ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΤΡΙΤΟ

 

ΗΧΗΤΙΚΗ ΣΤΑΘΜΗ

 

Έγκριση τύπου Ε.Ο.Κ για την αποδεκτή ηχητική στάθμη και διάταξη εξάτμισης των οχημάτων με κινητήρα και συναφείς διατάξεις.

 

Άρθρο 276

Πεδίο εφαρμογής

 

(άρθρο 1 παρ. 2 ΚΥΑ 25006/2234/1993 - άρθρο 2 ΚΥΑ34325/2779/1997)

 

1. Οι διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου εφαρμόζονται στα οχήματα με κινητήρα που προορίζονται να κυκλοφορούν στις οδούς με ή χωρίς αμάξωμα , έχουν τέσσερις (4) τουλάχιστον τροχούς και μέγιστη από κατασκευής ταχύτητα μεγαλύτερη από 25 χλμ/ώρα.

2. Δεν υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου τα οχήματα που κινούνται σε σιδηροτροχιές και οι γεωργικοί και δασικοί ελκυστήρες και όλα τα κινητά μηχανήματα.

 

Άρθρο 277

(άρθρο 4 ΚΥΑ25006/2234/1993)

 

Δεν επιτρέπεται η απαγόρευση διάθεσης στην αγορά μιας διάταξης εξάτμισης που θεωρείται ως τεχνική ολότητα, κατά την έννοια του άρθρου 11, αν είναι σύμφωνη με ένα εγκεκριμένο τύπο που πληρεί τις προδιαγραφές του παραρτήματος II και για την οποία έχει εκδοθεί το πιστοποιητικό που προβλέπεται στο παράρτημα IV του 4ου μέρους

 

Άρθρο 278

Διαδικασία Έγκρισης ΕΟΚ σε τύπο οχήματος

(άρθρο 5 Αριθ. 25006/2234/1993)

 

1. Για να δοθεί από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών έγκριση ΕΟΚ σε ένα τύπο οχήματος, όσον αφορά την αποδεκτή ηχητική στάθμη και τη διάταξη εξάτμισης του, υποβάλλεται από τον κατασκευαστή ή τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο του αίτηση, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 2 του Παραρτήματος Ι του 4ου μέρους.

Όμοια, και προκειμένου για χορήγηση έγκρισης ΕΟΚ σε διάταξη σιγαστήρα σαν τεχνική ολότητα, υποβάλλεται αίτηση, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 2 του Παραρτήματος II .

2. Για την σύνταξη των πιστοποιητικών έγκρισης που προβλέπονται στα Παραρτήματα III και IV , γίνονται οι έλεγχοι και οι δοκιμές που προβλέπονται στα αντίστοιχα Παραρτήματα Ι και II του μέρους αυτού.

από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, εφόσον υπάρχει αυτή η δυνατότητα, ή εφόσον δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, από αναγνωρισμένο ειδικό εργαστήριο κράτους μέλους των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.

Με βάση τα αποτελέσματα των ελέγχων και δοκιμών εκδίδονται τα πιστοποιητικά έγκρισης των Παραρτημάτων III και IV από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

 

Άρθρο 279

(άρθρο 2 της Κ.Υ.Α 3263/131/2000)

 

1. Από την 27η Ιουλίου 2000 δεν επιτρέπεται, για λόγους συνδεόμενους με την αποδεκτό ηχητικό επίπεδο και τη διάταξη εξάτμισης:

οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών να αρνούνται τη χορήγηση εγκρίσεως ΕΚ τύπου ή εθνικής έγκρισης τύπου, για είδος οχήματος ή είδος συστήματος εξάτμισης

ή

-οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιώντων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων να απαγορεύουν την ταξινόμηση, την πώληση ή τη θέση σε κυκλοφορία οχημάτων, ή την πώληση ή τη θέση σε λειτουργία συστημάτων εξάτμισης, εφόσον τα συστήματα εξάτμισης των οχημάτων πληρούν τις απαιτήσεις του παρόντος κεφαλαίου και του Παραρτήματος που βρίσκεται στο 3ου μέρος του Κεφαλαίου αυτού.

2. Από την 01.10.2000 οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών:

- δεν χορηγούν πλέον έγκριση τύπου ΕΚ, και

-αρνούνται να χορηγήσουν εθνική έγκριση τύπου για έναν τύπο οχήματος για θέματα που αφορούν την αποδεκτή ηχητική στάθμη τους και για έναν τύπο συστήματος εξάτμισης, εφόσον δεν πληρούνται οι απαιτήσεις της παρούσης ενότητας.

3. Με την επιφύλαξη της παραγράφου 2 ανωτέρω και όσον αφορά τα ανταλλακτικά ,οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων θα εξακολουθήσουν να χορηγούν έγκριση τύπου ΕΚ και να επιτρέπουν την πώληση και τη θέση σε λειτουργία συστημάτων εξάτμισης σύμφωνα με τις προηγούμενες μορφές της οδηγίας 70/157 όπως αυτές ενσωματώθηκαν με την Γ-20/81567/898/1988, 29872/2633/1992, 25006/2234/1993, 29087/2295/1997 και 34325/2779/1997 με την προϋπόθεση ότι τα εν λόγω συστήματα εξάτμισης:

-πρόκειται να /τοποθετηθούν σε ήδη χρησιμοποιούμενα οχήματα, και

-πληρούν τις απαιτήσεις εκείνης από τις ανωτέρω ΚΥΑ, η οποία ίσχυε όταν τα οχήματα αυτά ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά.

 

Άρθρο 280

(άρθρο 2 της 34325/2779/1997 προς τροποποίηση του της παρ 1 του άρθρου 3 της Κ.Υ.Α Γ-20/81567/898/88)

 

1 .α. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν επιτρέπεται, για λόγους που αφορούν το αποδεκτό ηχητικό επίπεδο και τη διάταξη εξατμίσεως, να αρνηθούν την έγκριση ΕΟΚ, ούτε την έγκριση από εθνικής πλευράς,
ενός τύπου οχήματος ή τύπου διατάξεως εξατμίσεως ή τύπου στοιχείου παρόμοιας διατάξεως θεωρουμένου ως τεχνικής ολότητας:

- αν. όσον αφορά το ηχητικό επίπεδο και τη διάταξη εξατμίσεως, το όχημα ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του παραρτήματος Ι του παρόντος,

- αν η διάταξη εξατμίσεως ή στοιχείο παρόμοιας διατάξεως που θεωρείται ως τεχνική ολότητα κατά την έννοια του άρθρου 11 ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του παραρτήματος II του 1ου μέρους του Κεφαλαίου.

1 .β. Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν επιτρέπεται, για λόγους που αφορούν το αποδεκτό ηχητικό επίπεδο και τη διάταξη εξατμίσεως:

-να αρνηθούν ή να απαγορεύσουν την πώληση, την ταξινόμηση, την έναρξη κυκλοφορίας ή τη χρήση οχημάτων ,αν το ηχητικά επίπεδο και η διάταξη εξατμίσεως ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του παραρτήματος Ι του 6ου μέρους του Κεφαλαίου.

-να απαγορεύσουν τη θέση σε κυκλοφορία διατάξεως εξατμίσεως ή στοιχείου παρόμοιας διατάξεως που θεωρείται σαν τεχνική ολότητα, κατά την έννοια του άρθρου 11, αν αυτή αντιστοιχεί ,κατά την έννοια της παραγράφου 1 .α του παρόντος άρθρου, προς τύπο που έχει εγκριθεί".

2. α) Από την 1 η Οκτωβρίου 1988 δεν επιτρέπεται η χορήγηση του δελτίου έγκρισης ΚΟΚ, σε όσα οχήματα η ηχητική τους στάθμη και η διάταξη εξάτμισης δεν πληρούν τις προδιαγραφές των παραρτημάτων της παρούσας.

β) Για τα πετρελαιοκίνητα οχήματα της κατηγορίας του ταμείου 5.2.2.1.3. και τα οχήματα της κατηγορίας του σημείου 5.2.2.1.1 του Παραρτήματος Ι του 1ου μέρους του Κεφαλαίου η ημερομηνία γίνεται "1η Οκτωβρίου 1989".

 

 

 

 

Άρθρο 281

(άρθρο 2 της Υ.Α 25006/2234/1993)

 

1. Από την 1η Ιουλίου 1993, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών δεν δύνανται για λόγους που αφορούν την αποδεκτή ηχοστάθμη και τη διάταξη εξατμίσεως:

- ούτε να αρνούνται, για ένα τύπο οχήματος με κινητήρα , τη χορήγηση έγκρισης τύπου ΕΟΚ, την έκδοση του πιστοποιητικού που προβλέπεται στις διατάξεις των άρθρων 10-25 ή την έγκριση τύπου από εθνικής πλευράς,

- ούτε να απαγορεύουν την αρχική θέση οχημάτων σε κυκλοφορία, στις περιπτώσεις που η ηχοστάθμη και η διάταξη εξατμίσεως αυτού του οχήματος ή αυτών των οχημάτων ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των διατάξεων αυτών.

2. Από την 1η Οκτωβρίου 1995, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών-Επικοινωνιών

- δεν δύνανται πλέον να χορηγούν έγκριση τύπου ΕΟΚ ή το πιστοποιητικό που προβλέπεται στις διατάξεις των άρθρων 10-25, για ένα τύπο οχήματος με κινητήρα,

- οφείλουν να αρνούνται την έγκριση τύπου από ελληνικής πλευράς ενός τύπου οχήματος με κινητήρα,
του οποίου η ηχοστάθμη και η διάταξη εξατμίσεως δεν ανταποκρίνεται στα παραρτήματα της οδηγίας 70/157/ΕΟΚ, όπως τροποποιείται από την παρούσα απόφαση.

3. Από την 1η Οκτωβρίου 1996, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών-Επικοινωνιών· οφείλουν να απαγορεύουν την αρχική θέση σε κυκλοφορία των οχημάτων με κινητήρα των οποίων η ηχοστάθμη και η διάταξη εξατμίσεως δεν ανταποκρίνονται στα παραρτήματα

 

Άρθρο 282

(άρθρο 3 της Κ.Υ.Α 34325/2779/1997)

 

1. Από την 27η Νοεμβρίου 1997 οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν επιτρέπεται, για λόγους συνδεόμενους με την αποδεκτή ηχοστάθμη ή το σύστημα εξάτμισης:

- να απορρίπτουν, όσον αφορά έναν τύπο οχήματος ή έναν τύπο συστήματος εξάτμισης, τη χορήγηση εγκρίσεως ΕΚ τύπου ή εθνικής έγκρισης τύπου, ή

-         να απαγορεύουν την ταξινόμηση, την πώληση ή τη θέση σε κυκλοφορία οχημάτων, ή την πώληση ή τη θέση σε λειτουργία συστημάτων εξάτμισης, εφόσον τα συστήματα εξάτμισης των οχημάτων πληρούν τις απαιτήσεις των άρθρων 276,277,278 .

-         2. Από την ημερομηνία της παρ.1, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών:

- δεν χορηγούν πλέον έγκριση τύπου ΕΚ, και

- αρνούνται να χορηγήσουν εθνική έγκριση τύπου για έναν τύπο οχήματος για θέματα που αφορούν την αποδεκτή ηχητική στάθμη τους και για έναν τύπο συστήματος εξάτμισης, εφόσον δεν πληρούνται οι απαιτήσεις των άρθρων 276, 277, 278 σε συνδυασμό με το 5ο μέρος του Κεφαλαίου.

 

Άρθρο 283

(άρθρο 2 34325/2779/1997 )

 

Οι τροποποιήσεις που είναι απαραίτητες ώστε να προσαρμοσθούν στην τεχνική πρόοδο οι προδιαγραφές των παραρτημάτων του 5ου μέρους του Κεφαλαίου, εκτός αυτών που αναφέρονται στα σημεία 1.1 και 1.4.1.4 του 5ου μέρους του Κεφαλαίου θεσπίζονται σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 22.

 

 

 

Άρθρο 284

 

Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος κεφαλαίου τα ακόλουθα παραρτήματα