ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΚΑΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ

 

ΠΛΕΥΡΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ (πλευρικοί προφυλακτήρες)

ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΡΥΜΟΥΛΚΟΥΜΕΝΩΝ ΤΟΥΣ.

 

Εναρμόνιση προς τις διατάξεις της Οδηγίας 89/297/ΕΟΚ του Συμβουλίου

της 13ης Απριλίου 1989.

 

Άρθρο 144

(άρθρο 2 της ΚΥΑ Αριθ. 2456/157/1991)

 

Ως οχήματα για την εφαρμογή του παρόντος κεφαλαίου νοούνται τα οχήματα με κινητήρα με ή χωρίς αμάξωμα των κατηγοριών Ν2 και Ν3 και τα ρυμουλκούμενα των κατηγοριών 03 και 04, που προορίζονται να κυκλοφορούν στους δρόμους , έχουν τουλάχιστον 4 τροχούς και από κατασκευής ταχύτητα μεγαλύτερα των 25 χιλιομέτρων την ώρα , εξαιρούμενα των οχημάτων που κινούνται στην σιδηροτροχιά των ελκυστήρων, των γεωργικών μηχανών καθώς και των μηχανημάτων δημοσίων έργων.

 

Άρθρο 145

(άρθρο 3 της ΚΥΑ Αριθ. 2456/157/1991)

 

1. Δεν επιτρέπεται η άρνηση χορήγησης έγκρισης κυκλοφορίας στην Ελλάδα σύμφωνα με το άρθρο 84 του Κ.Ο.Κ ή έγκρισης ΕΟΚ για οχήματα που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου, για λόγους που αφορούν την πλευρική προστασία, εφ' όσον το όχημα πληροί τις προδιαγραφές του παραρτήματος του παρόντος κεφαλαίου.

2. Δεν επιτρέπεται η άρνηση ή η απαγόρευση της πώλησης ή της χορήγησης αδείας κυκλοφορίας, ή της θέσης σε κυκλοφορία ή της χρήσης ενός οχήματος για λόγους που αφορούν την πλευρική προστασία του οχήματος, αν το όχημα αυτό πληροί τις προδιαγραφές του παραρτήματος.

 

Άρθρο 146

(άρθρο 4 της ΚΥΑ Αριθ. 2456/157/1991)

 

Οι ενδιαφερόμενοι εισαγωγείς ή κατασκευαστές ενημερώνουν τις αρμόδιες αρχές του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, που εκδίδουν εγκρίσεις ΕΟΚ. για όλες τις τροποποιήσεις που γίνονται σε κάθε ένα από τα στοιχεία ή χαρακτηριστικά που αναφέρονται στο παράρτημα της παρούσας προκειμένου οι ως άνω αρχές να αποφασίσουν αν πρέπει να εκτελεσθούν νέες δοκιμές, στον τροποποιημένο τύπο, συνοδευόμενες από ένα νέο πρακτικό. Αν από τις δοκιμές αυτές αποκαλυφθεί ότι δεν ικανοποιούνται οι προδιαγραφές του παρόντος κεφαλαίου, η τροποποίηση δεν εγκρίνεται.

 

Άρθρο 147

(άρθρο 5 της ΚΥΑ Αριθ. 2456/157/1991)

 

1 Δεν επιτρέπεται η έκδοση έγκρισης τύπου ΕΟΚ όσον αφορά την πλευρική προστασία του οχήματος που προβλέπεται στο άρθρο 22 για ένα τύπο οχήματος του οποίου τα μέρη που εξασφαλίζουν την πλευρική προστασία του δεν πληρούν τις προδιαγραφές του παρόντος κεφαλαίου.

2.Οι αρμόδιες αρχές δύνανται:

α) Να αρνηθούν την έκδοση έγκρισης τύπου από εθνικής πλευράς ενός τύπου
οχήματος του οποίου τα μέρη που εξασφαλίζουν την πλευρική προστασία δεν πληρούν τις προδιαγραφές του παρόντος κεφαλαίου.

β) Να απαγορεύουν τη θέση σε κυκλοφορία για πρώτη φορά οχημάτων των οποίων τα μέρη που εξασφαλίζουν την πλευρική προστασία δεν πληρούν τις προδιαγραφές της του παρόντος κεφαλαίου.

 

Άρθρο 148

(άρθρο 6 της ΚΥΑ Αριθ. 2456/157/1991)

 

Κάθε αναγκαία τροποποίηση για την προσαρμογή των προδιαγραφών του παραρτήματος στην τεχνική πρόοδο, εγκρίνεται σύμφωνα με την διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 22.

 

Άρθρο 149

(άρθρο 6 της ΚΥΑ Αριθ. 2456/157/1991)

 

Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος κεφαλαίου τo ακόλουθοo Παράρτημα: