ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΚΑΤΟ ΤΡΙΤΟ

 

ΠΕΔΗΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

 

Σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις 98/12/ΕΚ της Επιτροπής της 27ης Ιανουαρίου 1998

Σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 91/422/ΕΟΚ της Επιτροπής της 15ης Ιουλίου 1991.

Σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις της οδηγίας 71/320/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 26ης Ιουλίου 1971

 

Άρθρο 141

(άρθρο 2 της ΚΥΑ 1386/74/1999)

 

Για τους σκοπούς της παρόντος κεφαλαίου, ως όχημα νοείται αυτό που πληρεί τον ορισμό του άρθρου 11. (Οι κατηγορίες των οχημάτων ορίζονται στο παράρτημα ΙΙ Α το οποίο αντιστοιχεί στο ανωτέρω άρθρο).

2. Όσον αφορά την κατηγορία Μ, τα αρθρωτά οχήματα που αποτελούνται από δύο μόνιμα συνδεδεμένες με άρθρωση μονάδες, θεωρούνται ότι αποτελούν ένα ενιαίο όχημα.

3. Όσον αφορά την κατηγορία Ν, τα εξαρτήματα και οι εγκαταστάσεις που απαντώνται σε ορισμένα ειδικά οχήματα που δεν προορίζονται για την μεταφορά ατόμων (οχήματα-γερανοί, οχήματα-εργαστήρια, διαφημιστικά οχήματα κ.τ.λ.) εξομοιώνονται με εμπορεύματα, δηλαδή θεωρείται ότι ανήκουν στο ωφέλιμο φορτίο των ανωτέρω οχημάτων.

 

Άρθρο 142

(άρθρο 3 της ΚΥΑ 1386/74/1999)

 

1. Από τις 10 Φεβρουαρίου 1999 δεν επιτρέπεται, για λόγους που αφορούν τα συστήματα πέδησης οχημάτων:

η άρνηση όσον αφορά τον τύπο του οχήματος της χορήγησης έγκρισης ΕΚ τύπου ή εθνικής έγκρισης τύπου,

η απαγόρευση της ταξινόμησης, πώλησης ή θέση σε κυκλοφορία των οχημάτων

η απαγόρευση της πώλησης ή θέσης σε λειτουργία ανταλλακτικών πέδησης

εάν τα οχήματα ή οι ανταλλακτικές επενδύσεις πέδης πληρούν τις απαιτήσεις της παρούσης ενότητος.

2. Από την 1η Οκτωβρίου 1999 η αρμόδια για τις εγκρίσεις τύπου υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν θα χορηγεί πλέον ΕΚ τύπου για νέο τύπο οχήματος για λόγους σχετικούς με το σύστημα πέδησης του οχήματος και για νέο τύπο επένδυσης πέδησης εάν δεν πληρούνται οι απαιτήσεις του παρόντος κεφαλαίου.

Εθνικές εγκρίσεις τύπου θα συνεχίσουν να χορηγούνται και μετά την άνω ημερομηνία.

3. Από την 31η Μαρτίου 2001 οι αρμόδιες για την ταξινόμηση υπηρεσίες τομέα Μεταφορών και Επικοινωνιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης θεωρούν ότι τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης τα οποία συνοδεύουν νέα οχήματα σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 10-24 δεν ισχύουν πλέον για τους σκοπούς του άρθρου 16 παράγραφος 1, για λόγους που αφορούν τα συστήματα πέδησης εάν δεν πληρούνται οι απαιτήσεις του παρόντος κεφαλαίου.

Για οχήματα τα οποία έχουν ισχύουσα εθνική έγκριση τύπου και μετά την ως άνω ημερομηνία, επιτρέπεται η ταξινόμηση, η πώληση και η θέση σε κυκλοφορία και μετά την ημερομηνία αυτή.

4. Από τη 31η Μαρτίου 2001 για τους σκοπούς του άρθρου 16 παράγραφος 2, όσον αφορά τις ανταλλακτικές επενδύσεις πεδών ως ιδιαίτερες τεχνικές ενότητες εφαρμόζονται οι απαιτήσεις του παρόντος κεφαλαίου.

5. Με την επιφύλαξη των ανωτέρω παραγράφων 2 και 4, όσον αφορά τα ανταλλακτικά, επιτρέπεται η πώληση και θέση σε λειτουργία ανταλλακτικών επενδύσεων πεδών που προορίζονται να τοποθετηθούν σε τύπους οχημάτων για τους οποίους είχε χορηγηθεί έγκριση τύπου προτού τεθεί σε ισχύ η παρούσα απόφαση και υπό την προϋπόθεση ότι αυτές οι ανταλλακτικές επενδύσεις πεδών δεν παραβαίνουν τις διατάξεις του ΠΔ 537/1983 όπως ίσχυε όταν τέθηκαν σε κυκλοφορία τα εν λόγω οχήματα.

Εν πάση περιπτώσει οι εν λόγω ανταλλακτικές επενδύσεις πεδών δεν επιτρέπεται να περιέχουν αμίαντο.

6. Απαγορεύεται η θέση σε κυκλοφορία οχημάτων εφοδιασμένων με επενδύσεις πεδών που περιέχουν αμίαντο. Εντούτοις, εγκρίσεις που έχουν εκδοθεί σύμφωνα με την ΚΥΑ 39159/4594/1991 για οχήματα εφοδιασμένα με επενδύσεις πεδών χωρίς αμίαντο, εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την 31 Μαρτίου 2001.

 

Άρθρο 143

(άρθρο 2 παρ 4 της ΚΥΑ 1386/74/1999)

 

Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος κεφαλαίου τα ακόλουθα Παραρτήματα: