ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΙΚΟΣΤΟ ΠΕΜΠΤΟ

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

 

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

 

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΩΝ, ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΙΚΩΝ ΛΥΧΝΙΩΝ ΚΑΙ ΔΕΙΚΤΩΝ

 

Συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 94/53/ΕΟΚ της Επιτροπής της 15ης Νοεμβρίου 1994 για τροποποίηση του άρθρου 2 της οδηγίας 93/91/ ΕΟΚ για την προσαρμογή στην Τεχνική πρόοδο της οδηγίας 78/316/ ΕΟΚ

 

Άρθρο 213

(άρθρο 2 του Π.Δ. 501/1983 )

 

Για την εφαρμογή του μέρους αυτού της απόφασης αυτής οχήματα νοούνται τα οχήματα με κινητήρα που προορίζονται να κυκλοφορούν στους δρόμους, που έχουν τουλάχιστον τέσσερις (4) τροχούς και από την κατασκευή τους μέγιστη ταχύτητα μεγαλύτερη από είκοσι πέντε (25) χιλιόμετρα την ώρα.

Δεν υπάγονται στις διατάξεις της απόφασης αυτής τα οχήματα που κινούνται σε σιδηροτροχιές, οι γεωργικοί και δασικοί ελκυστήρες, τα γεωργικά μηχανήματα, τα μηχανήματα δημοσίων έργων και εν γένει όλα τα κινητά μηχανήματα.

 

Άρθρο 214

(άρθρο 3 του Π.Δ. 501/1983 )

 

Δεν επιτρέπεται η άρνηση χορήγησης έγκρισης ΕΟΚ ή έγκρισης κυκλοφορίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 84 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ενός οχήματος για λόγους που αφορούν στην αναγνώριση των οργάνων χειρισμού, δεικτών και ενδεικτικών, αν αυτά ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές των παραρτημάτων Ι έως ΙV του παρόντος μέρους.

 

Άρθρο 215

(άρθρο του Π.Δ. 501/1983 )

 

Δεν επιτρέπεται η άρνηση η απαγόρευση της πώλησης, της καταχώρησης στα μητρώα, της θέσης σε κυκλοφορία ή της χρήσης των οχημάτων, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 86 και 87 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, για λόγους που αφορούν στην αναγνώριση των οργάνων χειρισμού, δεικτών και ενδεικτικών, αν αυτά ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές των παραρτημάτων Ι έως ΙV του παρόντος μέρους.

 

Άρθρο 216

(άρθρο 5 του Π.Δ. 501/1983 )

 

1. Για να χορηγηθεί έγκριση ΕΟΚ για ένα τύπο οχήματος από πλευράς συμβόλων οργάνων χειρισμού και ενδεικτικών στοιχείων λειτουργίας ή καταστάσεως των συστημάτων ή μηχανισμών αυτών υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών από τον κατασκευαστή του οχήματος ή τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο του αίτηση που συνοδεύεται από τ α στοιχεία που αναφέρονται στην παρ. 3 του παραρτήματος Ι του παρόντος μέρους.

2. Με βάση τα αποτελέσματα των ελέγχων για τη διαπίστωση αν πληρούνται οι προδιαγραφές των παραρτημάτων Ι, ΙΙ, ΙΙΙ, ΙV του παρόντος μέρους, συντάσσεται ένα δελτίο σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος του παρόντος μέρους που επισυνάπτεται στην έγκριση του τύπου οχήματος.

 

Άρθρο 217

(άρθρο 2 της ΚΥΑ 10118/778/1995)

 

1. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν μπορούν σε θέματα που αφορούν τον εσωτερικό εξοπλισμό (αναγνώριση χειριστηρίων, ενδεικτικών λυχνιών και δεικτών):

να αρνούνται, για ένα τύπο οχήματος με κινητήρα, τη χορήγηση έγκρισης τύπου ΕΟΚ ή τη χορήγηση εθνικής έγκρισης τύπου ή

να απαγορεύουν την ταξινόμηση, την πώληση ή τη θέση σε κυκλοφορία οχημάτων.

Εφόσον ο εσωτερικός εξοπλισμός τους (αναγνώριση χειριστηρίου, ενδεικτικών λυχνιών και δεικτών) πληροί τις απαιτήσεις που προβλέπονται από τις παρούσες διατάξεις και τα προσαρτώμενα σε αυτές Παραρτήματα

2.Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών:

δεν χορηγούν πλέον έγκριση τύπου ΕΟΚ για ένα τύπο οχήματος και

μπορούν να αρνηθούν τη χορήγηση εθνικής έγκρισης τύπου για ένα τύπο οχήματος

σε θεματα που αφορούν τον εσωτερικό εξοπλισμό (αναγνώριση χειριστηρίων, ενδεικτικών λυχνιών και δεικτών) εφόσον δεν πληρούνται οι προβλεπόμενες απαιτήσεις.

 

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

 

ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΑΓΚΥΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΓΜΑΤΑ ΚΕΦΑΛΗΣ

 

Συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 74/408 του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 77/649/ΕΟΚ και τελευταία με την οδηγία 74/408ΕΟΚ της 17ης Ιουνίου 1996

 

Άρθρο 218

(άρθρο 2 παρ. 1 της ΥΑ 29088/2296/1997 - άρθρο 2 της ΚΥΑ 11983/1984 - άρθρο 2 παρ. 2 της ΚΥΑ 29088/2296/1997)

 

1. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται για τα οχήματα με κινητήρα, που προορίζονται να κυκλοφορούν επί των οδών, με ή χωρίς αμάξωμα, έχουν τουλάχιστον τέσσερις τροχούς και μέγιστη, από κατασκευής, ταχύτητα που υπερβαίνει τα είκοσι πέντε (25) χιλιόμετρα την ώρα.

2. Δεν υπάγονται σ'αυτές τις διατάξεις τα οχήματα που κυκλοφορούν επί σηδηροτροχών, οι γεωργικοί ελκυστήρες και τα πάσης φύσεως κινητά μηχανήματα.

3. Οι διατάξεις του παρόντος Μέρους δεν αφορούν σε καθίσματα με ενσωματωμένες σ'αυτά αγκυρώσεις ζωνών ασφαλείας, σε βοηθητικά πτυσσόμενα καθίσματα καθώς και σε καθίσματα, που έχουν μέτωπο προς τις πλευρές ή προς τα όπισθεν του οχήματος.

 

 

Άρθρο 219

(άρθρο 2 παρ. 3 της ΥΑ 29088/2296/1997)

 

1. α. Οι αρμόδιες Ελληνικές Αρχές δεν επιτρέπεται να αρνηθούν την έγκριση ΕΟΚ ούτε την έγκριση από εθνικής πλευράς ενός οχήματος για λόγους που αφορούν την αντοχή των καθισμάτων ή των αγκυρώσεών τους, ούτε να χορηγούν έγκριση τύπου ΕΟΚ ή εθνική έγκριση τύπου ενός καθίσματος για λόγους που αφορούν την αντοχή του και την ικανότητα να προστατεύει τον καθήμενο, εφόσον τα ανωτέρω ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των παραρτημάτων ΙΙ ή ΙΙΙ του παρόντος Μέρους, κατά περίπτωση, όσων το όχημα υπάγεται στην κατηγορία Μ και είναι εξοπλισμένο με ζώνες ασφαλείας και τις απαιτήσεις του παραρτήματος IV του παρόντος Μέρους, όταν το όχημα υπάγεται στην κατηγορία Μ2 ή Μ3 και δεν είναι εξοπλισμένο με ζώνες ασφαλείας ή στην κατηγορία Ν. Οι κατηγορίες των οχημάτων των οχημάτων καθορίζονται στο παράρτημα ΙΙ του Πρώτου Κεφαλαίου.

1. β. Οι αρμόδιες Ελληνικές Αρχές δεν επιτρέπεται να αρνηθούν ή να απαγορεύουν την πώληση, την ταξινόμηση στα μητρώα, την έναρξη κυκλοφορίας ή τη χρήση οχημάτων ή των αγκυρώσεων τους, ούτε να απαγορεύουν την πώληση ή των αγκυρώσεων τους ούτε να απαγορεύουν την πώληση, θέση σε υπηρεσία ή έναρξη χρήσης οποιουδήποτε καθίσματος για λόγους που αφορούν την αντοχή του και την ικανότητα του να προστατεύει τον καθήμενο, εφόσον αυτά ικανοποιούν τις απαιτήσεις των σχετικών παραρτημάτων, ανάλογα με την κατηγορία στην οποία υπάγεται το όχημα όπως ορίζεται στην παράγραφο 1.α αυτού του άρθρου.

Άρθρο 220

(άρθρο 2 παρ. 4 της ΥΑ 29088/2296/1997)

 

Οι αρμόδιες Ελληνικές Αρχές που χορήγησαν την έγκριση, λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για να ενημερώνονται για κάθε τροποποίηση ενός από τα στοιχεία ή ενός από τα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στο σημείο 2.2 του παραρτήματος ΙΙ, σημείο 2.3 του αντίστοιχου παραρτήματος ΙΙΙ του Μέρους αυτού, κατά περίπτωση. Οι Αρχές αυτές εκτιμούν αν πρέπει να προβούν επί του τροποποιημένου τύπου οχήματος σε νέες δοκιμές συνοδευόμενες από ένα νέο πρακτικό. Αν προκύπτει από τις δοκιμές ότι οι προδιαγραφές που προβλέπονται από τις παρούσες διατάξεις δεν ετηρήθησαν, η τροποποίηση δεν επιτρέπεται.

 

Άρθρο 221

(άρθρο 2 παρ. 5 της ΥΑ 29088/2296/1997)

 

Οι αναγκαίες τροποποιήσεις για την προσαρμογή στην τεχνολογική πρόοδο των προδιαγραφών των παραρτημάτων του παρόντος κεφαλαίου, όπως τροποποιείται θεσπίζονται σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 22.

 

ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΚΑΤΟΠΤΡΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥ, ΟΡΟΦΗ Ή ΣΥΡΟΜΕΝΗ ΟΡΟΦΗ ΕΡΕΙΣΙΝΩΤΟ ΚΑΙ ΟΠΙΣΘΙΟ ΤΜΗΜΑ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ

 

Συμμόρφωση της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 2000/4/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 28ης Φεβρουαρίου 2000, για την τροποποίηση της οδηγίας 74/60/ΕΟΚτου Συμβουλίου

 

Άρθρο 222

Σκοπός

(άρθρο 2 παρ. 2 της ΚΥΑ 28410/1135/2000)

 

2. Για τον σκοπό των διατάξεων του παρόντος Μέρους ως "όχημα νοείται κάθε όχημα που προορίζεται να κυκλοφορεί επί οδού, με ή χωρίς αμάξωμα το οποίο έχει τουλάχιστον τέσσερεις τροχούς και από κατασκευή μέγιστη ταχύτητα μεγαλύτερη των 25 Km/h, καθώς επίσης και τα ρυμουλκούμενα τους, εξαιρουμένων των οχημάτων που μετακινούνται επί σιδηροτροχών, καθώς και των ελκυστήρων και των γεωργικών μηχανών.

 

Άρθρο 223

Έγκριση τύπου - Ταξινόμηση οχημάτων -πεδίο εφαρμογής

(άρθρο 3 της ΚΥΑ 28410/1135/2000)

 

1. Από τις 8 Απριλίού 2001, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν δύνανται για λόγους που έχουν σχέση με τον εσωτερικό εξοπλισμό των μηχανοκινήτων οχημάτων:

- να αρνούνται, για κάποιο τύπο οχήματος τη χορήγηση έγκρισης τύπου ΕΚ ή Εθνικής έγκρισης τύπου

και οι αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών & Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων

- να απαγορεύουν την ταξινόμηση, πώληση ή Θέση σε κυκλοφορία οχημάτων, εφόσον τα οχήματα πληρούν τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις αυτές και τα αντίστοιχα Παραρτήματα απαιτήσεις.

2. Από τις 8 Απριλίου 2002 οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών

- δεν χορηγούν έγκριση τύπου ΕΚ

για νέο τύπο οχήματος, για λόγους συνδεόμενους με τον εσωτερικό εξοπλισμό των μηχανοκινήτων οχημάτων, εφόσον δεν πληρούνται οι προβλεπόμενες απαιτήσεις

3. Από τις 8 Απριλίου 2003 οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών

- θεωρούν άκυρα, για τους σκοπούς των άρθρων 3 και 7, τα πιστοποιητικά πιστότητας που συνοδεύουν τα νέα οχήματα σύμφωνα με τις διατάξεις της εν λόγω οδηγίας

και οι αρμόδιες υπηρεσίες Μεταφορών & Επικοινωνιών της Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων

- μπορούν να αρνούνται την ταξινόμηση, πώληση ή θέση σε κυκλοφορία νέων οχημάτων, που δεν συνοδεύονται από πιστοποιητικό πιστότητας, εκτός αν γίνει επίκληση του άρθρου 7,

για λόγους συνδεόμενους με τον εσωτερικό εξοπλισμό των μηχανοκινήτων οχημάτων, εφόσον τα οχήμάτα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτροκίνητα παράθυρα, συστήματα φύλλου οροφής ή και διαχωριστικά συστήματα και δεν πληρούνται οι οριζόμενες απαιτήσεις.

 

 

 

 

ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ

 

ΚΑΥΣΗ ΥΛΙΚΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΚΗ ΔΙΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

 

Συμμόρφωση της ελληνικής νομοθεσίας με τις διατάξεις της οδηγίας 74/483/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, της 17ης Σεπτεμβρίου 1974, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την οδηγία 79/488/ΕΟΚ του Συμβουλίου.

 

Άρθρο 224

(άρθρο 2 της ΚΥΑ 37528/3000/1997)

 

Ως οχήματα για την εφαρμογή του Μέρους αυτού νοούνται τα οχήματα με κινητήρα τα οποία προορίζονται για τη μεταφορά προσώπων, φέρουν κατ'ανώτατο όριο έως οκτώ (8) θέσεις καθήμενων εκτός της θέσεως του οδηγού, προορίζονται να κυκλοφορούν στους δρόμους, έχουν τουλάχιστον τέσσερις τροχούς και εκ κατασκευής μέγιστη ταχύτητα των 25 χιλιομέτρων την ώρα.

 

Άρθρο 225

(άρθρο 3 της ΚΥΑ 37528/3000/1997)

 

Δεν επιτρέπεται η άρνηση χορηγήσεως εγκρίσεως ΕΟΚ ή της εγκρίσεως που προβλέπεται από το άρθρο 84 του Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας , εντός οχήματος για λόγους που αφορούν τις εξωτερικές προεξοχές αν αυτές ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές των παραρτημάτων Ι και ΙΙ του παρόντος μέρους.

 

Άρθρο 226

(άρθρο 4 της ΚΥΑ 37528/3000/1997)

 

Δεν επιτρέπεται η άρνηση χορηγήσεως ΕΟΚ, ή άρνηση διαθέσεως στην ελληνική αγορά σχαρών τοποθέτησης αποσκευών, ράβδων τοποθέτησης σκι, ραδιοφωνικών ή ραδιοτηλεφωνικών κεραιών, που θεωρούνται ως τεχνικές ολότητες κατά την έννοια του άρθρου 9α της οδηγίας 70/156/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ειδ. Έκδοση 13/001 της 31.12.80), όπως τροποποιήθηκε από την οδηγία 78/315/ΕΟΚ της 21.12.1977 (ΕΕ 13/007 της 31.12.80 σελ. 41) για λόγους που αναφέρονται στις εξωτερικές προεξοχές τους, εφόσον ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του παραρτήματος Ι του παρόντος Μέρους ή αντιστοιχούν σε ένα τύπο για τον οποίο έχει χορηγηθεί έγκριση.

 

Άρθρο 227

(άρθρο 5 της ΚΥΑ 37528/3000/1997)

 

1. Για να χορηγηθεί από τη αρμόδια ελληνική αρχή έγκριση ΕΟΚ για ένα τύπο οχήματος (όσον αφορά στις εξωτερικές προεξοχές) ή για ένα τύπο σχάρας τοποθέτησης αποσκευών ή ράβδων τοποθέτησης σκι ή ραδιοτηλεφωνικών κεραιών υποβάλλεται από τον κατασκευαστή ή τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο του αίτηση συνοδευόμενη από τα απαραίτητα στοιχεία όπως καθορίζονται στο παράρτημα Ι του Μέρους αυτού.

2. Η παραπάνω αρχή διενεργεί τους αντιστοίχους ελέγχους όπως προβλέπονται στα παραρτήματα του παρόντος κεφαλαίου και συντάσσει με βάση τα αποτελέσματα αυτά ένα δελτίο συντεταγμένο, αν μεν πρόκειται για έγκριση τύπου οχήματος, σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος ΙΙ του παρόντος Μέρους, αν δε πρόκειται για έγκριση τύπου σχάρας αποσκευών ή ράβδων τοποθέτησης σκι ή ραδιοφωνικών κεραιών ή ραδιοτηλεφωνικών κεραιών, σύμφωνα με το υπόδειγμα ΙΧ του παρόντος μέρους και εφόσον διαπιστωθεί ότι πληρούνται όλοι οι αντίστοιχοι όροι, χορηγεί την αιτούμενη έγκριση.

3. Εφόσον πρέπει να παίρνει τα απαιτούμενα μέτρα ώστε να ενημερώνεται για κάθε μεταβολή σε ένα από τα στοιχεία ή τα χαρακτηριστικά που προβλέπονται στο παράρτημα Ι σημείο 22 του παρόντος μέρους. Η παραπάνω αρχή κρίνει, αν η μεταβολή αυτή δημιουργεί την ανάγκη νέων ελέγχων του οχήματος, ή της τεχνικής ολότητας που τροποποιήθηκε και τη σύνταξη νέου πρακτικού. Αν από τους παραπάνω νέους ελέγχους διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται όλες οι προδιαγραφές των παραρτημάτων του παρόντος κεφαλαίου, η μεταβολή δεν εγκρίνεται .

4. Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος τροποποιημένα τα παραρτήματα της Οδηγίας 74/483/ΕΟΚ ήτοι: τα παραρτήματα της οδηγίας 74/483/ΕΟΚ όπως τροποποιήθηκαν βάσει της διατάξεως του άρθρου 1 παρ. 2 της οδηγίας 79/488/ΕΟΚ δια των παραρτημάτων της

 

Άρθρο 228

(άρθρο 6 της ΚΥΑ 37528/3000/1997)

 

Η έκδοση πιστοποιητικού έγκρισης ΕΟΚ για ένα τύπο οχήματος δεν επιτρέπεται εφόσον, από τους σχετικούς Ελέγχους και δοκιμές διαπιστώνεται ότι δεν τηρούνται οι προδιαγραφές των παραρτημάτων του παρόντος μέρους.

 

Άρθρο 229

 

Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος κεφαλαίου τα ακόλουθα Παραρτήματα: