται για να διαπιστωθεί αν έχουν αποκατασταθεί οι ελλείψεις, βλάβες ή ανωμαλίες, οι οποίες είχαν σημειωθεί σε προηγούμενο έλεγχο του οχήματος, καταβάλλονται τα αντίστοιχα για κάθε περίπτωση τέλη μειωμένα στο ένα τέταρτο.

5. Ειδικό τέλος καταβάλλεται για την έκδοση του πιστοποιητικού ελέγχου, το οποίο προβλέπουν οι αποφάσεις που εκδίδονται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 84 του Ν. 614/1977 "περί κυρώσεως του κώδικος οδικής κυκλοφορίας", προκειμένου να χορηγηθεί έγκριση τύπου του οχήματος. Το τέλος αυτό καθορίζεται ανάλογα με την κατηγορία του οχήματος στο οποίο αναφέρεται, ως εξής:

α) Πιστοποιητικό για αυτοκίνητο γενικά ή για ρυμουλκό ή για ρυμουλκούμενο ή ημιρυμουλκούμενο (επικαθήμενο) όχημα μικτού βάρους πάνω από επτακόσια πενήντα (750) χιλιόγραμμα, δραχμές τριάντα χιλιάδες (30.000).

β) Πιστοποιητικό για μοτοσυκλέττα ή για μοτοποδήλατο, δραχμές είκοσι χιλιάδες (20.000).

γ) Πιστοποιητικό για ρυμουλκούμενο όχημα μικτού βάρους έως επτακόσια πενήντα (750) χιλιόγραμμα ή για κατασκευές τμημάτων ή μηχανισμών αυτοκινήτων οχημάτων γενικά, μοτοσυκλεττών ή μοτοποδηλάτων, δραχμές έντεκα χιλιάδες (11.000).

6. Για την έκδοση πιστοποιητικού, το οποίο αναφέρεται σε επαληθεύσεις τεχνικών προδιαγραφών οχήματος ή σε ελέγχους ή δοκιμές του και πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για να χορηγηθεί "έγκριση ΕΟΚ" (άρθρο 2 περίπτ. β Οδηγίες Συμβ. ΕΟΚ 70/156/6.2.1970, Επισ. ΕΦ. των Ευρ. Κοινοτήτων 42/1 της 23.2.70) σύμφωνα με τις κάθε φορά ισχύουσες αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, το ειδικό τέλος για κάθε περίπτωση της προηγούμενης παραγράφου ορίζεται στο εικοσαπλάσιο. Ο τύπος, το περιεχόμενο και η διαδικασία έκδοσης του πιστοποιητικού αυτού καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών.

7. Κυρώνεται και έχει ισχύ νόμου από τότε που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως μέχρι την έναρξη της ισχύος του νόμου αυτού η κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Συγκοινωνιών 165817/8731/24.12.1982 "επιβολή και είσπραξη ειδικού τέλους για τη διενέργεια περιοδικού τεχνικού ελέγχου οχημάτων" (ΦΕΚ 1064/Β/29.12.1982).

 

Άρθρο 3

 

Τα ειδικά τέλη που προβλέπουν οι διατάξεις του προηγούμενου άρθρου αναπροσαρμόζονται κάθε διετία σύμφωνα με την εξής σχέση:

Τ = α.λ.

όπου Τ είναι το τέλος, α είναι το αρχικό τέλος όπως καθορίζεται για κάθε κατηγορία οχήματος με τις διατάξεις του άρθρου 2 και λ είναι ο αριθμός που προκύπτει από τη μαθηματική σχέση:

λ = 0.00029Χ(μ1+μ2),

όπου μ1 είναι το ημερομίσθιο ειδικευμένου εργάτη χωματουργού κατά το αμέσως προηγούμενο της αναπροσαρμογής ημερολογιακό τρίμηνο και μ2 το ημερομίσθιο τεχνίτη στο ίδιο χρονικό διάστημα. Το ημερομίσθιο αυτό υπολογίζεται χωρίς καμιά προσαύξηση για εργοδοτικές επιβαρύνσεις, όπως έχει προσδιοριστεί από την Επιτροπή διαπίστωσης τιμών δημόσιων έργων (ΕΔΤΔΕ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 889/1979 "περί της αναθεωρήσεως τιμών κατασκευής δημοσίων έργων και ετέρων τινών συναφών διατάξεων". Το ποσό το οποίοι προκύπτει από την πιο πάνω μαθηματική σχέση (Τ=α.λ.) στρογγυλοποιείται σύμφωνα με την αρχή της μέγιστης προσέγγισης, ανά εκατό (100) δραχμές. Η κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών ανακοινώνει κάθε διετία στις αρμόδιες περιφερειακές υπηρεσίες την τιμή του συντελεστή λ και το αντίστοιχο χρηματικό ποσό που καταβάλλεται για κάθε περίπτωση.

 

Άρθρο 4

 

1.     Ο τρόπος και η διαδικασία είσπραξης των πιο πάνω ειδικών τελών καθορίζονται με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Συγκοινωνιών.

2.     Το προϊόν από την είσπραξη των ειδικών αυτών τελών αποτελεί έσοδο του κρατικού προϋπολογισμού και διατίθεται κυρίως για την αντιμετώπιση των δαπανών λειτουργίας των υπηρεσιών που διενεργούν τον έλεγχο των οχημάτων, την επέκτασή τους σε ολόκληρη την επικράτεια και τη βελτίωση του μηχανολογικού και άλλου εξοπλισμού τους.

3.     Στον προϋπολογισμό δημόσιων επενδύσεων (έργα - μελέτες Υπουργείου Συγκοινωνιών) εγγράφεται επίσης ανάλογο ποσό, το οποίο προορίζεται κυρίως για μελέτες, αγορές ή μισθώσεις γηπέδων και κτιρίων, διαμόρφωση χώρων, κατασκευές κτιριακών εγκαταστάσεων, προμήθεια τεχνικού εξοπλισμού.

 

Άρθρο 5

 

1. Απαγορεύεται η κυκλοφορία των οδικών οχημάτων, τα οποία αναφέρονται στις παρ. 1-3 του άρθρου 1 του Π.Δ. 1387/1981, χωρίς να έχουν εφοδιαστεί με το πιστοποιητικό ελέγχου της παρ. 3 του άρθρου 2 του ίδιου Π.Δ. Ο παραβάτης τιμωρείται με πρόστιμο τουλάχιστον πέντε χιλιάδων (5.000) δραχμών.

2. Αν διαπιστωθεί παράβαση της προηγούμενης παραγράφου, το αστυνομικό όργανο που τη βεβαιώνει επιβάλλει και ακινητοποίηση του οχήματος έως ότου προσκομιστεί το σχετικό πιστοποιητικό ελέγχου. Ο τρόπος ακινητοποίησης του οχήματος και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Συγκοινωνιών και Δημόσιας Τάξης.

3. Όποιος αρνείται να συμμορφωθεί προς τη διαταγή ακινητοποίησης του οχήματος και κυκλοφορεί τούτο τιμωρείται με φυλάκιση έως έξι (6) μήνες και με χρηματική ποινή τουλάχιστον δέκα χιλιάδων (10.000) δραχμών. Θεωρείται συνυπαίτιος και τιμωρείται με την ίδια ποινή και ο κύριος ή νομέας του οχήματος με εξαίρεση εκείνον που μεταβίβασε το όχημα με παρακράτηση της κυριότητας, μέχρις αποπληρωμής του υπολοίπου του τιμήματος. Το δικαστήριο επιβάλλει υποχρεωτικά, ως παρεπόμενη ποινή και την αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης του παραβάτη οδηγού για χρονικό διάστημα έως τρείς μήνες.

4. Ανεξάρτητα από την επιβολή ποινής κατά την παράγραφο 1 του άρθρου αυτού, όποιος προσκομίζει εκπρόθεσμα το όχημά του στην αρμόδια υπηρεσία για να γίνει τεχνικός έλεγχος, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 1387/1981, υπόκειται στην καταβολή διπλάσιου ειδικού τέλους από αυτό που ορίζουν οι διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 2 του παρόντος κατά κατηγορίες οχημάτων.

 

Άρθρο 6

 

1. Για να αντιμετωπιστούν οι κάθε φορά ανάγκες σε προσωπικό από τη σταδιακή εφαρμογή του περιοδικού τεχνικού ελέγχου των οδικών οχημάτων που προβλέπουν οι διατάξεις του Π.Δ. 1387/1981, επιτρέπεται να συσταθούν οι πιο κάτω θέσεις μόνιμων υπαλλήλων του Υπουργείου Συγκοινωνιών πέραν από τις προβλεπόμενες στις διατάξεις του Π.Δ. 985/1977 "περί Οργανισμού του Υπουργείου Συγκοινωνιών":

α) Στον κλάδο ΑΤ-1 Μηχανικών μεταφορών έως ενενήντα μία (91) θέσεις.

β) Στον κλάδο ΑΤ-2 Διοικητικών μεταφορών έως επτά (7) θέσεις.

γ) Στον κλάδο ΑΡ-2 Υπομηχανικών έως εβδομήντα εννιά (79) θέσεις.

δ) Στον κλάδο ΜΕ-1 Διοικητικό έως ογδόντα πέντε (85) θέσεις.

ε) Στον κλάδο ΜΕ-2 Δακτυλογράφων έως εξήντα (60) θέσεις.

στ) Στον κλάδο ΜΕ-3 Εργοδηγών έως πεντακόσιες έξι (506) θέσεις.

ζ) Στον κλάδο ΣΕ-1 Κλητήρων έως εξήντα πέντε (65) θέσεις.

2. Η σύσταση και η πλήρωση των νέων αυτών οργανικών θέσεων γίνεται σταδιακά, ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν από την εφαρμογή του προγράμματος περιοδικού τεχνικού ελέγχου των οδικών οχημάτων, με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης, Οικονομικών και Συγκοινωνιών.

3. Με προεδρικά επίσης διατάγματα που εκδίδονται με τον ίδιο τρόπο επιτρέπεται να συσταθούν σταδιακά και οι πιο κάτω θέσεις προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αόριστου χρόνου:

α) Δύο (2) θέσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού. Από τις θέσεις αυτές η μία αφορά επιστήμονα ειδικότητας επιχειρηματικής έρευνας (διπλωματούχο ή πτυχιούχο ανώτατης σχολής, μηχανολόγο μηχανικό ή μαθηματικό) και η άλλη αφορά επιστήμονα ειδικότητας στατιστικής (πτυχιούχο ανώτατης σχολής μαθηματικό ή οικονομικών επιστημών).

β) Εξήντα (60) θέσεις καθαριστριών.

 

 

Άρθρο 7.

 

Με προεδρικά διατάγματα που εκδίδονται ύστερα από πρόταση των Υπουργών Προεδρίας της Κυβέρνησης και Συγκοινωνιών, επιτρέπεται η σύσταση, κατάργηση, συγχώνευση, προαγωγή ή υποβιβασμός περιφερειακών υπηρεσιών του Υπουργείου Συγκοινωνιών νομαρχιακού ή διανομαρχιακού επιπέδου, η μεταφορά της έδρας, η μεταβολή της περιφέρειας και του τίτλου τους, η ρύθμιση θεμάτων διάρθρωσης, κατανομής και μεταφοράς του προσωπικού τους, ο καθορισμός της αρμοδιότητας και η μεταφορά ή ανακατανομή των αρμοδιοτήτων μεταξύ των υπηρεσιών αυτών.

 

Άρθρο 8.

 

Το άρθρο 52 του ΚΟΚ, που κυρώθηκε με το ν. 614/1977 "περί κυρώσεως του Κώδικος Οδικής Κυκλοφορίας", αντικαθίσταται όπως παρακάτω:

 

"Άρθρο 52.

Μέτρα ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας.

 

1. Μέτρα για την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας και ιδιαίτερα αυτά που αφορούν στον καθορισμό μονόδρομων, την προτεραιότητα οδών και την επιβολή περιορισμών ή απαγορεύσεων κυκλοφορίας ή σταθμεύσεως παίρνονται, με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες κυκλοφορίας του Υπουργείου Δημοσίων Έργων, με αποφάσεις των κατά τόπους αρμόδιων Διευθύνσεων Αστυνομίας, Υποδιευθύνσεων Τροχαίας ή Διοικήσεων Χωροφυλακής. Για όλες τις περιοχές της χώρας, εκτός από το νομό Αττικής, αν δεν υπάρχουν οι παραπάνω μελέτες, τα μέτρα που αναφέρονται στην παράγραφο αυτή παίρνονται με αποφάσεις των ίδιων αστυνομικών αρχών μετά από σύμφωνη γνώμη της οικείας Συντονιστικής Επιτροπής Κυκλοφορίας του άρθρου 106 του Κώδικα αυτού. Αν από τη λήψη των μέτρων αυτών επηρεάζονται οι δημόσιες μαζικές οδικές συγκοινωνίες, απαιτείται και η σύμφωνη γνώμη του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣ) για την περιοχή αρμοδιότητάς του και των περιφερειακών υπηρεσιών νομαρχιακού επιπέδου του Υπουργείου Συγκοινωνιών για τις άλλες περιοχές της χώρας.

 

2. Τα μέτρα που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο μπορεί να παίρνονται προσωρινά μέσα και έξω από κατοικημένες περιοχές, με απόφαση των κατά τόπους αρμόδιων Διευθύνσεων Αστυνομίας, Υποδιευθύνσεων Τροχαίας ή Διοικήσεων Χωροφυλακής, όταν αυτό επιβάλλεται από ιδιαίτερους λόγους ασφάλειας ή σε έκτακτες περιπτώσεις για την αντιμετώπιση μόνο τελείως προσωρινών καταστάσεων.

 

3. Μετά από κυκλοφοριακές μελέτες που έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Δημοσίων Έργων και με απόφαση του Υπουργού Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος, μπορούν να καθορίζονται σε αστικές περιοχές πεζόδρομοι ή περιοχές μόνο για την κυκλοφορία πεζών, με την επιφύλαξη της εφαρμογής των διατάξεων του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου αυτού.

 

4. Με βάση κυκλοφοριακές μελέτες, που έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από κοινού από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Δημοσίων Έργων και του ΟΑΣ, για την περιοχή αρμοδιότητάς του, ή των υπηρεσιών του Υπουργείου Συγκοινωνιών, για όλες τις άλλες περιοχές της χώρας και με κοινή απόφαση των Υπουργών Δημοσίων Έργων και Συγκοινωνιών, μπορούν να καθορίζονται οδοί ή λωρίδες κυκλοφορίας στις οποίες κυκλοφορούν μόνο μέσα δημόσιων οδικών μαζικών μεταφορών προσώπων (λεωφορεία και τρόλεϊ).

 

5. Για την ανακούφιση, την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας σε συνδυασμό με την ανάγκη εξασφάλισης καλύτερων συνθηκών διεξαγωγής της οδικής συγκοινωνίας με τα μέσα δημόσιων οδικών μαζικών μεταφορών προσώπων, ή για λόγους γενικότερου δημόσιου συμφέροντος, μπορούν να παίρνονται μέτρα περιορισμού ή απαγόρευσης της κυκλοφορίας ή της στάθμευσης μηχανοκίνητων οχημάτων οποιασδήποτε κατηγορίας ή ορισμένων κατηγοριών καθώς και μοτοποδηλάτων, σε ορισμένη περιοχή ή περιοχές της χώρας ή πόλεων ή κωμοπόλεων ή σε ορισμένη οδό ή οδούς ή και σε τμήμα ή τμήματα οδού ή οδών. Στις περιοχές όπου, σύμφωνα με τις διατάξεις του προηγούμενου εδαφίου, έχει απαγορευθεί η στάθμευση οχημάτων και μοτοποδηλάτων, εκτός από τις προβλεπόμενες από την παράγραφο αυτή ποινές, μπορεί να γίνεται και η μεταφορά του οχήματος ή του μοτοποδηλάτου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 8 του άρθρου 34 του ΚΟΚ. Τα μέτρα που προβλέπονται στην παράγραφο αυτή παίρνονται για την περιοχή της τέως Διοίκησης Πρωτεύουσας με κοινή απόφαση των Υπουργών Δημοσίων Έργων, Συγκοινωνιών και Δημόσιας Τάξης και για τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας με απόφαση του οικείου νομάρχη. Η παράβαση των διατάξεων των αποφάσεων που εκδίδονται κατά το προηγούμενο εδάφιο τιμωρείται για μεν τη στάθμευση κατά τις διατάξεις του οικείου άρθρου του ΚΟΚ όπως τροποποιείται με το άρθρο 9 του νόμου αυτού, για δε τα μέτρα περιορισμού ή απαγόρευσης της κυκλοφορίας με χρηματική ποινή πέντε χιλιάδων (5.000) μέχρι εκατό χιλιάδες (100.000) δραχμές ή με φυλάκιση μέχρι δύο (2) μήνες ανάλογα με τις περιπτώσεις, το είδος και την έκταση της παράβασης και το μέγεθός της, με επιφύλαξη εφαρμογής κάθε άλλης κείμενης διάταξης που προβλέπει επιβολή βαρύτερης ποινής για τυχόν συρρέοντα άλλα αδικήματα.

 

6. Τα μέτρα που παίρνονται με τις διατάξεις του άρθρου αυτού ισχύουν από την τοποθέτηση των οικείων πινακίδων σήμανσης ή των σηματοδοτών ή από τη χάραξη της οικείας οριζόντιας σήμανσης στο οδόστρωμα, εκτός αν κατά το χρόνο ισχύος των μέτρων αυτών η κυκλοφορία ρυθμίζεται από τροχονόμους ή τα μέτρα έχουν ληφθεί με την εφαρμογή των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου και δεν προβλέπονται από τον Κώδικα αυτόν αντίστοιχες πινακίδες σήμανσης, οπότε τα μέτρα αυτά ισχύουν από τη δημοσίευση των σχετικών, κατά την προηγούμενη παράγραφο, αποφάσεων ή από τη χρονολογία που θα ορίζουν οι ίδιες αυτές αποφάσεις".

 

Άρθρο 9

 

Η παράγραφος 4 του άρθρου 104 του ίδιου πιο πάνω Κώδικα, όπως αυτή προστέθηκε με το άρθρο 11 του Ν. 894/1979 "περί τροποποιήσεως διατάξεων τινών του δια του Ν. 614/1977 κυρωθέντος Κώδικος Οδικής Κυκλοφορίας", αντικαθίσταται ως εξής:

 

"4. Τα πρόστιμα που προβλέπονται για παραβάσεις του Κώδικα αυτού υπόκεινται σε αναπροσαρμογή κάθε δύο χρόνια με βάση τον τύπο:

Π=0.000725ΧΠαρχΧ(Μ1+Μ2).

όπου Π είναι το πρόστιμο που πρέπει να καταβάλλεται από τον παραβάτη, Παρχ είναι το πρόστιμο, όπως το ύψος του καθορίζεται από τα οικεία άρθρα του Κώδικα αυτού, εκτός από το Παρχ για τις παραβάσεις το άρθρου 100 του Κώδικα αυτού που ορίζεται σε δύο χιλιάδες (2.000) δραχμές. Μ1 είναι το ημερομίσθιο του ειδικευμένου εργάτη χωματουργού κατά το αμέσως προηγούμενο της αναπροσαρμογής ημερολογιακό τρίμηνο και Μ2 το ημερομίσθιο τεχνίτη στο ίδιο χρονικό διάστημα. Τα ημερομίσθια αυτά υπολογίζονται χωρίς καμία προσαύξηση για εργοδοτικές επιβαρύνσεις, όπως έχουν προσδιοριστεί από την Επιτροπή Διαπίστωσης Τιμών Δημοσίων Έργων (ΕΔΤΔΕ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 889/1979. Το χρηματικό ποσό που προκύπτει στρογγυλοποιείται, σύμφωνα με την αρχή της μέγιστης προσέγγισης, ανά εκατό (100) δραχμές. Η κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών, αρχικά μόλις ισχύσει η διάταξη της παραγράφου αυτής και στη συνέχεια μία φορά κάθε δύο χρόνια, με απόφαση του Υπουργού Συγκοινωνιών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζει επακριβώς τα αντίστοιχα χρηματικά ποσά των προστίμων του ΚΟΚ που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου αυτής".

 

Άρθρο 10

 

1. α) Το άρθρο 16 του Ν.Δ. 102/1973 "περί οργανώσεως των δια λεωφορείων αυτοκινήτων εκτελουμένων δημοσίων επιβατικών συγκοινωνιών" αντικαθίσταται όπως παρακάτω:

 

"Άρθρο 16.

 

Εξελεγκτική Επιτροπή.

 

Σε κάθε ΚΤΕΛ συστήνεται πενταμελής Εξελεγκτική Επιτροπή η οποία αποτελείται από :

α) Έναν υπάλληλο του Υπουργείου Οικονομικών ως Πρόεδρο, που ορίζεται μαζί με τον αναπληρωτή του από το νομάρχη.

 

β) Έναν υπάλληλο του Υπουργείου Συγκοινωνιών που ορίζεται μαζί με τον αναπληρωτή του από το νομάρχη.

 

γ) Έναν εκπρόσωπο των εργαζομένων στο ΚΤΕΛ, ο οποίος δεν έχει και την ιδιότητα του μετόχου του ΚΤΕΛ. Ο τρόπος εκλογής του εκπροσώπου αυτού καθορίζεται με απόφαση του νομάρχη.

 

δ) Έναν εκπρόσωπο των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που ορίζεται από την τοπική ένωση δήμων και κοινοτήτων και

 

ε) Έναν εκπρόσωπο των μετόχων του ΚΤΕΛ που εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση αυτών σύμφωνα με όσα ορίζονται στην παρ. 2 του άρθρου 12 του ν.δ. αυτού για το Διοικητικό Συμβούλιο.

 

Η επιτροπή συνεδριάζει τακτικά για την εκτέλεση του έργου αυτής σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 28 του νόμου αυτού".

 

β) Το άρθρο 28 του πιο πάνω ν. δ/τος αντικαθίσταται όπως παρακάτω:

 

"Άρθρο 28.

 

Διαχειριστικός έλεγχος - Μετάταξη λεωφορείων.

 

1. Το διαχειριστικό έτος του ΚΤΕΛ αντιστοιχεί προς το ημερολογιακό έτος.

 

2. Για την οικονομική διαχείριση κάθε ΚΤΕΛ γίνεται υποχρεωτικά, από την Εξελεγκτική Επιτροπή του άρθρου 16 του ν.δ/τος αυτού, τακτικός έλεγχος μετά το τέλος κάθε εξαμήνου και μέσα στους μήνες Ιανουάριο και Ιούλιο κάθε χρόνο. Με απόφαση του νομάρχη μπορεί να διατάσσεται για να γίνεται και ειδικός έλεγχος.

 

3. Για τους δύο πιο πάνω ελέγχους οι σχετικές εκθέσεις που συντάσσονται από την Εξελεγκτική Επιτροπή υποβάλλονται σε αντίγραφο στο νομάρχη και στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΚΤΕΛ.

 

4. Στην περίπτωση που διαπιστώνονται κατά τον έλεγχο παραβάσεις που είναι ποινικώς κολάσιμες, αντίγραφο της έκθεσης υποβάλλεται υποχρεωτικά και στον αρμόδιο εισαγγελέα για άσκηση ποινικής δίωξης".

 

Άρθρο 11.

 

1. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 1 του Ν.Δ. 304/1969 "περί μεταφοράς προσώπων δια λεωφορείων αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσεως", προστίθεται περίπτ. ι η οποία έχει όπως παρακάτω:

 

"ι. "Των κατά το άρθρο 1 του Ν. 921/1979 "περί γεωργικών συνεταιρισμών" πρωτοβάθμιων γεωργικών συνεταιρισμών".

 

2. α) Στο τέλος της παρ. 3 του άρθρου 2 του του Ν. Δ. 49/1968 "περί χορηγήσεως αδειών κυκλοφορίας φορτηγών αυτοκινήτων οχημάτων ιδιωτικής χρήσεως" (άρθρο 2 παρ. 3 κωδικοποιητικού Β.Δ. 281/1973), όπως η παράγραφος αυτή τροποποιήθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 18 του Ν. 1108/1980 "περί άρσεως της απαγορεύσεως κυκλοφορίας κατηγοριών τινών πετρελαιοκινήτων αυτοκινήτων κλπ.¨" και με την παρ. 2 του άρθρου 35 του Ν. 1041/1980 "περί αυξήσεως των αποδοχών των δημοσίων εν γένει υπαλλήλων κλπ.", προστίθεται περίπτ. δ' η οποία έχει όπως παρακάτω:

"δ. Για τους κατά το άρθρο 1 του Ν. 921/1979 γεωργικούς συνεταιρισμούς εφόσον έχουν συσταθεί και λειτουργούν σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις".

β). Η παρ. 4 του άρθρου 2 του ίδιου πιο πάνω ν. δ/τος, όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν.Δ. 833/1971 "περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως των διατάξεων του ΝΔ. 49/1968 "περί χορηγήσεως αδειών κυκλοφορίας κτλ" (άρθρο 2 παρ. 4 κωδικοποιητικού Β.Δ. 281/1973 και με την παρ. 2 του άρθρου 35 του Ν. 1041/1980 "περί αυξήσεως των αποδοχών των δημοσίων εν γένει υπαλλήλων κλπ." αντικαθίσταται όπως παρακάτω:

"4. Η εισφορά που ορίζεται από τις παρ. 2 και 3 του άρθρου αυτού περιορίζεται στο ένα τρίτο (1/3) για αυτοκίνητα που ανήκουν σε γεωργικές, κτηνοτροφικές, πτηνοτροφικές, μελισσοκομικές, σηροτροφικές και αλιευτικές επιχειρήσεις, σε γεωργικούς συνεταιρισμούς καθώς και για αυτοκίνητα που εκποιούνται από τον ΟΔΔΥ".

 

Άρθρο 12

 

1. Καταργείται η παρ. 2 του άρθρου 25 του Ν.Δ. 102/1973 "περί οργανώσεως των δια λεωφορείων αυτοκινήτων εκτελουμένων δημοσίων επιβατικών συγκοινωνιών", όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 8 του Ν. 866/1979 "περί τροποποιήσεως διατάξεων τινών του Ν.Δ. 3721/1957 κλπ." και το Π.Δ. 618/1980 "περί τρόπου καταβολής και διαθέσεως της δια του άρθρου 25 του Ν.Δ. 102/1973 επιβληθείσης εισφοράς 1% επί του συνόλου των ακαθάριστων εισπράξεων των ΚΤΕΛ" που εκδόθηκε βάσει αυτής, καθώς και κάθε άλλη σχετική διοικητική πράξη.

 

2. Διοικητικές πράξεις που έχουν σχέση με την επιστροφή στα οικεία ΚΤΕΛ των ποσών της εισφοράς 1% που είχαν κατατεθεί στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο βάσει των καταργούμενων με την προηγούμενη παράγραφο διατάξεων, θεωρούνται έγκυρες.

 

3. Χρηματικά ποσά από τόκους της καταργούμενης εισφοράς επιστρέφονται στα οικεία ΚΤΕΛ βάσει αποφάσεως του Υπουργού Συγκοινωνιών που εκδίδεται ύστερα από σχετική εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.

 

Άρθρο 13

 

Απαγορεύεται η μεταβίβαση δια πράξεως εν ζωή των φορτηγών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης για τα οποία εκδόθηκαν άδειες κυκλοφορίας σε εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης β' της παρ. 4 του άρθρου 4 του Ν. 383/1976 "περί διενεργείας εμπορευματικών μεταφορών δια φορτηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως και άλλων τινών διατάξεων". Η απαγόρευση αυτή ισχύει και για τα προσύμφωνα τέτοιων μεταβιβάσεων. Η ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει από 30.3.1983.

 

Άρθρο 14

 

1.     Προκειμένου να γίνει ο τεχνικός έλεγχος θα πρέπει να έχει εξοφληθεί η τελευταία ληξιπρόθεσμη δόση των τελών κυκλοφορίας. Το γεγονός τούτο αποδεικνύεται και με την επίδειξη του σχετικού αποδεικτικού πληρωμής - εισπράξεως.

2. Στο άρθρο 15 του ν. 2367/1953 (ΦΕΚ 82 Α) προστίθεται παράγραφος 8, που έχει ως εξής:

"8. Οι τρίκυκλες επιβατικές μοτοσυκλέττες ιδιωτικής χρήσης τεσσάρων ή περισσοτέρων θέσεων, που η φορολογήσιμη ισχύς τους έχει καθορισθεί με συντελεστή 0.013, οφείλουν το πενήντα τοις εκατό (50%) των τελών κυκλοφορίας που προβλέπονται από την περίπτωση α της παραγράφου ΙΑ του παρόντος άρθρου??"

Η ισχύς της παρούσας παραγράφου. αρχίζει από την 1.1.1983.

 

Άρθρο 15

 

Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά από τις επιμέρους διατάξεις.

 

Παραγγέλλομεν να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως το κείμενον του παρόντος και να εκτελεσθεί ως νόμος του Κράτους.

 

Αθήνα, 23 Απριλίου 1983

 

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Γ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

 

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΠΡΟΕΔΡΙΑΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

ΑΓ. ΚΟΥΤΣΟΓΙΩΡΓΑΣ ΓΕΡΑΣ. ΑΡΣΕΝΗΣ

 

ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ

ΑΠ. ΑΘ. ΤΣΟΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓ. ΑΛΕΞ. ΜΑΓΚΑΚΗΣ

 

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΥΛΟΥΡΙΑΝΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΚΡΙΤΙΔΗΣ

 

ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΗΣ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΗΣ

 

Θεωρήθηκε και τέθηκε η Μεγάλη Σφραγίδα του Κράτους.

 

Αθήνα, 26 Απριλίου 1983

 

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΑΓΚΑΚΗΣ

 

ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ

ΣΕ1165/1984-ΣΕ2088/1995