ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΕΝΑΤΟ

 

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

 

ΜΕΡΟΣ 1

 

ΒΑΘΟΣ ΑΥΛΑΚΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

 

Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας με τις διατάξεις της με αριθμό 89/459/ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 18ης Ιουλίου 1989.

 

Άρθρο 114

Ελάχιστο βάθος αυλακώσεων πέλματος ελαστικών

(άρθρο 2 της ΚΥΑ 21682/1991)

 

1. Τα ελαστικά των οχημάτων των κατηγοριών:

M1 (επιβατικών αυτοκινήτων που έχουν το πολύ 9 θέσεις, μαζί με τη θέση του οδηγού)

Ν1 (φορτηγών αυτοκινήτων που το μέγιστο μικτό βάρος τους δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους)

01 (ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκουμένων οχημάτων που το μέγιστο μικτό βάρος τους δεν υπερβαίνει τα Ύ του τόνου) και

02 (ρυμουλκούμενων και ημιρυμουλκουμένων οχημάτων που το μέγιστο βάρος τους είναι μεγαλύτερο των και του τόνου και δεν υπερβαίνει όμως τους 3,5 τόνους)

Πρέπει να έχουν πρωτεύουσες αυλακώσεις στο πέλμα τους, βάθους τουλάχιστον 1,6 ΜΜ. , σε όλη τη διάρκεια χρησιμοποίησής τους στους δρόμους.

2. Ως "πρωτεύουσες αυλακώσεις" νοούνται οι πλατιές αυλακώσεις που βρίσκονται στην κεντρική ζώνη του πέλματος η οποία καλύπτει, περίπου, τα Ύ του πλάτους του πέλματος αυτού.

 

Άρθρο 115

Εξαιρέσεις

(άρθρο 3 της ΚΥΑ 21682/1991)

 

1. Εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του προηγούμενου άρθρου τα οχήματα που έχουν χαρακτηρισθεί ως ιστορικού ενδιαφέροντος και τα οποία είναι εξοπλισμένα εκ κατασκευής με ελαστικά φουσκωτά ή μη, που είχαν ως καινούργια, βάθος αυλακώσεων τουλάχιστον 1,6 ΜΜ. Εφόσον χρησιμοποιούνται σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπως:

για την τέλεση αγώνων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 49 του ΚΟΚ

για την μετακίνησή τους προς και από εκθεσιακούς χώρους, ύστερα από άδεια της αρμόδιας αστυνομικής αρχής.

2. Απαγορεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων της προηγούμενης παραγράφου, στο δημόσιο οδικό δίκτυο της χώρας, πλην των περιπτώσεων των αναφερομένων στην παράγραφο αυτή.

 

 

ΜΕΡΟΣ 2

 

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ

 

Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας με τις διατάξεις της με αριθμό 92/93/ΕΟΚ οδηγίας του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 31ης Μαρτίου 1992.

 

Άρθρο 116

(άρθρο 1 της ΚΥΑ 29871/2622/1992)

 

Για τους σκοπούς της παρόντος μέρους νοούνται:

- ως "ελαστικό" κάθε καινούργιο πνευστό ελαστικό το οποίο προορίζεται να τοποθετηθεί στα οχήματα στα οποία εφαρμόζονται οι διατάξεις για την έγκριση τύπου οχημάτων (άρθρα 1 έως 9)

- ως "όχημα" κάθε όχημα στο οποίο εφαρμόζονται οι ίδιες διατάξεις

- ως "κατασκευαστής" ο κάτοχος της εμπορικής επωνυμίας ή του σήματος οχημάτων ή ελαστικών.

 

Άρθρο 117

(άρθρο 2 της ΚΥΑ 29871/2622/1992)

 

1. Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών χορηγεί, αφενός, έγκριση τύπου ΕΟΚ του κατασκευαστικού στοιχείου υπό τις προϋπόθεσης του παραρτήματος Ι για κάθε τύπο ελαστικού που ικανοποιεί τις απαιτήσεις του παραρτήματος ΙΙ και, αφετέρου, αριθμό έγκρισης τύπου ΕΟΚ του κατασκευαστικού στοιχείου όπως ορίζεται στο παράρτημα Ι.

2. Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών χορηγεί έγκριση τύπου ΕΟΚ όσον αφορά τα ελαστικά υπό τις προϋποθέσεις του παραρτήματος ΙΙΙ, σε όλα τα οχήματα των οποίων όλα τα ελαστικά (περιλαμβανομένου εκείνου του εφεδρικού τροχού, εφόσον υπάρχει) ικανοποιούν τις απαιτήσεις του παραρτήματος ΙΙ και τα οποία ικανοποιούν ταυτόχρονα τις περί οχημάτων απαιτήσεις του παραρτήματος ΙV, και χορηγεί αριθμό έγκρισης τύπου ΕΟΚ όπως ορίζει το παράρτημα ΙΙΙ.

 

Άρθρο 118

(άρθρο 3 της ΚΥΑ 29871/2622/1992)

 

Εντος μηνός μετά την έκδοση ή την άρνηση τύπου ΕΟΚ του κατασκευαστικού στοιχείου (ελαστικού) ή έγκρισης τύπου ΕΟΚ του οχήματος, η αρμόδια για την έγκριση υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών διαβιβάζει αντίγραφο του σχετικού πιστοποιητικού, υποδείγματα του οποίου παρατίθενται στα προσαρτήματα του παραρτήματος Ι και του παραρτήματος ΙΙ, στα υπόλοιπα κράτη μέλη και εφόσον της ζητηθεί διαβιβάζει την έκθεση δοκιμής για κάθε τύπο ελαστικού για το οποίο χορήγησε έγκριση.

 

 

 

 

 

 

Άρθρο 119

(άρθρο 4 της ΚΥΑ 29871/2622/1992)

 

Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν μπορούν να απαγορεύουν ή να περιορίζουν τη διάθεση στην αγορά ελαστικών που φέρουν το σήμα έγκρισης τύπου ΕΟΚ του κατασκευαστικού στοιχείου.

 

Άρθρο 120

(άρθρο 5 της ΚΥΑ 29871/2622/1992)

 

Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν μπορεί να αρνηθεί την χορήγηση της έγκρισης τύπου ΕΟΚ ή της Εθνικής έγκρισης τύπου σε όχημα για λόγους που έχουν σχέση με τα ελαστικά του εφόσον αυτά φέρουν το σήμα της έγκρισης τύπου ΕΟΚ του κατασκευαστικού στοιχείου και έχουν τοποθετηθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις που εκτίθενται στο Παράρτημα Ι.

 

Άρθρο 121

(άρθρο 6 της ΚΥΑ 29871/2622/1992)

 

Οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν μπορούν να αρνούνται ή να απαγορεύουν την πώληση, την έκδοση άδειας κυκλοφορίας, τη θέση σε κυκλοφορία ή τη χρήση του οχήματος για λόγους που έχουν σχέση με τα ελαστικά του, εφόσον αυτά φέρουν το σήμα έγκρισης τύπου ΕΟΚ του κατασκευαστικού στοιχείου και να έχουν τοποθετηθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις που εκτίθενται στο Παράρτημα Ι.

 

Άρθρο 122

(άρθρο 7 της ΚΥΑ 29871/2622/1992)

 

1. Σε περίπτωση που, με τεκμηριωμένη αιτιολόγηση, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών θεωρεί ότι ένας τύπους ελαστικού ή ένας τύπος οχήματος είναι επικίνδυνος, αν και ικανοποιεί τις προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις και από το αντίστοιχο Παράρτημα απαιτήσεις, μπορεί να απαγορεύσει προσωρινά ή να εξαρτά από ειδικές προϋποθέσεις τη διάθεση του εν λόγω προϊόντος στην ελληνική αγορά.

Η εν λόγω αρμόδια υπηρεσία ενημερώνει αμέσως σχετικά τα υπόλοιπα κράτη μέλη και την Επιτροπή, αναφέροντας τους λόγους για τους οποίους έλαβε την απόφασή του.

2. Στην περίπτωση που έχουν θεσπισθεί τα πιο πάνω μέτρα διασφάλισης αυτά εξακολουθούν να διατηρούνται, εφόσον εγκριθούν από την Επιτροπή οι απαραίτητες τεχνικές αναπροσαρμογής των οδηγιών και μέχρις ότου τεθούν σε ισχύ οι προσαρμογές αυτές.

Άρθρο 123

(άρθρο 8 της ΚΥΑ 29871/2622/1992)

 

1. Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που χορηγεί την έγκριση τύπου ΕΟΚ κατασκευαστικού στοιχείου (ελαστικού) ή οχήματος, λαμβάνει τα απαιτούμενα μέτρα ώστε, στο βαθμό που είναι αναγκαίο και, εφόσον απαιτείται, σε συνεργασία με τις αρμόδιες για την έγκριση αρχές των υπόλοιπων κρατών μελών, να εξακριβώνει ότι τα παραγόμενα μοντέλα είναι σύμφωνα προς τον τύπο που έχει εγκριθεί. Για το σκοπό αυτό, η εν λόγω υπηρεσία, μπορεί ανά πάσα στιγμή να ελέγχει τη συμμόρφωση των ελαστικών ή των οχημάτων προς τις απαιτήσεις της παρούσας οδηγίας. Ο έλεγχος αυτός γίνεται δειγματοληπτικά.

2. Αν η εν λόγω υπηρεσία διαπιστώσει ότι ένας αριθμός ελαστικών ή οχημάτων με το ίδιο σήμα έγκρισης δεν είναι σύμφωνα προς τον εγκεκριμένο τύπο, λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να εξασφαλίσει ότι τα παραγόμενα μοντέλα είναι σύμφωνα προς τον εγκεκριμένο τύπο. Αν κατ'εξακολούθηση δεν επιτυγχάνεται η συμμόρφωση, τα μέτρα μπορεί να φθάσουν μέχρι την ανάκληση της έγκρισης ΕΟΚ. Οι προαναφερθείσες αρχές λαμβάνουν τα ίδια αυτά μέτρα αν ενημερωθούν από τις εγκριτικές αρχές άλλου κράτους μέλους για ανάλογη περίπτωση μη συμμόρφωσης.

3. Η αρμόδια για την έγκριση υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών κοινοποιεί εντός μηνός προς τις αντίστοιχες αρχές των άλλων κρατών μελών κάθε ανάκληση έγκρισης τύπου ΕΟΚ, καθώς και τους λόγους για τους οποίους λαμβάνεται το μέτρο αυτό, χρησιμοποιώντας το αντίστοιχο έντυπο που περιλαμβάνεται στα προσαρτήματα των παραρτημάτων.

 

Άρθρο 124

(άρθρο 9 της ΚΥΑ 29871/2622/1992)

 

Σε κάθε απόφαση, που λαμβάνεται σύμφωνα με τις διατάξεις που θεσπίζονται κατ' εφαρμογή των παρούσων διατάξεων, για την άρνηση χορήγησης ή την ανάκληση έγκρισης τύπου ΕΟΚ κατασκευαστικού στοιχείου για ελαστικά ή έγκρισης τύπου ΕΟΚ για όχημα όσον αφορά την εγκατάσταση των ελαστικών του και συνεπάγεται απαγόρευση της εμπορίας ή της χρήσης του εν λόγω προϊόντος, εκτίθενται λεπτομερώς οι λόγοι στους οποίου βασίζεται. Κάθε τέτοια απόφαση κοινοποιείται στο ενδιαφερόμενο μέρος, με την υπόδειξη των ενδίκων μέσων που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία και των προθεσμιών εντός των οποίων είναι δυνατό να ασκηθούν αυτά τα ένδικα μέσα.

 

Άρθρο 125

(άρθρο 10 της ΚΥΑ 29871/2622/1992)

 

Οι αναγκαίες τροποποιήσεις για την προσαρμογή των απαιτήσεων των παραρτημάτων προς την τεχνική πρόοδο, θεσπίζονται σύμφωνα με τη διαδικασία που καθορίζεται στις διατάξεις των άρθρων 1 έως 24 και στα αντίστοιχα Παραρτήματα.

 

Άρθρο 126

 

Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του παρόντος κεφαλαίου το ακόλουθο Παράρτημα: