ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΙΚΟΣΤΟ ΤΕΤΑΡΤΟ

 

ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΠΡΟΕΞΟΧΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

 

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

 

ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΠΡΟΕΞΟΧΕΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

 

Συμμόρφωση της ελληνικής νομοθεσίας με τις διατάξεις της οδηγίας 74/483/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, της 17ης Σεπτεμβρίου 1974, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την οδηγία 79/488/ΕΟΚ του Συμβουλίου.

 

Άρθρο 205

(άρθρο 2 του Π.Δ. 391/1988)

 

Ως οχήματα για την εφαρμογή του παρόντος μέρους νοούνται τα οχήματα με κινητήρα τα οποία προορίζονται για τη μεταφορά προσώπων, φέρουν κατ'ανώτατο όριο έως οκτώ (8) θέσεις καθήμενων εκτός της θέσεως του οδηγού, προορίζονται να κυκλοφορούν στους δρόμους, έχουν τουλάχιστον τέσσερις τροχούς και εκ κατασκευής μέγιστη ταχύτητα των 25 χιλιομέτρων την ώρα.

 

Άρθρο 206

(άρθρο 3 του Π.Δ. 391/1988)

 

Μόλις αρχίσει να ισχύει αυτό το διάταγμα δεν επιτρέπεται η άρνηση χορηγήσεως εγκρίσεως ΕΟΚ ή της εγκρίσεως που προβλέπεται από το άρθρο 84 του Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας, εντός οχήματος για λόγους που αφορούν τις εξωτερικές προεξοχές αν αυτές ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές των παραρτημάτων Ι και ΙΙ.

 

Άρθρο 207

(άρθρο 4 του Π.Δ. 391/1988)

 

Μόλις αρχίσει να ισχύει αυτό το διάταγμα δεν επιτρέπεται η άρνηση χορηγήσεως ΕΟΚ, ή άρνηση διαθέσεως στην ελληνική αγορά σχαρών τοποθέτησης αποσκευών, ράβδων τοποθέτησης σκι, ραδιοφωνικών ή ραδιοτηλεφωνικών κεραιών, που θεωρούνται ως τεχνικές ολότητες κατά την έννοια του άρθρου 9α της οδηγίας 70/156/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ειδ. Έκδοση 13/001 της 31.12.80), όπως τροποποιήθηκε από την οδηγία 78/315/ΕΟΚ της 21.12.1977 (ΕΕ 13/007 της 31.12.80 σελ. 41) για λόγους που αναφέρονται στις εξωτερικές προεξοχές τους, εφόσον ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του παραρτήματος Ι ή αντιστοιχούν σε ένα τύπο για τον οποίο έχει χορηγηθεί έγκριση.

 

Άρθρο 208

(άρθρο 5 του Π.Δ. 391/1988)

 

1. Για να χορηγηθεί από τη αρμόδια ελληνική αρχή έγκριση ΕΟΚ για ένα τύπο οχήματος (όσον αφορά στις εξωτερικές προεξοχές) ή για ένα τύπο σχάρας τοποθέτησης αποσκευών ή ράβδων τοποθέτησης σκι ή ραδιοτηλεφωνικών κεραιών υποβάλλεται από τον κατασκευαστή ή τον εξουσιοδοτημένο αντιπρόσωπο του αίτηση συνοδευόμενη από τα απαραίτητα στοιχεία όπως καθορίζονται στο παράρτημα Ι.

2. Η παραπάνω αρχή διενεργεί τους αντιστοίχους ελέγχους όπως προβλέπονται στα παραρτήματα του κεφαλαίου αυτού και συντάσσει με βάση τα αποτελέσματα αυτά ένα δελτίο συντεταγμένο, αν μεν πρόκειται για έγκριση τύπου οχήματος, σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος ΙΙ, αν δε πρόκειται για έγκριση τύπου σχάρας αποσκευών ή ράβδων τοποθέτησης σκι ή ραδιοφωνικών κεραιών ή ραδιοτηλεφωνικών κεραιών, σύμφωνα με το υπόδειγμα ΙΧ του αντίστοιχου Παραρτήματος και εφόσον διαπιστωθεί ότι πληρούνται όλοι οι αντίστοιχοι όροι, χορηγεί την αιτούμενη έγκριση.

3. Εφόσον πρέπει να παίρνει τα απαιτούμενα μέτρα ώστε να ενημερώνεται για κάθε μεταβολή σε ένα από τα στοιχεία ή τα χαρακτηριστικά που προβλέπονται στο παράρτημα Ι σημείο 22. Η παραπάνω αρχή κρίνει, αν η μεταβολή αυτή δημιουργεί την ανάγκη νέων ελέγχων του οχήματος, ή της τεχνικής ολότητας που τροποποιήθηκε και τη σύνταξη νέου πρακτικού. Αν από τους παραπάνω νέους ελέγχους διαπιστωθεί ότι δεν πληρούνται όλες οι προδιαγραφές των παραρτημάτων, η μεταβολή δεν εγκρίνεται .

 

Άρθρο 209

(άρθρο 6 του Π.Δ. 391/1988)

 

Η έκδοση πιστοποιητικού έγκρισης ΕΟΚ για ένα τύπο οχήματος δεν επιτρέπεται εφόσον, από τους σχετικού; Ελέγχους και δοκιμές διαπιστώνεται ότι δεν τηρούνται οι προδιαγραφές των παραρτημάτων του παρόντος μέρους.

 

ΜΕΡΟΣ ΙΙ

 

ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΠΡΟΕΞΟΧΕΣ ΠΡΟΣΘΙΩΣ ΤΟΥ ΠΙΣΩ ΦΑΤΝΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΘΑΛΑΜΟΥ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ Ν

 

Σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 92/114/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 17ης Δεκεμβρίου 1992.

 

Άρθρο 210

Σκοπός

(άρθρο 1 παρ. 2 της ΚΥΑ 19797/1746/1993)

 

Για τους σκοπούς του παρόντος μέρους, ως όχημα νοείται κάθε όχημα με κινητήρα της κατηγορίας Ν, όπως ορίζεται στο παράρτημα Ι του Πρώτου Κεφαλαίου, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο για να κυκλοφορεί επί οδών, με ή χωρίς αμάξωμα, που έχει τέσσερις τουλάχιστον τροχούς και εκ κατασκευής μέγιστη ταχύτητα μεγαλύτερη των 25Κm/H..

 

Άρθρο 211

Έγκριση τύπου

(άρθρο 2 της ΚΥΑ 19797/1746/1993)

 

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν μπορούν να αρνηθούν την έγκριση ΕΟΚ ή έγκριση από εθνικής πλευράς ενός τύπου οχήματος ή να αρνηθούν ή να απαγορεύσουν την πώληση, την έκδοση αριθμού κυκλοφορίας, τη θέση σε κυκλοφορία, ή τη χρήση ενός οχήματος για λόγους που αφορούν στις εξωτερικές του προεξοχές προσθίως του πίσω φατνώματος του θαλάμου οδήγησης, όταν το όχημα αυτό πληροί τις προδιαγραφές που καθορίζονται στο παράρτημα Ι του παρόντος μέρους.

 

Άρθρο 212

 

Προσαρτώνται και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του παρόντος κεφαλαίου τα ακόλουθα Παραρτήματα: