ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ ΕΚΤΟ

 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ - ΡΥΠΑΝΣΗ

 

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

Εξουδετέρωση ραδιοηλεκτρικών παρασίτων

(Συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 95/54/ΕΚ)

 

Άρθρο 357

(άρθρο 2 Π.Δ. 1376/81, άρθρο 2 § 2 ΥΑ 36090/2874/96)

Ορισμοί

 

Για τους σκοπούς του παρόντος Τμήματος, ως "όχημα" νοείται οποιοδήποτε όχημα, όπως ορίζεται στο Πρώτο Κεφάλαιο.

 

 

Άρθρο 358

(άρθρα 3, 3Α Π.Δ. 1376/81, άρθρο 2 §§ 3 και 4 ΥΑ 36090/2874/96)

Χορήγηση έγκρισης ΕΟΚ

 

1. Οι αρμόδιες Ελληνικές Αρχές δεν έχουν το δικαίωμα να αρνούνται τη χορήγηση έγκρισης ΕΟΚ του τύπου ενός οχήματος, κατασκευαστικού στοιχείου ή ιδιαίτερης μονάδας για λόγους σχετικούς με την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα, εφόσον πληρούνται οι απαιτήσεις του παρόντος μέρους.

2. Οι παρούσες διατάξεις αποτελούν ειδικές διατάξεις για τους σκοπούς της παραγράφου 2 του άρθρου 2 της Κ.Υ.Α. 94649/8682/1993 (ΦΕΚ 688/Β/13.9.1994).

3. Οχήματα, κατασκευαστικά στοιχεία ή ιδιαίτερες τεχνικές μονάδες, που εγκρίνονται με την παρούσα απόφαση θεωρούνται ότι πληρούν τις διατάξεις άλλων οδηγιών, που παρατίθενται στο παράρτημα IV του Πρώτου Κεφαλαίου.

 

 

Άρθρο 359

(άρθρο 3 ΥΑ 36090/2874/96)

Ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα

 

1. Οι αρμόδιες Ελληνικές Αρχές δεν δικαιούνται, για λόγους σχετικούς με την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα:

- να απορρίπτουν για οποιονδήποτε τύπο οχήματος τη χορήγηση εγκρίσεως ΕΟΚ τύπου ή εθνικής έγκρισης τύπου.

- να απορρίπτουν όσον αφορά τον τύπο κατασκευαστικού στοιχείου ιδιαίτερης τεχνικής μονάδας την έγκριση ΕΟΚ τύπου κατασκευαστικού στοιχείου ή τεχνικής μονάδας,

- να απαγορεύουν την ταξινόμηση, πώληση ή θέση σε λειτουργία οχημάτων,

- να απαγορεύουν την πώληση ή χρήση κατασκευαστικών στοιχείων ή ιδιαίτερων τεχνικών μονάδων,

εφόσον τα οχήματα, τα κατασκευαστικά στοιχεία ή οι ιδιαίτερες τεχνικές μονάδες συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις των άρθρων 358 και 359.

2. Οι αρμόδιες Ελληνικές Αρχές:

- δεν χορηγούν πλέον έγκριση ΕΟΚ τύπου οχήματος, έγκριση ΕΟΚ τύπου κατασκευαστικού στοιχείου ή έγκριση ΕΟΚ τύπου ιδιαίτερης τεχνικής μονάδας και

- μπορούν να απορρίπτουν τη χορήγηση εθνικής έγκρισης τύπου,

για τύπο οχήματος, κατασκευαστικού στοιχείου ή ιδιαίτερης τεχνικής μονάδας για λόγους σχετικούς με την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα, εφόσον δεν πληρούνται οι απαιτήσεις των άρθρων 358 και 359.

3. Η παράγραφος 2 αυτού του άρθρου δεν ισχύει για τύπους οχημάτων που εγκρίνονται πριν από την 1η Ιανουαρίου 1996, σύμφωνα με τα άρθρα 358 και 359 το παρόντος, ούτε σε επακόλουθες επεκτάσεις των εγκρίσεων αυτών.

4. Από 1ης Οκτωβρίου 2002 οι αρμόδιες Ελληνικές Αρχές:

- θεωρούν τα, αναλόγως των περιστάσεων, πιστοποιητικά συμμόρφωσης που συνοδεύουν νέα οχήματα, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων του Πρώτου Κεφαλαίου , ως μη ισχύοντα πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 6 παράγραφος 1 .

- μπορούν να απορρίπτουν την ταξινόμηση, πώληση ή θέση σε λειτουργία νέων ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών συστημάτων των κατασκευαστικών στοιχείων ή ιδιαιτέρων τεχνικών μονάδων, εφόσον δεν πληρούνται οι απαιτήσεις της παρούσας απόφασης.

5. Από 1ης Οκτωβρίου 2002, οι απαιτήσεις των άρθρων 358 και 359 του παρόντος σχετικά με τα συστήματα των κατασκευαστικών ή ιδιαίτερων τεχνικών μονάδων, όπως τροποποιήθηκε από την παρούσα απόφαση, ισχύουν για τους σκοπούς του άρθρου 7 παράγραφος 2.

6. Με την επιφύλαξη των παραγράφων 2 και 5, στην περίπτωση των ανταλλακτικών, οι αρμόδιες Ελληνικές Αρχές εξακολουθούν να χορηγούν έγκριση τύπου και να επιτρέπουν την πώληση και τη θέση σε λειτουργία κατασκευαστικών στοιχείων ή ιδιαίτερων τεχνικών μονάδων, που προορίζονται να χρησιμοποιούνται σε τύπους οχημάτων που έχουν εγκριθεί πριν από την 1η Ιανουαρίου 1996, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 358 και 359 είτε με αυτές των άρθρων 363 επ. και, κατά περίπτωση, χορηγούν επεκτάσεις αυτών των εγκρίσεων.

 

 

 

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ ΑΕΡΑ

 

(Συμμόρφωση της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 70/220/ΕΟΚ και της οδηγίας 98/77/ΕΚ όπως τροποποιήθηκε από την οδηγία 1999/102 της Επιτροπής της 15ης Δεκεμβρίου 1999)

 

 

Άρθρο 360

Ορισμοί

(άρθρο 2 ΚΥΑ 12651/84, άρθρο 2 ΚΥΑ 5535/459/99)

 

Για τους σκοπούς των παρακάτω διατάξεων, νοείται ως:

- "όχημα" οποιοδήποτε όχημα που ανταποκρίνεται στον ορισμό του Παραρτήματος ΙΙ, τμήμα Α, του Πρωτου Κεφαλαίου,

-"είδος εξοπλισμού αυτοκίνησης με υγραέριο (LPG) ή φυσικό αέριο (ΝG) οποιοσδήποτε συνδυασμός κατασκευαστικών στοιχείων αυτοκίνησης με LPG ή ΝG αντίστοιχα, κατάλληλης σχεδίασης για τοποθέτηση σε έναν ή περισσότερους από τους δεδομένους τύπους μηχανοκίνητων οχημάτων που μπορεί να εγκριθεί ως χωριστή τεχνική μονάδα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παράγραφος 1, στοιχείο δ΄.

-"καταλυτικός μετατροπέας αντικατάστασης" οποιοσδήποτε καταλυτικός μετατροπέας ή συνδυασμός καταλυτικών μετατροπέων που αποσκοπεί στην αντικατάσταση προηγούμενου καταλυτικού μετατροπέα οχήματος εγκεκριμένου σύμφωνα με την ΚΥΑ 47271/3950/1992, που μπορεί να εγκριθεί ως χωριστή τεχνική μονάδα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 3 παράγραφος 1, στοιχείο δ΄.

 

 

Άρθρο 361

Βεβαίωση

(άρθρο 3 ΚΥΑ 12651/84)

 

1. Δεν επιτρέπεται η άρνηση χορήγησης άδειας κυκλοφορίας οχήματος στην Ελλάδα, ούτε έγκρισης από εθνικής πλευράς ή εγκρίσεως ΕΟΚ, όπως προβλέπεται από τα άρθρα 84 έως 88 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας ή δελτίου εγκρίσεως καθώς επίσης και η απαγόρευση πώλησης ή χρήσης οχημάτων, σύμφωνα με τα άρθρα 86 και 87 του ΚΟΚ, σε όσα οχήματα υπάγονται στις διατάξεις αυτής της απόφασης και πληρούν τις προδιαγραφές των παραρτημάτων της.

2. Η βεβαίωση ότι, ο τύπος του οχήματος για τον οποίο ζητείται η έγκριση ανταποκρίνεται στις παραπάνω προδιαγραφές, γίνεται με πιστοποιητικό που εκδίδεται από την αρμόδια Διεύθυνση του Υπουργείου Συγκοινωνιών, σύμφωνα με το υπόδειγμα του Παραρτήματος VII του παρόντος Μέρους και συνοδεύεται από όλα τα σχετικά έγγραφα και σχέδια που αναφέρονται στο ίδιο παράρτημα. Το πιστοποιητικό αυτό συντάσσεται με βάση τα αποτελέσματα των ελέγχων και δοκιμών που ορίζονται στα παραπάνω παραρτήματα και που γίνονται, είτε από τις αρμόδιες αρχές του Υπουργείου Συγκοινωνιών, αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, είτε από αναγνωρισμένο ειδικό εργαστήριο Κράτους μέλους της ΕΟΚ.

3. Για να εκδοθεί το παραπάνω πιστοποιητικό, υποβάλλεται στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών σχετική αίτηση του κατασκευαστή ή του εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου του στην Ελλάδα.

 

 

 

ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ

 

ΜΕΤΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΡΥΠΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

 

Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 72/306/ΕΟΚ και της οδηγίας 97/20/ΕΚ

 

Άρθρο 362

Ορισμοί

(άρθρο 2 ΚΥΑ 13736/1985, άρθρο 1 § 1 ΚΥΑ 17884/1368/97)

 

1. "Όχημα", κατά την έννοια της απόφασης αυτής νοείται κάθε όχημα που προωθείται με πετρελαιοκινητήρα, που προορίζεται να κυκλοφορεί επί οδού, με ή χωρίς αμάξωμα, που έχει τουλάχιστον τέσσερις (4) τροχούς και εκ κατασκευής μέγιστη ταχύτητα μεγαλύτερη από 25Km/h.

2. Δεν υπάγονται στις διατάξεις του μέρους αυτού τα οχήματα που μετακινούνται πάνω σε σιδηροτροχιές, οι ελκυστήρες, γεωργικά μηχανήματα και μηχανήματα δημοσίων έργων.

 

 

Άρθρο 363

Εκπομπές ρυπαινόντων αερίων

(άρθρο 3 ΚΥΑ 13736/85)

 

1. Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών δεν δύναται να αρνηθεί την χορήγηση της εγκρίσεως τύπου, σύμφωνα με το άρθρο 84 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε όχημα, για λόγους που αφορούν τις εκπομπές ρυπαινόντων αερίων που προέρχονται από τον πετρελαιοκινητήρα που προορίζεται για την προώθηση του οχήματος, αν αυτό ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές που αναφέρονται στα παραρτήματα της απόφασης αυτής.

2. Η έγκριση ΕΟΚ χορηγείται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που καθορίζονται στα παραρτήματα Ι έως Χ του παρόντος μέρους.

3. Η έγκριση ΕΟΚ τύπου οχήματος αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας, του οχήματος. Δεν απαιτείται χορήγηση νέας εγκρίσεως ΕΟΚ στις περιπτώσεις που εκδίδεται νέα άδεια κυκλοφορίας του οχήματος σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στο άρθρο 89 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όμως ελέγχεται και στην περίπτωση αυτή αν το όχημα έχει υποστεί τροποποιήσεις με επιτρεπόμενες σύμφωνα με τα οριζόμενα στο επόμενο άρθρο .

 

Άρθρο 364

Τροποποίηση

(άρθρο 4 ΚΥΑ 13736/85, άρθρο 1 § 2 ΚΥΑ 17884/1368/97)

 

1. Η αρμόδια υπηρεσία που χορήγησε την έγκριση ΕΟΚ, τύπου του οχήματος, λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα για να πληροφορείται κάθε τροποποίηση ενός από τα στοιχεία ή ενός από τα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στο παράρτημα Ι σημείο 2.2 της απόφασης αυτής. Η υπηρεσία εκτιμά εάν πρέπει να προβεί σε νέες δοκιμές του τροποποιημένου οχήματος που θα συνοδεύονται από νέο πρακτικό. Στην περίπτωση που διαπιστώνεται από τις δοκιμές ότι οι προδιαγραφές της παρούσης δεν τηρούνται, η τροποποίηση δεν επιτρέπεται.

2. Απαγορεύεται η τροποποίηση οποιουδήποτε από τα χαρακτηριστικά που αναφέρονται στο παράρτημα Ι σημείο 1.1. του παρόντος μέρους χωρίς προηγούμενη ενημέρωση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Συγκοινωνιών καθώς και η χρήση οχημάτων με τροποποιήσεις που δεν επετράπησαν σύμφωνα με την παρ. 1 του παρόντος άρθρου.

 

Άρθρο 365

Αρμοδιότητα

(άρθρο 5 ΚΥΑ 13736/85)

 

Αρμόδια για την εφαρμογή των διατάξεων αυτών είναι η Διεύθυνση Μεταφορών της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

 

 

Άρθρο 366

Πρόστιμα

(άρθρο 6 ΚΥΑ 13736/85)

 

Στους παραβάτες των διατάξεων του άρθρου 365 παρ. 2 επιβάλλεται από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών πρόστιμο από τρεις μέχρι τριακόσιες χιλιάδες (3.000-300.000δρχ).

 

ΜΕΡΟΣ ΤΕΤΑΡΤΟ

 

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΑΕΡΙΩΝ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙΔΙΑΚΩΝ ΡΥΠΩΝ ΑΠΟ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΝΤΗΖΕΛ

(Συμμόρφωση της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 88/77/ΕΟΚ όπως τροποποιήθηκε με τις οδηγίες 91/542/ΕΟΚ, )

 

 

Άρθρο 367

Χορήγηση εγκρίσεων ΕΟΚ

(άρθρο 2 της ΚΥΑ 50050/2044/2000)

 

1. Από 1ης Ιουλίου 2000 οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν δύνανται για λόγους σχετικούς με τις εκπομπές αερίων και σωμάτι­διcικών ρύπων και με τη θολερότητα των καυσαερίων από κινητήρα :

- να αρνούνται τη χορήγηση έγκρισης ΕΚ ή την έκδοση του εγγράφόυ που προβλέπεται στην τελευταία περίπrω­ση του άρθρου 10 παράγραφος 1 του ΠΔ 431/1983 (Α 160) όπως ισχύει σήμερα ούτε τη χορήγηση εθνικής έγκρισης τύπου οχημάτων προωθημένων με κινητήρα ανάφλεξης με συμπίεση ή κινητήρα αερίου ή .

- να αρνούνται τη χορήγηση έγκρισης ΕΚ τύπου για οιο­δήποτε τύπο κινητήρα ανάφλεξης με συμπίεση ή κινητή­ρα αερίου

οι αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων: .

- να απαγορεύουν την ταξινόμηση, την πώληση, τη θέση σε κυκλοφορία ή τη χρήση καινούργιων ως άνω οχημάτων

- να απαγορεύουν την πώληση, τη χρήση καινούργιων κινητήρων, ανάφλεξης με συμπίεση ή αερίου,

αν πληρούνται οι ανriστοιχες απαιτήσεις των παραρτη­μάτων της ΚΥΑ 81160/861l91 (Β 574) όπως ισχύει σήμε­ρα, όπως τροποποιείται από την παρούσα , ιδίως όπου οι εκπομπές αερίων και σωματιδίων και η θολερότητα των καυσαερίων του κινητήρα τηρούν τις οριακές τιμές που περιλαμβάνονται στη σειρά Α ή σrη σειρά 81 ή Β2 ή τις οριακές τιμές που περιλαμβάνονrαι στη σειρά Γ των πινά­κων στο κεφάλαιο 6.2.1 του παραρτήματος 1 της ΚΥΑ 81160/861 /91, όπως τροποποιείται από την παρούσα. .

2. Από 1 ης Οκτωβρίού 2000 οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών:

- δεν δύνανrαι πλέον να χορηγούν έγκριση ΕΚ τύπου ή να εκδίδουν έγγραφο που προβλέπεται στην τελευταία περίπτωση του άρθρου 10 παράγραφος 1 του ΠΔ 431/1983 (Α 160) όπως ισχύει σήμερα, και

-αρνούνται την χορήγηση εθνικής έγκρισης τύπου,

για τύπους κινητήρων ανάφλεξης με συμπίεση ή αερίου και για τύπους οχημάτων προωθούμενων με κινητήρα ανάφλεξης με συμπίεση ή αερίου στους οποίους οι εκπομπές των αερίων και σωματιδιακών ρύπων και η θολερότητα των καυσαερίων του κινητήρα δεν ανταποκρίνονται στις οριακές τιμές που περιλαμβάνονται στη σειρά Α των πινάκων του κεφαλαίου 6.2.1 του παραρτήματος Ι της ΚΥΑ 81160/861/91, όπως τροποποιείται από την παρούσα.

Από 1ης Οκτωβρίου 2001, και εξαιρουμένων των οχημάτων και κινητήρων που προορίζονται για εξαγωγή σε τρίτες χώρες σε σχέση με την ΕΕΕ και των κινητήρων που τοποθετούνται σε εν χρήση οχήματα εις αντικατάσταση των κινητήρων τους οι αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων:

- θεωρούν ότι τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης και συνοδεύουν τα καινούργια οχήματα ή τους καινούργιους κινητήρες σύμφωνα με το ΠΔΠ 431/1983 (Α΄160) όπως ισχύει σήμερα, δεν ισχύουν πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 7 παράγραφος 1 του ίδιου ΠΔ.

- απαγορεύουν την ταξινόμηση, την πώληση, τη θέση σε κυκλοφορία και τη χρήση καινούργιων οχημάτων προ­ωθημένων με κινητήρα ανάφλεξης με συμπίεση ή αερίου καθώς-και την πώληση και τη χρήση καινούργιων κινητή­ρων ανάφλεξης με συμπίεση ή αερίου.

εφόσον οι εκπομπές αερίων και σωματιδιακών ρύπων και η θαλερότητα των καυσαερίων του κινητήρα δεν ανταποκρίνονται στις οριακές τιμές που περιλαμβάνονται στη ρεeρό Α των πινάκων του κεφαλαίου 6.2.1 του παραρ­τήματος 1 της ΚΥΑ 8 λ 160/861/91 (Β 574) , όπως τροπο­ποιείται από την παρούσα.

4. Από.1 ης Οκτωβρίου 2005 οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών:

- δεν δύναται πλέον να χορηγούν έγκριση ΕΚ τύπου ή να εκδίδουν έγγραφο που προβλέπεται στην τελευταία περίπτωση του άρθρου 10 παράγραφος 1 του ΠΔ 431/1983 (A 16b) όπως ισχύει σήμερα, και

- αρνούνται την χορήγηση εθνικής έγκρισης τύπου, για τύπους κινητήρων ανάφλεξης με συμπίεση ή αερί­ου και yια τύπους οχημάτων προωθούμενων με κινητήρα ανάφλεξης με συμπίεση ή αερίου ατούς οποίους οι εκπο­μπές των αερίων και σωματιδιακών ρύπων και η θολερό­τητα των καυσαερίων του κινητήρα δεν ανταποκρίνονrαι στις οριακές τιμές που περιλαμβάνονται στη σειρά Β 1 των πινάκων του κεφαλαίου 6.2.1. του παραρτήματος Ι της , ΚΥΑ 81160/$61191 (Β 574) , όπως τροποποιείται από την παρούσα. .

5. Από 1 ης Οκτωβρίου 2006, και εξαιρουμένων των οχη­μάτων και κινητήρων που προορίζονται για εξαγωγή σε τρίτες χώρες σε σχέση με την ΕΕ και των κινητήρων που τοποθετούνται σε εν χρήσει οχήματα εις αντικατάσταση των κινητήρων τους οι αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων :

- θεωρούν ότι τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης που συνοδεύουν καινούργια οχήματα ή τους καινούργιους κι­νητήρες σύμφωνα με το ΠΔ 431 /1983 (Α 160) όπως ισχύει σήμερα, δεν ισχύουν πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 7 παράγραφος 1 του ίδιου ΠΔ

- απαγορεύουν την ταξινόμηση, την πώληση, τη θέση σε κυκλοφορία και τη χρήση καινούργιων οχημάτων προωθημένων με κινητήρα ανάφλεξης με συμπίεση ή αερίου καθώς και την πώληση και τη χρήση καινούργιων κινητήρων, ανάφλεξης με συμπίεση ή αερίου, εφόσον οι εκπο­μπές αερίων και σωματιδιακών ρύπων και η θολερότητα των καυσαερίων του κινητήρα δεν ανταποκρίνονται στις οριακές τιμές που περιλαμβάνονται στη σειρά Α των πι­νάκων τού κεφαλαίου 6.2.1 του παραρτήματος Ι της ΚΥΑ 81160/861l91 (Β 574) , όπως τροποποιείται από την πα­ρούσα.

6. Από 1 ης Οκτωβρίου 2008 οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών:

- δεν δύνανται πλέον να χορηγούν έγκριση ΕΚ τύπου ή να εκδίδουν το έγγραφο που προβλέπεται στην τελευταία περίπτωση του άρθρου 10_ παράγραφος 1 του ΠΔ 431 i 1983 (Α 160) όπως ισχύει σήμερα, και

- αρνούνται την χορήγησή εθνικής έγκρισης τύπου, για τύπους κινητήρων ανάφλεξης με συμπίεση ή αερί­ου και για τύπους οχημάτων προωθούμενων με κινητήρα ανάφλεξης με συμπίεση ή αερίου σrους οποίους οι εκπο­μπές των αερίων και σωματιδιακών ρύπων και η θολερότητα των καυσαερίων του κινητήρα δεν ανταποκρίνονται στις οριακές τιμές που περιλαμβάνονται στη σειρά Β 1 των πινάκων του κεφαλαίου 6.2.1. του παραρτήματος 1 της ΚΥΑ 81160/861/91 (Β 574) , όπως τροποποιείται από την παρούσα.

7. Από 1 ης Οκτωβρίου 2009, και εξαιρουμένων των οχη­μάτων και κινητήρων που προορίζονται για εξαγωγή σε τρίτες χώρες σε σχέση με την ΕΕ και των κινητήρων που τοποθετούνται σε εν χρήσει οχήματα εις αντικατάσrαση των κινητήρων τους οι αρμόδιες Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων :

- θεωρούν ότι τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης που συ­νοδεύουν καινούργια οχήματα ή τους καινούργιους κι­νητήρες σύμφωνα με το ΠΔ 431/1983 (Α 160) όπως ισχύ­ει σήμερα, δεν ισχύουν πλέον για τους σκοπούς του άρ­θρου 7 παράγραφος 1 του ίδιου ΠΔ

- απαγορεύουν την ταξινόμηση, την πώληση, τη θέση σε κυκλοφορία και τη χρήση καινούργιων οχημάτών προ­ωθημένων με κινητήρα ανάφλεξής με συμπίεση ή αερίου καθώς και την πώληση και τη χρήση καινούργιων κινητή­ρων ανάφλεξης με συμπίεση ή αερίου.

εφόσον οι εκπομπές αερίων και σωματιδιακών ρύπων και η θολερότητα των καυσαερίων του κινητήρα δεν ανrα­ποκρίνονται στις οριακές τιμές που περιλαμβάνονται στη σειρά Α των πινάκων του κεφαλαίου 6.2.1 του παραρτή­ματος Ι της ΚΥΑ 81160/861 /91 (Β 574) , όπως τροποποιεί­ται από την παρούσα.

8. Σύμφωνα με την παράγραφο 1, οι κινητήρες που πλη­ρούν τις οικείες απαιτήσεις των παραρτημάτων της ΚΥΑ 811601861ί91 (8 57α) . όπως τροποποιείται με την παρούσα και τηρούν τις τιμές- στόχους εκπομπών που περιλαμβάνονται στη σειρά Γ των πινάκων του κεφαλαίου 62.1 του παραρπjματος Ι της ΚΥΑ 811601861/91 (Β 574) , όπως τροποποιείται από την παρούσα, Θεωρούνται ότι συμμορφούνται προς τις απαιτήσεις των παραγράφων 2 έως 7.

 

Αρθρο 368

Σύστημα διάγνωσης (OBD0 ή σύστημα μέτρησης (ΟΒΜ) για τον έλεγχο των εκπομπών καυσαερίων .

(άρθρο 3 της ΚΥΑ 50050/2044/2000)

 

Από 1ης Οκτωβρίου 2005, τα νέου τύπου βαριά επαγ­γελματικά οχήματα και, από 1 ης Οκτωβρίου 2006, τα οχή­ματα όλων των τύπων εξοπλίζονται με ένα ενσωματωμένα σrο όχημα σύστημα διάγνωσης (OBD) ή με ένα ενσωμα­τωμένο στο όχημα σύστημα μέτρησης (ΟΒΜ) για τον έλεγχο των εκπομπών καυσαερίων.

 

Αρθρο 369

Λειτουργία των αντιρρυπανrικών διατάξεων.

(άρθρο 4 της ΚΥΑ 50050/2044/2000)

 

 

Από 1ης Οκτωβρίου 2005 για τους νέους τύπους και από 1 ης Οκτωβρίου 2006για όλους τους τύπους, οι εγκρί­σεις τύπου που χορηγούνrαι για τα οχήματα και τους κι­νητήρες θα επιβεβαιώνουν και την καλή λειτουργία των αντιρρυπαντικών διατάξεων κατά τη διάρκεια της κανονι­κής διάρκειας ζωής ενός οχήματος ή κινητήρα.

 

Άρθρο 370

Έγκριση τύπου ντηζελοκινητήρα

(άρθρο 3 ΚΥΑ 28432/2447/92)

 

1. Η Δ/νση του Υπ. Μεταφορών και Επικοινωνιών που έχει χορηγήσει έγκριση τύπου για ένα τύπο ντηζελοκινητήρα λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε να εξασφαλιστεί η ενημέρωσή της σχετικά με κάθε τροποποίηση στοιχείου ή χαρακτηριστικού αναφερόμενου στο παράρτημα Ι σημείο 2.3 του παρόντος Μέρους.

2. Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπ. Μεταφορών και Επικοινωνιών αποφασίζει αν πρέπει να εκτελεστούν νέες δοκιμές στον τροποποιημένο κινητήρα και να συνταχθεί νέα έκθεση. Εάν από τις δοκιμές προκύψει ότι δεν τηρούνται οι απαιτήσεις της παρούσας οδηγίας, η τροποποίηση δεν εγκρίνεται.

3. Η Δ/νση του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που έχει χορηγήσει έγκριση τύπου για έναν τύπο οχήματος όσον αφορά τον ντιζελοκινητήρα λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε να εξασφαλιστεί η ενημέρωσή της σχετικά με κάθε τροποποίηση αυτού του τύπου οχήματος, όσον αφορά τον κινητήρα του. Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπ. Μεταφορών και Επικοινωνιών αποφασίζει αν, ύστερα από μία τροποποίηση, πρέπει να ληφθούν τα μέτρα που προβλέπονται από τα άρθρα του 4 έως

 

Άρθρο 371

Τροποποιήσεις

(άρθρο 4 § 1 ΚΥΑ 28432/2447/92)

 

Οι απαραίτητες τροποποιήσεις για την προσαρμογή των προδιαγραφών των παραρτημάτων στην τεχνική πρόοδο θεσπίζονται με τη διαδικασία που προβλέπεται στο Πρώτο Κεφάλαιο.

 

 

ΜΕΡΟΣ ΠΕΜΠΤΟ

 

ΜΕΤΡΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΡΥΠΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

 

(Συμμόρφωση της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις των οδηγιών 88/76/ΕΟΚ, 89/458/ΕΟΚ και 91/441/ΕΟΚ, 88/76/ΕΟΚ, 89/458/ΕΟΚ 91/441/ΕΟΚ, 93/59/ΕΕ)

 

 

Άρθρο 372

Ορισμός

(άρθρο 1 § 2 ΚΥΑ 28433/2448/92)

 

Ως "όχημα" κατά την έννοια των ακολούθων διατάξεων, νοείται κάθε όχημα με κινητήρα με ηλεκτρική ανάφλεξη ή με κινητήρα με ανάφλεξη διά συμπιέσεως που προορίζεται να κυκλοφορεί επί οδού, μετά ή άνευ αμαξώματος, το οποίο έχει τουλάχιστον τέσσερις τροχούς, μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος τουλάχιστον 400 KG και μεγίστη ταχύτητα εκ κατασκευής ίση με ή μεγαλύτερη από 50 ΚΜ/Η, εξαιρέσει των ελκυστήρων και γεωργικών μηχανών, καθώς επίσης και των μηχανημάτων δημοσίων έργων.

 

 

Άρθρο 373

(άρθρο 2 ΚΥΑ 28433/2448/92)

 

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών από 28 Αυγούστου 1992:

α. - δεν μπορούν, για λόγους σχετικούς με τη ρύπανση του αέρα από τις εκπομπές:

- ούτε να αρνούνται για ένα τύπο οχήματος με κινητήρα τη χορήγηση έγκρισης τύπου ΕΟΚ, ή την έκδοση του πιστοποιητικού που προβλέπεται στο άρθρο 2, ή τη χορήγηση εθνικής έγκρισης,- ούτε να απαγορεύουν την πρώτη θέση σε κυκλοφορία οχημάτων με κινητήρα, εφόσον οι εκπομπές από αυτόν τον τύπο του οχήματος με κινητήρα ή από αυτά τα οχήματα ανταποκρίνονται στις διατάξεις αυτές.

β. - δεν μπορούν πλέον να χορηγούν έγκριση τύπου ΕΟΚ ή να εκδίδουν το πιστοποιητικό που προβλέπεται στο άρθρο 12 του Π.Δ. 431/1983 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του Π.Δ. 395/1991 για τύπους οχήματος με κινητήρα,

- οφείλουν να αρνούνται τη χορήγηση εθνικής έγκρισης τύπου για τύπους οχήματος με κινητήρα, των οποίων οι εκπομπές δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των παραρτημάτων του παρόντος Μέρους.

γ. 31η Δεκεμβρίου, απαγορεύουν την πρώτη θέση σε κυκλοφορία οχημάτων οι εκπομπές των οποίων δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των παραρτημάτων του παρόντος Μέρους.

 

Άρθρο 374

(άρθρο 3 ΚΥΑ 28433/2448/92)

 

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπ. Μεταφορών και Επικοινωνιών:

α. Αρνούνται την εθνική έγκριση, την έγκριση ΕΟΚ ή το έγγραφο που προβλέπεται στο άρθρο 2, για ένα τύπο οχήματος με κινητήρα επιβαλλόμενης ανάφλεξης, οι απαιτήσεις του οποίου σε καύσιμα δεν ανταποκρίνονται στις διατάξεις των παραρτημάτων του παρόντος Μέρους.

β. Απαγορεύουν την πρώτη θέση σε κυκλοφορία οχημάτων με κινητήρα επιβαλλόμενης ανάφλεξης των οποίων οι απαιτήσεις του κινητήρα όσον αφορά τα καύσιμα δεν ανταποκρίνονται στα παραρτήματα του παρόντος Μέρους, εκτός εάν ο κατασκευαστής παρουσιάσει πιστοποιητικό, το οποίο δέχεται η τεχνική υπηρεσία που εξέδωσε την αρχική έγκριση για τις εκπομπές, το οποίο να διευκρινίζει ότι η προσαρμογή των οχημάτων στις νέες απαιτήσεις στον τομέα των καυσίμων απαιτεί μείζονες τεχνικές αλλαγές και συγκεκριμένα: την αλλαγή της τεχνικής περιγραφής, των υλικών των εδράνων των βαλβίδων εισαγωγής ή εξαγωγής ή τη μείωση του λόγου συμπίεσης, ή την αύξηση του κυβισμού του κινητήρα ώστε να αναπληρωθεί η απώλεια ισχύος στην περίπτωση αυτή, η απαγόρευση δεν είναι δυνατή παρά μόνον μετά τις ημερομηνίες που προβλέπονται στο άρθρο 372.

 

 

Άρθρο 375

Λήψη μέτρων

(άρθρο 4 ΚΥΑ 28433/2448/92)

 

Η αρμόδια αρχή που προέβη στην έγκριση λαμβάνει μέτρα που είναι αναγκαία ώστε να ενημερώνεται για κάθε τροποποίηση ενός εκ των στοιχείων ή ενός των χαρακτηριστικών που αναφέρονται στο παράρτημα Ι σημείο 2.1 του παρόντος Μέρους. Οι αρμόδιες αυτές αρχές εκτιμούν αν νέες δοκιμές πρέπει να πραγματοποιηθούν επί του τροποποιημένου προτύπου και να συνταχθεί ένα νέο πρακτικό. Σε περίπτωση που προκύπτει από τις δοκιμές ότι οι προδιαγραφές της παρούσης οδηγίας δεν έχουν τηρηθεί, η τροποποίηση δεν επιτρέπεται.

 

 

Άρθρο 376

(άρθρο 2 ΚΥΑ 33976/3189/93, άρθρο 1 ΚΥΑ 41210/3181/94, άρθρο 1 ΚΥΑ 31780/2522/95)

 

1. Από την 1η Οκτωβρίου 1993, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν μπορούν, για λόγους σχετικούς με τη ρύπανση της ατμόσφαιρας από τις εκπομπές οχημάτων:

- να αρνούνται την έγκριση ΕΟΚ, την έκδοση του εγγράφου που προβλέπεται στις διατάξεις του ΠΔ 431/1983, όπως τροποποιήθηκε με την ΚΥΑ 47271/3950/92 ούτε

- να απαγορεύουν την πρώτη θέση σε κυκλοφορία οχημάτων με κινητήρα,

εφόσον οι εκπομπές από αυτόν τον τύπο του οχήματος με κινητήρα ή από αυτά τα οχήματα ανταποκρίνονται στις διατάξεις του παρόντος Μέρους.

2. Από την 1η Οκτωβρίου 1993, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών:

- δεν μπορούν πλέον να χορηγούν την έγκριση ΕΟΚ ή να εκδίδουν το έγγραφο που προβλέπεται στις διατάξεις του Πρώτου Κεφαλαίου

- πρέπει να αρνούνται τη χορήγηση εθνικής έγκρισης για έναν τύπο οχήματος με κινητήρα,

του οποίου οι εκπομπές δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των παραρτημάτων του Μέρους Πέμπτου του παρόντος Τμήματος, όπως τροποποιείται από την παρούσα απόφαση.

3. Από την 1η Οκτωβρίου 1994, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών απαγορεύουν την πρώτη θέση σε κυκλοφορία οχημάτων, των οποίων οι εκπομπές δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των παραρτημάτων του Μέρους Πέμπτου του παρόντος Τμήματος.

4) Οχήματα που ανήκουν στο εδάφιο 8.1 της παραγράφου 8 των μεταβατικών διατάξεων του παραρτήματος Ι του Μέρους Πέμπτου του παρόντος Τμήματος, και εισήχθηκαν μέχρι την 30.9.1994, τούτου αποδεικνυομένου από το πιστοποιητικό τελωνισμού των, μπορούν να ταξινομούνται μέχρι την 30.9.1995 εφόσον είχαν έγκριση τύπου μέχρι την 7.10.1993 που έφερε την ένδειξη (η έγκριση τύπου) Αυτοκίνητα των οποίων οι εκπομπές ρύπων πληρούν τους όρους της οδηγίας 91/441/ΕΕ'. Τα οχήματα που θα ταξινομηθούν δεν θα υπερβαίνουν σε ποσοστό το 10% των οχημάτων του συνόλου των συγκεκριμένων τύπων και ετέθηκαν σε κυκλοφορία το προηγούμενο έτος.

Οχήματα της ανωτέρω περίπτωσης που συναρμολογούνται και στην Ελλάδα, μπορούν να ταξινομούνται μέχρι την 30.9.1995 εφόσον θα εκτελωνισθούν μέχρι 30.9.1995, τούτου αποδεικνυομένου από το πιστοποιητικό τελωνισμού των και είχαν έγκριση τύπου μέχρι την 7.10.1993 που έφερε την ένδειξη (ή έγκριση τύπου) Αυτοκίνητα των οποίων οι εκπομπές ρύπων πληρούν τους όρους της οδηγίας 91/441/ΕΕ'. Τα οχήματα που θα ταξινομηθούν δεν θα υπερβαίνουν σε ποσοστό το 10% των οχημάτων του συνόλου των συγκεκριμένων τύπων που ετέθηκαν σε κυκλοφορία το προηγούμενο έτος.

5) Βενζινοκίνητα μεταχειρισμένα οχήματα, που έχουν προηγούμενη χώρα ταξινόμησης χώρα μη μέλος της ΕΟΚ και έχουν εκτελωνισθεί μέχρι την 20.2.95. μπορούν να υποβάλλονται σε ανάλυση καυσαερίων στο Κ.Τ.Ε.Ο Ελληνικού μέχρι την 31.12.1995 σύμφωνα με τις προδιαγραφές των διατάξεων του Μέρους Πέμπτου εκτός της δοκιμής τύπου IV όπου αυτή απατείται, εφόσον τα οχήματα είναι μέσα στα επιτρεπτά όρια διαστάσεων και βαρών των μηχανημάτων του Κ.Τ.Ε.Ο Ελληνικού.

Η χορηγούμενη άδεια θα είναι προσωρινή και θα αναφέρει: (Για να καταστεί οριστική απαιτείται εντός ενός έτους να υποβληθεί σε ανάλυση καυσαερίων στο Κ.Τ.Ε.Ο Ελληνικού της δοκιμής τύπου IV (εξατμιστικές εκπομπές) σύμφωνα με τους όρους των παραρτημάτων Μέρους Πέμπτου όπου αυτή απαιτείται.

 

Άρθρο 377

Φορολογικά κίνητρα

(άρθρο 3 ΚΥΑ 33976/3189/93)

 

Το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να θεσπίζει φορολογικά κίνητρα μόνο για τα οχήματα με κινητήρα που πληρούν τις προδιαγραφές της παρούσας απόφασης. Τα κίνητρα αυτά πρέπει να ανταποκρίνονται στις διατάξεις της συνθήκης, και, επιπροσθέτως, πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

- πρέπει να εφαρμόζονται σε όλα τα καινουργή οχήματα, τα οποία διατίθενται προς πώληση στην Ελληνική αγορά και τα οποία πληρούν εκ των προτέρων τις προδιαγραφές του παρόντος Μέρους,

- παύουν να ισχύουν κατά τις ημερομηνίες που ορίζονται στο άρθρο 758 παράγραφος 3 για την υποχρεωτική έναρξη ισχύος των τιμών εκπομπών για τα καινουργή οχήματα,

- πρέπει να αφορούν ποσό, για κάθε τύπο οχήματος, ουσιωδώς χαμηλότερο από το πραγματικό κόστος του εξοπλισμού που προστίθεται στο όχημα προκειμένου αυτό να ανταποκρίνεται στις τιμές εκπομπών που έχουν καθοριστεί, καθώς και της τοποθέτησης του εξοπλισμού στο όχημα.

Η Επιτροπή ενημερώνεται εγκαίρως για οποιαδήποτε σχέδια θέσπισης ή τροποποίησης των φορολογικών κινήτρων που αναφέρονται στο πρώτο εδάφιο ώστε να μπορεί να υποβάλει παρατηρήσεις.

 

 

ΜΕΡΟΣ ΕΚΤΟ

 

ΕΚΠΕΜΠΟΜΕΝΟ ΔΙΟΞΕΙΔΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

 

(Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 80/1268/ΕΟΚ - Προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις της οδηγίας 94/12/ΕΚ

 

 

 

Άρθρο 378

(άρθρο 2 ΚΥΑ 6765/511/95)

 

1. Από την 23η Οκτωβρίου 1994, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών συμμορφώνονται προς τις απαιτήσεις των διατάξεων του παρόντος Μέρους για τους σκοπούς του άρθρου 13 παράγραφος 1 και του άρθρου 16

2. Από 1ης Ιανουαρίου 1996, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν χορηγούν πλέον για τύπο οχήματος:

- την έγκριση τύπου ΕΟΚ σύμφωνα με το άρθρο 13 παράγραφος 1 ή

- την εθνική έγκριση τύπου, εκτός αν γίνεται χρήση των διατάξεων του άρθρου 17 παράγραφος 2, για λόγους συνδεόμενους με την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από εκπομπές, εφόσον δεν πληρούνται οι απαιτήσεις της ΚΥΑ 33976/3181/93.

3. Από 1ης Ιανουαρίου 1997, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών:

- πρέπει να θεωρούν άκυρα τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης (πιστότητας) που συνοδεύουν οχήματα που πρωτοεισέρχονται σε κυκλοφορία σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 11 έως 24.

- πρέπει να αρνούνται τη χορήγηση πινακίδων κυκλοφορίας, πώληση και θέση σε κυκλοφορία οχημάτων που πρωτοεισέρχονται σε κυκλοφορία, τα οποία δεν συνοδεύονται από πιστοποιητικά συμμόρφωσης (πιστότητας) σύμφωνα με τις διατάξεις της των άρθρων 11 έως 24. εκτός αν γίνεται χρήση των διατάξεων του άρθρου 17, για λόγους συνδεόμενους με την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από εκπομπές, εφόσον τα οχήματα δεν πληρούν τις απαιτήσεις των διατάξεων του παρόντος Μέρους.

 

 

Άρθρο 379

Φορολογικά κίνητρα

(άρθρο 3 ΚΥΑ 6765/511/95)

 

Το Ελληνικό Δημόσιο μπορεί να θεσπίσει φορολογικά κίνητρα μόνο για οχήματα με κινητήρα που πληρούν τις προδιαγραφές της παρόντος Μέρους. Τα κίνητρα αυτά πρέπει να ανταποκρίνονται στις διατάξεις της συνθήκης για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας, και επιπροσθέτως πρέπει να πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

- Πρέπει να εφαρμόζονται για όλα τα οχήματα που πρωτοεισέρχονται σε κυκλοφορία τα οποία διατίθενται προς πώληση στην ελληνική αγορά και τα οποία πληρούν εκ των προτέρων τις προδιαγραφές των διατάξεων του παρόντος Μέρους.

- Παύουν να ισχύουν κατά τις ημερομηνίες που ορίζονται στο άρθρο 383 παράγρ. 3 της παρούσας για την υποχρεωτική έναρξη ισχύος των τιμών εκπομπών για τα οχήματα με κινητήρα που πρωτοεισέρχονται σε κυκλοφορία.

- Πρέπει να αφορούν ποσό, για κάθε τύπο οχήματος, ουσιωδώς χαμηλότερο από το πραγματικό κόστος του εξοπλισμού που προστίθεται στο όχημα προκειμένου, αυτό να ανταποκρίνεται στις τιμές εκπομπών που έχουν καθορισθεί, καθώς και της τοποθέτησης του εξοπλισμού στο όχημα.

 

Άρθρο 380

Παραστατικό εισαγωγής

(άρθρο 1 ΚΥΑ 12506/249/96)

 

1. Για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 354 του Κώδικα των τυπικών νόμων ο ενδιαφερόμενος καταθέτει στην αρμόδια τελωνειακή αρχή το σχετικό παραστατικό εισαγωγής ή την ειδική δήλωση.

2. Ο χαρακτηρισμός ενός μεταχειρισμένου βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου επιβατηγού αυτοκινήτου ότι είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας προκειμένου να ταξινομηθεί σαν δημοσίας χρήσης, γίνεται από την αρμόδια τελωνειακή Αρχή και αναγράφεται στο εκδιδόμενο από αυτή πιστοποιητικό ταξινόμησης.

3. Ο κατά την προηγούμενη παράγραφο χαρακτηρισμός γίνεται πριν την καταβολή των οφειλουμένων φορολογικών επιβαρύνσεων και με την υποβολή των κατωτέρω δικαιολογητικών:

α) Βεβαίωσης Κέντρου Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων που διαθέτει ειδικό διάδρομο από την οποία θα προκύπτει ότι το μεταχειρισμένο όχημα είναι εκ κατασκευής αντιρρυπαντικής τεχνολογίας σύμφωνα με το άρθρο του άρθρου 352 του Κώδικα των τυπικών νόμων .

β) Άδειας κυκλοφορίας χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ή επικυρωμένο αντίγραφο της από την αρχή που εκδόθηκε.

γ) Σε περίπτωση που το έτος κατασκευής του οχήματος δεν προκύπτει από την ξένη άδεια κυκλοφορίας, βεβαίωσης του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος επικυρωμένης από το τοπικό Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο από την Προξενική αρχή μας ή σύμφωνα με την συνθήκη της Χάγης στην οποία θα αναγράφεται το έτος κατασκευής του συγκεκριμένου οχήματος (θα αναφέρεται ο αριθμός πλαισίου και κινητήρα). Η ίδια βεβαίωση εναλλακτικά μπορεί να χορηγείται από τον επίσημο εκπρόσωπο του εργοστασίου κατασκευής στην Ελλάδα θεωρημένη από το Εμπορικό Επιμελητήριο εκτός αν προκύπτει από την έγκριση τύπου που έχει εκδοθεί από τη Δ/νση Τεχνικής Οχημάτων του ΥΜΕ ή από δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου οχημάτων με κινητήρα και των ρυμουλκουμένων τους έχει εκδοθεί σύμφωνα με την οδηγία 70/156/ΕΕ.

 

Άρθρο 381

Χορήγηση βεβαίωσης ΚΤΕΟ

(άρθρο 2 ΚΥΑ 12506/249/96)

 

1. Για τη χορήγηση βεβαίωσης του ΚΤΕΟ πρέπει ο ενδιαφερόμενος να υποβάλει στην υπηρεσία αυτή:

α) Δελτίο έγκρισης τύπου καυσαερίων σύμφωνα με την οδηγία 91/441/ΕΕ ή 93/59/ΕΕ ή 94/12/ΕΕ και βεβαίωση του εργοστασίου κατασκευής επικυρωμένη από το τοπικό Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο και την από την Προξενική αρχή μας ή σύμφωνα με την συνθήκη της Χάγης ότι το συγκεκριμένο όχημα (θα αναφέρεται ο αριθμός πλαισίου και κινητήρα) είναι εφοδιασμένο εκ κατασκευής με αντιρρυπαντική διάταξη (εφόσον φέρει τέτοια) και ότι οι εκπομπές ρύπων του πληρούν τα όρια των παραπάνω οδηγιών ή

β) Έγκριση τύπου που έχει εκδοθεί από τη Δ/νση Τεχνικής Οχημάτων του Υ.Μ.Ε. που θα καλύπτει πλήρως το όχημα, στην οποία θα αναφέρεται ότι οι εκπομπές ρύπων πληρούν τα όρια των παραπάνω οδηγιών. Στην περίπτωση που η έγκριση τύπου αφορά συγκεκριμένα οχήματα και αναφέρει ότι μπορεί να συμπληρωθεί με τη διαδικασία της ΥΑ 37212/43109/91 (Β 900), θα ακολουθείται όμοια διαδικασία και για αυτά τα μεταχειρισμένα οχήματα ή

γ) Δελτίο κοινοποίησης έγκρισης τύπου οχημάτων με κινητήρα και των ρυμουλκουμένων τους που έχει εκδοθεί σύμφωνα με την οδηγία 70/156/ΕΕ, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία 93/81/ΕΕ και αντίγραφο του πιστοποιητικού συμμόρφωσης του οχήματος ή

δ) Πιστοποιητικό καυσαερίων του εργαστηρίου αναλύσεως καυσαερίων που εδρεύει στη Δ/νση του ΚΤΕΟ Ελληνικού στο οποίο θα αναγράφεται ότι το σύστημα αντιρρύπανσης (εφόσον φέρει τέτοιο) είναι τοποθετημένο εκ κατασκευής.

2. Το ΚΤΕΟ θα ελέγχει το όχημα σύμφωνα με τις διατάξεις των αριθ. 44800/123/85 (Β/781) και Φ50/94474/4556/94 (Β/82) αποφάσεων, όπως κάθε φορά ισχύουν. Για τη μετακίνηση του οχήματος στο ΚΤΕΟ για τους προαναφερόμενους ελέγχους παρέχεται έγκριση της αρμόδιας τελωνειακής αρχής, στην οποία έχει κατατεθεί το σχετικό δηλωτικό εισαγωγής ή η δήλωση άφιξης.

 

Άρθρο 382

Χορήγηση άδειας κυκλοφορίας

(άρθρο 3 ΚΥΑ 12506/249/96)

 

Προκεμένου να λάβει άδεια κυκλοφορίας ένα μεταχειρισμένο βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο επιβατικό αυτοκίνητο Δ.Χ. αντιρρυπαντικής τεχνολογίας το οποίο έχει κατασκευαστεί την τελευταία προ του έτους κατάθεσης του σχετικού δηλωτικού εισαγωγής ή της δήλωσης άφιξης, διετία και έχει ταξινομηθεί σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο κάτοχος του υποβάλει στην αρμόδια υπηρεσία Συγκοινωνιών μαζί με τα άλλα απαιτούμενα δικαιολογητικά και επικυρωμένα φωτ/φα των δικαιολογητικών που αναφέρονται στα εδάφια α, β και γ της παραγράφου 3 του άρθρου 764 του παρόντος.

2. Η άδεια κυκλοφορίας χορηγείται εφόσον δεν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών από την ημερομηνία κατάθεσης του δηλωτικού εισαγωγής ή της δήλωσης άφιξης του αυτοκινήτου. Για τον υπολογισμό της εν λόγω προθεσμίας από την αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών η αρμόδια τελωνειακή αρχή αναγράφει επί του πιστοποιητικού ταξινόμησης την ημερομηνία εισαγωγής ή άφιξης του αυτοκινήτου.

3. Για τον υπολογισμό της διετίας θα λαμβάνεται υπόψη το προηγούμενο έτος από το έτος κατάθεσης στην αρμόδια τελωνειακή αρχή του σχετικού δηλωτικού εισαγωγής ή της δήλωσης άφιξης και όχι το έτος που κατατέθηκαν τα ανωτέρω δικαιολογητικά στην αρμόδια τελωνειακή αρχή.

4. Κατά την έκδοση της άδειας κυκλοφορίας του αυτοκινήτου η υπηρεσία Συγκοινωνιών ζητά από το ΚΤΕΟ που χορήγησε τη βεβαίωση κυρωμένα φωτ/φα των δικαιολογητικών που υποβλήθηκαν για την χορήγησή της, προκειμένου να καταχωρηθούν στον φάκελλο του αυτοκινήτου.

 

Άρθρο 383

Συμμόρφωση της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 96/44/ΕΚ

(άρθρο 3 ΚΥΑ 29086/2294/96)

 

1. Από 1ης Ιανουαρίου 1997, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν χορηγούν πλέον, για ένα νέο τύπο οχήματος:

- έγκριση τύπου ΕΟΚ κατ' εφαρμογή του άρθρου 13, ή

- εθνική έγκριση τύπου, εκτός εάν γίνεται επίκληση των διατάξεων του άρθρου 17 παράγραφος 2,

για λόγους συνδεόμενους με την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν οι εκπομπές του οχήματος, εφόσον δεν πληρούνται οι απαιτήσεις των διατάξεων του παρόντος Μέρους.

3. Με την παρούσα απόφαση δεν αναιρούνται τυχόν εγκρίσεις που χορηγήθηκαν με βάση τις διατάξεις του Μέρους Δεύτερου του παρόντος Τμήματος, ούτε αποκλείονται επεκτάσεις των ανωτέρω εγκρίσεων, εκδιδόμενες υπό τους όρους των διατάξεων αυτών βάσει των οποίων χορηγήθηκαν αρχικά οι εγκρίσεις.

 

Άρθρο 384

Συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 96/69/ΕΚ

(άρθρο 3 ΚΥΑ 38377/3077/97, άρθρο 1 § 2 ΚΥΑ 23373/1781/97)

 

1. Από 1ης Απριλίου 1997, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών συμμορφώνονται προς τις απαιτήσεις των διατάξεων του παρόντος Μέρους, για τους σκοπούς του άρθρου 13 παράγραφος 1 και του άρθρου 16 παράγραφος 1 ,

2. Από 1ης Ιανουαρίου 1997 για τα οχήματα της κλάσης Ι και από 1ης Ιανουαρίου 1998 για τα οχήματα των κλάσεων ΙΙ και ΙΙΙ, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν χορηγούν πλέον:

- έγκριση τύπου ΕΚ σύμφωνα με το άρθρο 13 παράγραφος , που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την οδηγία 70/156/ΕΟΚ, όπως τροποποιήθηκε ή - εθνική έγκριση τύπου, εκτός εάν γίνεται χρήση των διατάξεων του άρθρου 17 παράγραφος 2 για έναν τύπο οχήματος, για λόγους συνδεόμενους με την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από εκπομπές οχημάτων με κινητήρα εφόσον δεν πληροί τις απαιτήσεις των διατάξεων του παρόντος Μέρους.

3. Από 1ης Οκτωβρίου 1997, για τα οχήματα της κλάσης Ι και από 1ης Οκτωβρίου 1998 για τα οχήματα των κλάσεων ΙΙ και ΙΙΙ, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, πρέπει:

-       να θεωρούν ότι τα πιστοποιητικά πιστότητας που συνοδεύουν τα νέα οχήματα σύμφωνα με τις διατάξεις του Πρώτου Κεφαλαίου

-       να αρνούνται τη χορήγηση πινακίδων κυκλοφορίας, την πώληση ή τη θέση σε κυκλοφορία νέων οχημάτων τα οποία δεν συνοδεύονται από πιστοποιητικό, για λόγους συνδεόμενους με την ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλείται από εκπομπές οχημάτων με κινητήρα, εφόσον τα οχήματα δεν πληρούν τις προβλεπόμενες διατάξεις.

 

Άρθρο 385

Φορολογικά κίνητρα

(άρθρο 4 ΚΥΑ 38377/3077/97)

 

Οι αρμόδιες Ελληνικές Αρχές δύνανται να προβλέπουν φορολογικά κίνητρα, μόνον όταν πρόκειται για οχήματα με κινητήρα σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Μέρους. Τα κίνητρα αυτά πρέπει να συμφωνούν προς τις διατάξεις της Συνθήκης και να πληρούν τους ακόλουθους όρους:

- πρέπει να ισχύουν για όλα τα νέα οχήματα που διατίθενται προς πώληση στην αγορά Κράτους-μέλους και τα οποία πληρούν ήδη τις προδιαγραφές των διατάξεων, που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την οδηγία 70/220/ΕΟΚ, όπως τροποποιείται με τις διατάξεις του παρόντος Μέρους,

- πρέπει να καταργηθούν μόλις αρχίσουν να εφαρμόζονται υποχρεωτικά οι τιμές εκπομπών για τα νέα οχήματα με κινητήρα,

- για κάθε τύπο οχήματος με κινητήρα πρέπει να αντιπροσωπεύουν ποσό χαμηλότερο από το επιπλέον κόστος των επιβαλλόμενων τεχνικών λύσεων και της τοποθέτησής τους επί του οχήματος προς διασφάλιση της τήρησης των καθορισμένων τιμών. Η Επιτροπή ενημερώνεται εγκαίρως ως προς τα σχέδια θέσπισης ή τροποποίησης των φορολογικών κινήτρων που αναφέρονται στο πρώτο εδάφιο, ούτως ώστε να μπορεί να υποβάλει τις παρατηρήσεις της.

 

Άρθρο 386

Συμμόρφωση της Ελληνικής Νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 98/69/ΕΚ

(άρθρο 3 ΚΥΑ 4179/346/2000)

 

1. Από 1.1.2000 οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, για λόγους σχετικούς με την ατμοσφαιρική ρύπανση από εκπομπές οχημάτων με κινητήρα, δεν μπορούν:- να αρνούνται τη χορήγηση έγκρισης τύπου ΕΚ

- να αρνούνται τη χορήγηση εθνικής έγκρισης τύπου ή

οι αρμόδιες Υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων του τομέα Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν μπορούν:

- να απαγορεύουν τη χορήγηση αριθμού κυκλοφορίας, την πώληση ή θέση σε κυκλοφορία οχημάτων, σύμφωνα με το άρθρο 16 εάν τα οχήματα πληρούν τις απαιτήσεις των διατάξεων του παρόντος Μέρους.

2. Από 1ης Ιανουαρίου 2000, για τα οχήματα της κατηγορίας Μ, όπως αυτή ορίζεται στο παράρτημα ΙΙ μέρος Α του Πρώτου Κεφαλαίου - εξαιρουμένων των οχημάτων μεγίστης μάζας άνω των 2.500 χιλιογράμμων - και για τα οχήματα της κατηγορίας Ν 1 κλάση Ι και, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2001, για τα οχήματα της κατηγορίας Ν 1 κλάσεις ΙΙ και ΙΙΙ, όπως αυτά ορίζονται στον πίνακα του σημείου 5.3.1.4 του παραρτήματος Ι του Μέρους Δεύτερου του παρόντος, και για τα οχήματα της κατηγορίας Μ μεγίστης μάζας άνω των 2.500 χιλιογράμμων οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν χορηγούν πλέον:

- έγκριση τύπου ΕΚ ή

- εθνική έγκριση τύπου, εκτός αν γίνεται χρήση των διατάξεων της παραγράφου 3 του άρθρου 17 σε νέο τύπο οχημάτων για λόγους σχετικούς με την ατμοσφαιρική ρύπανση από εκπομπές εάν ο τύπος οχημάτων δεν συμμορφώνεται προς τις διατάξεις του παρόντος Μέρους. Για τη δοκιμή τύπου Ι, πρέπει να χρησιμοποιούνται οι οριακές τιμές που ορίζονται στη γραμμή Α του πίνακα στο σημείο 5.3.1.4 του παραρτήματος Ι του Μέρους Δεύτερου.

3. Με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2001, για τα οχήματα της κατηγορίας Μ - εξαιρουμένων των οχημάτων μεγίστης μάζας άνω των 2.500 χιλιογράμμων - και για τα οχήματα της κατηγορίας Ν 1 κλάση Ι και, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2001, για τα οχήματα της κατηγορίας Ν 1 κλάσεις ΙΙ και ΙΙΙ, όπως αυτά ορίζονται στον πίνακα του σημείου 5.3.1.4 του παραρτήματος Ι Μέρους Δεύτερου, και για τα οχήματα της κατηγορίας Μ μεγίστης μάζας άνω των 2.500 χιλιογράμμων, οι αρμόδιες Υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων του τομέα Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών πρέπει:

- να θεωρούν ότι τα πιστοποιητικά πιστότητας που συνοδεύουν νέα οχήματα σύμφωνα και

- να αρνούνται τη χορήγηση αριθμού κυκλοφορίας, την πώληση ή τη θέση σε κυκλοφορία νέων οχημάτων που δεν συνοδεύονται από έγκυρο πιστοποιητικό πιστότητας, για λόγους σχετικούς με την ατμοσφαιρική ρύπανση από εκπομπές, εφόσον τα οχήματα δεν πληρούν τις διατάξεις του παρόντος Μέρους.

Για τη δοκιμή τύπου Ι, πρέπει να χρησιμοποιούνται οι οριακές τιμές που ορίζονται στη γραμμή Α του πίνακα στο σημείο 5.3.1.4 του παραρτήματος Ι του Μέρους Δεύτερου.

4. Από 1ης Ιανουαρίου 2005, για τα οχήματα της κατηγορίας Μ, όπως ορίζονται στο παράρτημα ΙΙ μέρος Α του Πρώτου Κεφαλαίου - εξαιρουμένων των οχημάτων μεγίστης μάζας άνω των 2.500 χιλιογράμμων - και για τα οχήματα της κατηγορίας Ν 1 κλάση Ι και, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2006, για τα οχήματα της κατηγορίας Ν 1 κλάσεις ΙΙ και ΙΙΙ, όπως αυτά ορίζονται στον πίνακα του σημείου 5.3.1.4. του παραρτήματος Ι του Μέρους Δεύτερου, και για τα οχήματα της κατηγορίας Μ μεγίστης μάζας άνω των 2.500 χιλιογράμμων, οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν μπορούν πλέον να χορηγούν:

- έγκριση τύπου ΕΚ, ή

- εθνική έγκριση τύπου, εκτός εάν γίνεται χρήση των διατάξεων του άρθρου 17 παράγραφος 3,

για νέους τύπους οχημάτων και για λόγους σχετικούς με την ατμοσφαιρική ρύπανση από τις εκπομπές οχημάτων, εάν ο τύπος οχήματος δεν συμμορφώνεται προς τις διατάξεις του παρόντος Μέρους.

Για τη δοκιμή τύπου Ι, πρέπει να χρησιμοποιούνται οι οριακές τιμές που ορίζονται στη γραμμή Β του πίνακα στο σημείο 5.3.1.4 του παραρτήματος Ι της ΚΥΑ 12651/84 που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την οδηγία 70/220/ΕΟΚ.

5. Με ισχύ από τη 1η Ιανουαρίου 2006, για τα οχήματα της κατηγορίας Μ - εξαιρουμένων των οχημάτων μεγίστης μάζας άνω των 2.500 χιλιογράμμων - και για τα οχήματα της κατηγορίας Ν 1 κλάση Ι και, με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2007, για τα οχήματα της κατηγορίας Ν 1 κλάσεις ΙΙ και ΙΙΙ, όπως αυτά ορίζονται στον πίνακα του σημείου 5.3.1.4 του παραρτήματος Ι της ΚΥΑ 12651/84 που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την οδηγία 70/220/ΕΟΚ, και για τα οχήματα της κατηγορίας Μ μεγίστης μάζας άνω των 2.500 χιλιογράμμων, οι αρμόδιες Υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων του τομέα Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών πρέπει:

- να θεωρούν ότι τα πιστοποιητικά πιστότητας που συνοδεύουν νέα οχήματα σύμφωνα με τις διατάξεις του Πρώτου Κεφαλαίου δεν είναι πλέον έγκυρα για τους σκοπούς του άρθρου 7 παράγραφος 1 της εν λόγω απόφασης και

- να αρνούνται την έκδοση αριθμού κυκλοφορίας, την πώληση ή τη θέση σε κυκλοφορία νέων οχημάτων που δεν συνοδεύονται από πιστοποιητικό πιστότητας, εκτός εάν γίνεται χρήση του άρθρου 17 παράγραφος 3 της εν λόγω απόφασης,

για λόγους σχετικούς με την ατμοσφαιρική ρύπανση από εκπομπές, εφόσον τα οχήματα δεν πληρούν τις διατάξεις της ΚΥΑ 12651/84 που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την οδηγία 70/220/ΕΟΚ, όπως τροποποιείται από την παρούσα απόφαση.

Για τη δοκιμή τύπου Ι, πρέπει να χρησιμοποιούνται οι οριακές τιμές που ορίζονται στη γραμμή Β του πίνακα στο σημείο 5.3.1.4 του παραρτήματος Ι της ΚΥΑ 12651/84 που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την οδηγία 70/220/ΕΟΚ.

6. Μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2003, τα οχήματα της κατηγορίας Μ1, με κινητήρα ανάφλεξης με συμπίεση μεγίστης μάζας άνω των 2.000 χιλιογράμμων και τα οποία:

- έχουν σχεδιαστεί να μεταφέρουν άνω των 6 επιβατών, του οδηγού συμπεριλαμβανομένου ή

- προορίζονται για χρήση εκτός οδού, όπως ορίζεται στο παράρτημα ΙΙ του Πρώτου Κεφαλαίου θεωρούνται, για τους σκοπούς των παραγράφων 2 και 3, ως οχήματα της κατηγορίας Ν1.

7. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων του τομέα Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών πρέπει:

- να μη θεωρούν πλέον έγκυρα τα πιστοποιητικά πιστότητας οχημάτων που έχουν εγκριθεί σύμφωνα με την υποσημείωση 1, όπως τροποποιήθηκε από τις υποσημειώσεις 2 και 3 του πίνακα του σημείου 5.3.1.4 του παραρτήματος Ι της ΚΥΑ 12651/84 που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την οδηγία 70/220/ΕΟΚ, όπως παρεμβάλλεται από την ΚΥΑ 38377/3077 που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την οδηγία 96/69/ΕΚ και

- να αρνούνται την έκδοση αριθμού κυκλοφορίας, την πώληση ή τη θέση σε κυκλοφορία νέων οχημάτων,

α) με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2001, για τα οχήματα της κατηγορίας Μ1 και της κατηγορίας Ν κλάση Ι, εκτός από τα οχήματα που έχουν σχεδιαστεί να μεταφέρουν περισσότερους από 6 επιβάτες, του οδηγού συμπεριλαμβανομένου, και οχήματα η μέγιστη μάζα των οποίων υπερβαίνει τα 2.500 χιλιόγραμμα και

β) με ισχύ από 1ης Ιανουαρίου 2002, για τα οχήματα της κατηγορίας Ν1 κλάσεις ΙΙ και ΙΙΙ, τα οχήματα που έχουν κατασκευαστεί να μεταφέρουν περισσότερους από έξι επιβάτες, του οδηγού συμπεριλαμβανομένου, και οχήματα η μέγιστη μάζα των οποίων υπερβαίνει τα 2.500 χιλιόγραμμα.

8. Μέχρι τις ημερομηνίες που αναφέρονται στις παραγράφους 2 και 3, μπορεί να χορηγείται έγκριση τύπου και να διεξάγονται έλεγχοι συμμόρφωσης της παραγωγής, σύμφωνα με την ΚΥΑ 12651/84 που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την οδηγία 70/220/ΕΟΚ όπως τροποποιήθηκε από τις ΚΥΑ 38377/3077 και ΚΥΑ 23373/1781/97 (Β' 665) που εκδόθηκαν σε συμμόρφωση προς την οδηγία 96/69/ΕΚ.

 

 

Άρθρο 387

Παραρτήματα

 

Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος Κεφαλαίου τα ακόλουθα Παραρτήματα .