EΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ

ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

 

 

 

ΕΝ ΑΘΗΝΑΙΣ

ΤΗ 12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1962

 

 

ΤΕΥΧΟΣ ΠΡΩΤΟΝ

 

ΑΡΙΘΜΟΣ ΦΥΛΛΟΥ

164

 

 

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΝ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 4250

Περί κυρώσεως πράξεων του Υπουργικού Συμβουλίου αφορωσών εις τας λεωφορειακάς συγκοινωνίας Θεσσαλονίκης και τροποποιήσεως ενιών διατάξεων του Ν.Δ. 3721/57

 

Άρθρον 1

 

Κυρούνται αφ' ης εξεδόθησαν αι κάτωθι πράξεις του Υπουργικού Συμβουλίου, έχουσαι ως ακολούθως:

1. Πράξεις 172 της 30ής Δεκεμβρίου 1959 ΦΕΚ Α 9 της 6.2.60, "περί παρατάσεως της προθεσμίας διά την εγκατάστασιν υπηρεσίας ηλεκτροκινήτων λεωφορείων εν τη πόλει Θεσσαλονίκης".

 

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΝ

 

Λαβόν υπ' όψιν εισήγησιν του κ. Υφυπουργού των Συγκοινωνιών, ως και την αίτησιν του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), ζητούντος την παράτασιν της ληγούσης την 31.12.1959 προθεσμίας, προς απόφασιν περί εγκαταστάσεως ηλεκτροκινήτων λεωφορείων εν τη πόλει Θεσσαλονίκης, συμφώνως τω άρθρω 7 παράγρ. 3 της μεταξύ Δημοσίου και Οργανισμού Αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) Συμβάσεως, και κρίνον αναγκαίαν την ευρυτέραν διερεύνησιν του θέματος της ηλεκτροκινήσεως των λεωφορείων Θεσσαλονίκης από απόψεως οικονομικών συνεπειών, και ιδία αποτροπής επιβαρύνσεως του κομίστρου, ήτις κατά την έκθεσιν της υπό του Νόμου προβλεπομένης επιτροπής, θα επέλθη λόγω της ηλεκτροκινήσεως.

 

Αποφασίζει

Εξουσιοδοτεί τον Υφυπουργόν Συγκοινωνιών όπως:

 

1)    Αποδεχθή την αίτησιν του ΟΑΣΘ περί παρατάσεως της προθεσμίας εκδόσεως αποφάσεως διά την εγκατάστασιν υπηρεσία ηλεκτροκινήτων λεωφορείων εν τη πόλει της Θεσσαλονίκης περί ης το άρθρον 7 παράγρ. 3 της μεταξύ Δημοσίου και ΟΑΣΘ Συμβάσεως, μέχρι της 31.12.1960.

2)    Προέλθη εις επανεξέτασιν του ζητήματος της εγκαταστάσεως ηλεκτροκινήτων λεωφορείων εν Θεσσαλονίκη από απόψεως οικονομικών συνεπειών και ιδία αποφυγής επιβαρύνσεως του κομίστρου.

Εκδόσαν προς τούτο την υπ' αριθ. 172 απόφασίν του κυρωθησομένην επιμελεία του Υφυπουργού Συγκοινωνιών, νομοθετικώς.

Ο Προεδρεύων Αντιπρόεδρος

Τα Μέλη

2) Πράξις υπ' αριθ. 208 της 29 Δεκεμβρίου 1960 ΦΕΚ Α 213/30.12.1960 "περί παρατάσεως της προθεσμίας εγκαταστάσεως ηλεκτροκινήτων λεωφορείων εν τη πόλει της Θεσσαλονίκης κλπ.".

 

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΝ

Λαβόν υπ' όψιν εισήγησιν του Υφυπουργού των Συγκοινωνιών, ως και αίτησιν του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), και κρίνον ότι καθ' α απεφάνθη η δυνάμει της υπ' αριθ. 138092/31.3.1960 αποφάσεως του Υφυπουργού Συγκοινωνιών συσταθείσα τριμελής Επιτροπή δεν θα είναι δυνατή η εγκατάστασις υπηρεσίας ηλεκτροκινήτων λεωφορείων εν Θεσσαλονίκη, άνευ προηγουμένης εκτελέσεως έργων διανοίξεως και διευρύνσεως ωρισμένων τμημάτων οδών, των εφ' ων, θα κυκλοφορήσωσι τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, λεωφορειακών γραμμών, και ότι ως εκ τούτου παρίσταται δεδικαιολογημένη η παράτασις της προθεσμίας περί ης η υπ' αριθ. 172/30.12.59 πράξις του Υπουργικού Συμβουλίου.

 

Αποφασίζει

Εξουσιοδοτεί τον Υφυπουργό των Συγκοινωνιών, όπως αποδεχθή την πρότασιν του ΟΑΣΘ α) περί παρατάσεως μέχρι της 31ης Δεκεμβρίου 1961 της προθεσμίας εκδόσεως αποφάσεως περί εγκαταστάσεως υπηρεσίας ηλεκτροκινήτων λεωφορείων εν τη πόλει της Θεσσαλονίκης, και

β) Περί καθορισμού ημέρας ενάρξεως της κυκλοφορίας των ηλεκτροκινήτων λεωφορείων την 1η Οκτωβρίου 1962 παράγρ. 3 του άρθρου 7 της μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και ΟΑΣΘ Συμβάσεως της περιλαμβανομένης εν τω υπ' αρ. 3721/57 Ν.Δ.

Εκδόσαν προς τούτο την υπ' αριθ. 208 απόφασίν του κυρωθησομένην επιμελεία του Υφυπουργού των Συγκοινωνιών νομοθετικώς.

Ο Προεδρεύων Αντιπρόεδρος

Τα Μέλη

 

Άρθρον 2

 

Κυρούται αφ' ης εξεδόθη η υπ' αριθ. 98 2.7.1959 πράξις του Υπουργικού Συμβουλίου (ΦΕΚ 136/7.7.59) εν συνδυασμώ προς γενομένην διόρθωσιν του αριθμού της πράξεως από του εσφαλμένου 97 εις το ορθόν 98 (ΦΕΚ 152/4.8.1959 διορθώσεως ημαρτημένων), έχουσα ούτω.

Πράξις υπ' αριθ. 98, της 2 Ιουλίου 1959

"Περί παρατάσως προθεσμιών Ν.Δ.3721/1957 "περί συστάσεως Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης".

 

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΝ

Λαβόν υπ' όψιν την ενώπιον αυτού γενομένην έγγραφον εισήγησιν του Υπουργού Συγκοινωνιών.

 

Αποφασίζει

1.     Η εν τω εδαφίω δευτέρω της παραγρ. 4 του άρθρου 26 του Ν.Δ. 3721/1957 "περί συστάσεως Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ)" χορηγηθείσα ανατρεπτική προθεσμία οκτώ μηνών προς προσαρμογήν των λεωφορείων εις τον καθορισθέντα δυνάμει της αυτής ως άνω παραγράφου νέον τύπον λεωφορείου παρατείνεται μέχρι της 15 Σεπτεμβρίου 1959.

2.     Εις τας διά της παραγρ. 3 του αυτού ως άνω άθρου ενταχθέντα εις το συσταθέν 54 ΚΤΕΛ Νομού Θεσσαλονίκης λεωφορεία επιτρέπεται, εντός της εν παραγράφω 1 της παρούσης αναφερομένης προθεσμίας.

α) Η διασκευή των υπαρχόντων αμαξωμάτων των λεωφορείων ώστε ταύτα να περιλαμβάνωσι μέχρι 43 θέσεις καθημένων και ορθίων επιβατών μετά του οδηγού ή η τοποθέτησις ετέρων μεταχειρισμένων αλλ' εν καλή καταστάσει αμαξωμάτων περιλαμβανόντων τας αυτάς ως άνω θέσεις. Εις αμφοτέρας τας περιπτώσεις λαμβάνονται τα προσήκοντα μέτρα διά την τυχόν αναγκαίαν επιμήκυνσιν και ενίσχυσιν των πλαισίων των λεωφορείων, η δε χορήγησις της αδείας κυκλοφορίας αυτών ενεργείται μετ' έλεγχον της αρμοδίας υπηρεσίας διαπιστούσης την λήψιν των ως άνω προσηκόντων μέτρων.

β) Η εν τη προηγουμένη περιπτώσει α' διασκευή των υπαρχόντων αμαξωμάτων ή η τοποθέτησις ετέρων μεταχειρισμένων εν καλή καταστάσει δύναται να γίνη και δ' αλλαγής του πλαισίου του λεωφορείου δι' ετέρου καταλλήλου αχρηστευομένου του αντικαθισταμένου, δι' αποκοπής αυτού εις τρία τουλάχιστον μέρη.

Η αγοραπωλησία του πλαισίου ενεργείται διά συμβολαιογραφικής πράξεως, τούτου δε εν πάση περιπτώσει δεν δύναται να προέρχηται εξ αχρηστευθέντος αυτοκινήτου.

γ) Η αντικατάστασις των ως άνω ενταχθέντων λεωφορείων δι' ετέρων μεταχειρισμένων με αλλ' εν καλή καταστάσει πλήρων λεωφορείων μετά των αμαξωμάτων αυτών περιλαμβανόντων μέχρι 43 θέσεων καθημένων και ορθίων επιβατών. Εν τη περιπτώσει ταύτη η καλή κατάστασις των λεωφορείων διαπιστούται υπό της αρμοδίας υπηρεσία οπότε και μόνον χορηγείται η άδεια κυκλοφορίας.

Τα αντικαθιστώμενα λεωφορεία υπόκεινται εις τους εκ των κειμένων διατάξεων περιορισμούς, ιδία δε των υπ' αριθ. 208094/1958, 107271/1959 και 144424/1959 αποφάσεως του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων.

Εις απάσας τας ως άνω περιπτώσεις ως διάρκειαν ζωής του τιθεμένου εν κυκλοφορία λεωφορείου λαμβάνεται η του εν των 54ω ΚΤΕΛ δυνάμει της παραγράφου 4 του άρθρου 3 του Ν. 3721/1957 ενταχθέντος τοιούτου, κατά τα εν των άρθρω 26 του Ν. 2119/1952 επιτασσόμενα, μη επιτρεπομένης εν ουδεμιά περιπτώσει της παρατάσεως αυτής και μετά την λήξιν της οποίας αντικαθίσταται τούτο υποχρεωτικώς διά νέου καινουργούς του εγκεκριμένου τύπου.

Οπωσδήποτε και εις οιανδήποτε περίπτωσιν εφαρμογής της παρούσης, άπαντα τα λεωφορεία του 54ου ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης δέον να έχωσιν αντικατασταθή μέχρι της 31ης Δεκεμβρίου 1963 διά νέων καινουργών του καθορισθέντος διά της ειρημένης παρ. 4 άρθρ. 3 του Ν.Δ. 3721 νέου τύπου.

3.     Η εν τη παραγρ. 5 του ως άνω άρθρου 26 περίοδος "Ειδικώτερον διά τας γραμμάς Πανοράματος, Ασβεστοχωρίου και Ν. Μαγνησίας η μείωσις αύτη ανέρχεται τουλάχιστον εις 35%" καταργείται.

4.     Από της ισχύος της παρούσης καταργείται η υπ' αριθ. 42 πράξις της 4ης Μαρτίου 1959 Πράξις του Υπουργικού Συμβουλίου.

 

Άρθρον 3.

1.     Αι παράγραφοι 6 και 8 του άρθρου 6 του Ν.Δ. 3721/57 αντικαθίσταται ως κάτωθι:

"6. Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΘ εκλέγεται υπό της Γενικής Συνελεύσεως διά μίαν διετίαν αρχομένην από της εκλογής του. Ωσαύτως υπό της Γενικής Συνελεύσεως εκλέγονται διά το αυτό χρονικόν διάστημα ο Αντιπρόεδρος και τα υπόλοιπα πέντε μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ως και τα πέντε αναπληρωματικά μέλη.

Τον Πρόεδρον του Διοικητικού Συμβουλίου ελλείποντα, απόντα ή κωλυόμενον αναπληροί ο Αντιπρόεδρος αυτού υποκαθιστών τούτον εις άπαντα τα καθήκοντα, δικαιοδοσίαν και υποχρεώσεις αυτού. Τον Αντιπρόεδρον απόντα ή κωλυόμενον αναπληροί ο κατά σειράν επιτυχίας εκλεγείς τακτικός Σύμβουλος.

Ανάκλησις του Προέδρου και Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου συντελείται μόνον κατόπιν αποφάσεως της Γενικής Συνελεύσεως.

Εις περίπτωσιν, καθ' ην ήθελε κενωθή θέσις Συμβούλου εν τω Διοικ. Συμβουλίω ως εν περιπτώσει θανάτου, μεταβιβάσεως των μετοχών του, παραιτήσεως, ανακλήσεως ή απωλείας των διά την εκλογήν τούτου απαιτουμένων προϋποθέσεων, την θέσιν τούτου καταλαμβάνει ο κατά σειράν επιτυχίας εκλεγείς αναπληρωματικός".

"8. Το Διοικητικόν Συμβούλιον ευρίσκεται εν απαρτία και συνεδριάζει εγκύρως διά της παρουσίας πέντε εκ των μελών".

2.     Η δευτέρα περίοδος της παραγρ. 5 του άρθρου 8 του Ν.Δ. 3721/57 αντικαθίσταται ως κάτωθι:

"Ουδείς μέτοχος δύναται εκτός της ιδικής του να εκπροσωπήση περισσοτέρας της μιας μετοχής, ανεξαρτήτως του αριθμού των μετοχών οίτινες τυγχάνουσι κάτοχοι της μετοχής ταύτης".

3.     Η ισχύς του παρόντος άρθρου άρχεται από της κατά το έτος 1963 συγκλήσεως της τακτικής Γενικής Συνελεύσεως των μετόχων και εκλογής του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΑΣΘ.

4.     Πάσα διάταξις αντικειμένη εις τον παρόν άρθρον καταργείται.

 

 

Εν Αθήναις τη 28 Σεπτεμβρίου 1962

ΠΑΥΛΟΣ Β.

 

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΝ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Κ.ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ

 

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ

Π.ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ

 

ΤΑ ΜΕΛΗ

Π.ΠΑΠΑΛΗΓΟΥΡΑΣ, Κ.ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ. Γ. ΠΑΛΛΗΣ, ΣΠ΄ΘΕΟΤΟΚΗΣ, Π. ΠΙΠΙΝΕΛΗΣ, Σ. ΓΚΙΚΑΣ, Λ. ΒΡΑΝΟΠΟΥΛΟΣ, Κ. ΑΔΑΜΟΟΟΥΛΟΣ, Λ. ΣΤΡΑΤΟΣ, Κ.Μ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ, Δ. ΜΑΚΡΗΣ, Τ. ΜΠΟΥΤΟΣ, Λ. ΑΛΙΠΡΑΝΤΗΣ, ΑΘ. ΤΑΛΙΑΔΟΥΡΟΣ, Α. ΘΕΟΔΟΣΙΑΔΗΣ, Π. ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ, Ι. ΨΑΡΡΕΑΣ.

 

 

 

Εν Αθήναις τη 5 Οκτωβρίου 1962

Ο ΕΠΙ ΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Κ.ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ