ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟΝ
Αρ.
Φύλλου 347
31
Δεκεμβρίου 1981
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Eχοντας
υπόψη:
’ρθρο 1
Χρόνος ενάρξεως ελέγχου. Κατηγορίες υποβαλλόμενες
στον έλεγχο οχημάτων
α) Οχήματα που χρησιμοποιούνται για μεταφορά
επιβατών με περισσότερες από (8) οκτώ θέσεις, εκτός από τη θέση του οδηγού.
β) Οχήματα που χρησιμοποιούνται για μεταφορά
εμπορευμάτων των οποίων το μεγαλύτερο επιτρεπόμενο μικτό βάρος υπερβαίνει τα
τρεις χιλιάδες πεντακόσια (3500)
χιλιόγραμμα.
γ) Ρυμουλκούμενα ή ημιρυμουλκούμενα των οποίων το
μεγαλύτερο επιτρεπόμενο μικτό βάρος υπερβαίνει τα τρεις χιλιάδες πεντακόσια
χιλιόγραμμα.
δ) Ταξί
και αυτοκίνητα πρώτων βοηθειών.
α) Αυτοκίνητα οχήματα τα οποία, με βάση τις διατάξεις
του προϊσχύσαντος ΚΟΚ (Ν.Δ. 4233/1962 "περί κυρώσεως Κώδικoς Οδικής Κυκλοφορίας) έχουν λάβει άδεια
κυκλοφορίας σαν λεωφορεία αυτοκίνητα
β) Φορτηγά αυτοκίνητα ειδικών χρήσεων και ρυμουλκά
των οποίων το μεγαλύτερο επιτρεπόμενο μικτό βάρος υπερβαίνει τα τρεις χιλιάδες
πεντακόσια (3500) χιλιόγραμμα.
γ) Επιβατηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως, χωρίς
μετρητή (αγοραία).
’ρθρο 2
Συχνότητα. Αντικείμενο και διαδικασία ελέγχου
1.ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΕΩΣ
1.1. Συντήρηση φρένων
1.1.1.
Μηχανική κατάσταση
1.1.2.
Απόδοση
1.1.3.
Έλεγχος στάθμης
1.1.4.
Αντλία κενού και
συμπιεστής
1.2. Βοηθητικά φρένα
1.2.1
Μηχανική κατάσταση
1.2.2.
Απόδοση
1.2.3.
Έλεγχος στάθμης
1.3. Φρένα σταθμεύσεως (χειρόφρενα)
1.3.1.
Μηχανική κατάσταση
1.3.2.
Απόδοση
1.4. Φρένα
ρυμουλκούμενου ή ημιρυμουλκούμενου οχήματος
1.4.1
Μηχανική κατάσταση
-
Αυτόματο σύστημα
πεδήσεως
1.4.2
Απόδοση
2.
ΣΥΣΤΗΜΑ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΣ-ΤΡΟΧΟΣ ΠΗΔΑΛΙΟΥ (ΤΙΜΟΝΙ)
2.1.Μηχανική κατάσταση
2.2.Πηδάλιο (τιμόνι)
2.3.Ανοχή (παίξιμο) πηδαλίου
3.
ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ
3.1.Οπτικό πεδίο
3.2.Κατάσταση υαλοπίνακος
3.3.Καθρέπτες πορείας όπισθεν
3.4.Υαλοκαθαριστήρες
3.5.Ακροφύσια (πίδακες καθαρισμού)
4.
ΦΩΤΑ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΗΡΕΣ
ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
4.1. Προβολείς και φώτα πορείας
4.1.1.
Κατάσταση και
λειτουργία
4.1.2.
Ευθυγράμμιση
4.1.3.
Διακόπτες
4.1.4.
Αποτελεσματικότητα
φωτιστικού πεδίου
4.2. Πλάγια φώτα
και φώτα σταθμεύσεως
4.2.1
Κατάσταση και
λειτουργία
4.2.2.
Χρωματισμός και
δυνατότητα ορατότητας
4.3. Φώτα σταθμεύσεως
4.3.1
Κατάσταση και
λειτουργία
4.2.3.
Χρωματισμός και
αποτελεσματικότητα φωτιστικού πεδίου
4.4. Φώτα κατευθύνσεως
4.4.1 Κατάσταση και λειτουργία
4.4.2. Χρωματισμός και αποτελεσματικότητα φωτιστικού πεδίου
4.4.3. Διακόπτες
4.4.4.
Συχνότητα αναλαμπής
(φλας)
4.5.
Εμπρόσθια και οπίσθια φώτα ομίχλης
4.5.1.
Θέση
4.5.2.
Κατάσταση και λειτουργία
4.5.3.
Χρωματισμός και αποτελεσματικότητα
φωτιστικού πεδίου
4.6.
Φώτα πορείας όπισθεν
4.6.1.
Κατάσταση και λειτουργία
4.6.2.
Χρωματισμός και αποτελεσματικότητα
φωτιστικού πεδίου
4.7.
Φώτα οπίσθιας πινακίδας κυκλοφορίας
4.8.
Ανακλαστήρες
- Κατάσταση και χρωματισμός
4.9.
Φώτα ελέγχου
4.10. Ηλεκτρολογικές συνδέσεις μεταξύ
ρυμουλκού και ρυμουλκουμένου ή
ημιρυμουλκουμένου
4.11. Καλώδια
5.ΑΞΟΝΕΣ, ΤΡΟΧΟΙ, ΛΑΣΤΙΧΑ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ
5.1
’ξονες
5.2
Τροχοί
5.3
Ανάρτηση
6.ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ
6.1.
Πλαίσιο και εξαρτήματα
6.1.1. Γενική κατάσταση
6.1.2. Εξάρτηση και σιγαστήρες (σιλανσιέ)
6.1.3. Δοχείο βενζίνης και σωλήνες
6.1.4. Γεωμετρικά
χαρακτηριστικά και κατάσταση του οπίσθιου προφυλακτήρα και βαρέα φορτηγά
6.1.5. Υποδοχή αντανακλαστικού τροχού (ρεζέρβα)
6.1.6. Μηχανισμός ζεύξεως στα ρυμουλκούμενα και
ημιρυμουλκούμενα.
6.2.
Χώρος οδηγού (καμπίνα) και αμάξωμα
6.2.1. Γενική κατάσταση
6.2.2. Πλαίσιο
6.2.3. Θύρες και κλειδιά
6.2.4. Δάπεδο
6.2.5. Κάθισμα
6.2.6. Αναβατήρας
7.ΑΛΛΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
7.1. Ζώνες
ασφαλείας
7.2
Πυροσβεστήρες
7.3.
Κλειδιά και συσκευή κατά της κλοπής
7.4.
Τρίγωνο σημάνσεως
7.5.
Κιβώτιο πρώτων βοηθειών
7.6.
Υποστάτες (τόκοι) τροχού
7.7.
Συσκευή συναγερμού
7.8.
Ταχύμετρο
7.9.
Ταχογράφος (ύπαρξη και ακεραιότητα σφραγίδων)
8.ΕΝΟΧΛΗΣΕΙΣ
8.1
Θόρυβος
8.2
Εξατμίσεις
8.3
Καταστολή παρεμβολών
στο ραδιόφωνο
9.ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΓΙΑ ΟΧΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΕΩΣ
9.1
Θύρες
εξόδου(συμπεριλαμβανομένων των σφυριών για το σπάσιμο των παραθύρων),
σήματα που δείχνουν τις θύρες εξόδου.
9.2
Σύστημα θερμάνσεως
9.3
Σύστημα εξαερισμού
9.4
Διαστάσεις
καθισμάτων
9.5
Εσωτερικός φωτισμός
10.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΧΗΜΑΤΟΣ
10.1
Πινακίδες κυκλοφορίας
10.2
Αριθμός πλαισίου
’ρθρο 3
Ειδικοί τεχνικοί έλεγχοι
Ανεξάρτητα από τη
διενέργεια τακτικού τεχνικού έλεγχο, μπορούν να διενεργούνται ειδικοί τεχνικοί
έλεγχοι για λόγους οδικής ασφάλειας ή περιορισμού των θορύβων ή ρύπανσης του
περιβάλλοντος ή βελτίωσης των συνθηκών διενέργειας των δημοσίων επιβατικών
μεταφορών
’ρθρο 4
Αρμόδιες υπηρεσίες διενέργειας του ελέγχου
Οι τεχνικοί έλεγχοι,
που προβλέπονται από το διάταγμα αυτό, διενεργούνται από όργανα των
περιφερειακών υπηρεσιών του Υπουργείου Συγκοινωνιών.
Η ισχύς αυτού του διατάγματος
αρχίζει από την δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Στον Υπουργό Συγκοινωνιών αναθέτουμε τη δημοσίευση και εκτέλεση αυτού του
διατάγματος.
Αθήνα, 28 Δεκεμβρίου 1981
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΖΑΡΗΣ ΕΥΑΓΓ. ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ