ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΑΚΟΣΤΟ TΡITO

 

ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ

 

Προσαρμογή της Ελληνικής νομοθεσίας προς τις διατάξεις της οδηγίας 70/221/ΕΟΚ της 20ης Μαρτίου 1970, όπως αυτή τροποποιήθηκε από την οδηγία 79/490 και τελευταίως από την οδηγία 97/19/ΕΚ της Επιτροπής των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 18ης Απριλίου 1997.

 

 

Άρθρο 267

(άρθρο 1 παρ. 1 της Υ.Α. 17868/1997)

 

Ως όχημα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος κεφαλαίου, νοείται κάθε όχημα που προωθείται με πετρελαιοκινητήρα, που προορίζεται να κυκλοφορεί επί οδού, με ή χωρίς αμάξωμα, που έχει τουλάχιστον τέσσερις τροχούς και εκ κατασκευής μέγιστη ταχύτητα μεγαλύτερη των 25 χιλιομέτρων ανά ώρα καθώς και τα ρυμουλκούμενα του, εξαιρουμένων των οχημάτων που μετακινούνται επί σιδηροτροχιών, των γεωργικών και δασικών ελκυστήρων και των κινητών μηχανημάτων.

 

Άρθρο 268

(άρθρο 1 παρ. 2 της Υ.Α. 17868/1997)

 

1. Δεν επιτρέπεται η άρνηση χορήγησης έγκρισης, σύμφωνα με το άρθρο 84 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας , ενός οχήματος για λόγους που αφορούν στις δεξαμενές υγρών καυσίμων αν το όχημα αυτό πληρεί τις προδιαγραφές του παραρτήματος περί των δεξαμενών υγρών καυσίμων.

2. Δεν επιτρέπεται η άρνηση χορήγησης έγκρισης, σύμφωνα με το άρθρο 84 του Κώδικα οδικής Κυκλοφορίας, ενός οχήματος για λόγους που αφορούν την οπίσθια προφύλαξη κατά της συγκρούσεως αν το όχημα αυτό πληρεί τις προδιαγραφές του παραρτήματος περί της οπίσθιας προφυλάξεως κατά της συγκρούσεως ή αν το όχημα αυτό είναι εφοδιασμένο με μια διάταξη οπίσθιας προφυλάξεως κατά της συγκρούσεως που έχει εγκριθεί ως τεχνική ολότητα κατά την έννοια του άρθρου 1 και 2 και που έχει τοποθετηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Παραρτήματος ΙΙ, σημείο 5.

3. Δεν επιτρέπεται η άρνηση χορήγησης έγκρισης μιας διατάξεως οπίσθιας προφυλάξεως κατά της συγκρούσεως αν η διάταξη αυτή, θεωρούμενη ως τεχνική ολότητα κατά την έννοια του άρθρου 1 και 2 , πληρεί τις προδιαγραφές του Παραρτήματος ΙΙ.

 

Άρθρο 269

(άρθρο 1 παρ. 3 της Υ.Α. 17868/1997)

 

1. Δεν επιτρέπεται η άρνηση ή η απαγόρευση πώλησης, η άρνηση χορήγησης απογραφής και ταξινόμησης κατά το άρθρο 87 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η άρνηση χορήγησης άδειας κυκλοφορίας κατά το άρθρο 88 του ίδιου κώδικα, ή της χρήσης ενός οχήματος για λόγους που αφορούν στις δεξαμενές υγρών καυσίμων αν το όχημα αυτό πληροί τις προδιαγραφές του παραρτήματος περί των δεξαμενών υγρών καυσίμων.

2. Δεν επιτρέπεται η άρνηση ή η απαγόρευση πώλησης, η άρνηση χορήγησης άδειας κυκλοφορίας κατά το άρθρο 88 του ίδιου Κώδικα , ή της χρήσης ενός οχήματος για λόγους που αφορούν στην οπίσθια προφύλαξη κατά της συγκρούσεως αν το όχημα αυτό πληροί τις προδιαγραφές του παραρτήματος περί της οπίσθιας προφυλάξεως κατά της συγκρούσεως ή αν το όχημα αυτό είναι εφοδιασμένο με μια διάταξη οπίσθιας προφυλάξεως κατά της συγκρούσεως που έχει εγκριθεί ως τεχνική ολότητα κατά την έννοια του άρθρου 1 και 2 και που έχει τοποθετηθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Παραρτήματος ΙΙ, σημείο 5.

3. Δεν επιτρέπεται η απαγόρευση διάθεσης στην αγορά μιας διατάξεως οπίσθιας προφυλάξεως κατά της συγκρούσεως αν η διάταξη αυτή, θεωρούμενη ως τεχνική ολότητα κατά την έννοια του άρθρου 2, είναι σύμφωνη προς έναν τύπο που έχει εγκριθεί σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διατάξεις.

 

Άρθρο 270

(άρθρο 4 του Π.Δ. 528/1983)

 

Δεν επιτρέπεται η απαγόρευση διάθεσης στην ελληνική αγορά διατάξεων οπίσθιας προφυλάξεως κατά συγκρούσεων που θεωρούνται ως τεχνικές ολότητες, σύμφωνα με το άρθρο 20, αν οι διατάξεις αυτές είναι σύμφωνες με τον τύπο που έχει εκδοθεί σύμφωνα με το υπόδειγμα του συμπληρωματικού παραρτήματος ΙΙ σε οποιοδήποτε κράτος μέλος της ΕΟΚ

 

Άρθρο 271

(άρθρο 5 του Π.Δ. 528/1983)

 

Το Υπουργείο Συγκοινωνιών χορηγεί έγκριση ΕΟΚ για κάθε τύπο διάταξης οπίσθιας προφυλάξεως αυτοκινήτων σύμφωνα με τις διατάξεις και τους όρους που προβλέπονται στο παράρτημα του παρόντος.

 

Άρθρο 272

(άρθρο 6 του Π.Δ. 528/1983)

 

Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών που χορηγεί εγκρίσεις ΕΟΚ σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος μεριμνά για τον εντοπισμό τυχόν τροποποιήσεων των στοιχείων ή χαρακτηριστικών που προβλέπονται στα σημεία ΙΙ.2.1. και 11.2.2. του παραρτήματος. Οι κατασκευαστές στους οποίους χορηγήθηκε έγκριση ΕΟΚ κατά τις διατάξεις του παρόντος υποχρεούνται να ενημερώνουν το Υπουργείο Συγκοινωνιών για τις τροποποιήσεις που προτίθεται να επιφέρουν στα ανωτέρω αναφερόμενα στοιχεία και χαρακτηριστικά, Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών εκτιμά αν πρέπει να προβεί σε νέες δοκιμές συνοδευόμενες από ένα πρακτικό επί του τροποποιούμενου τύπου. Στην περίπτωση που συνάγεται από τις δοκιμές ότι οι προδιαγραφές αυτού του διατάγματος αυτού δεν τηρούνται, δεν επιτρέπεται η τροποποίηση.

 

Άρθρο 273

(άρθρο 1 παρ. 5 της Υ.Α. 17868/1997)

 

Οι τροποποιήσεις που είναι αναγκαίες για την προσαρμογή προς την τεχνική πρόοδο των προδιαγραφών των Παραρτημάτων του παρόντος, εξαιρέσει εκείνων οι οποίες αναφέρονται στο Παράρτημα Ι , εκδίδονται σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 22.

 

Άρθρο 274

(άρθρο 2 της Υ.Α. 17868/1997)

 

1. Oi αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών:

-         δεν χορηγούν πλέον έγκριση τύπου ΕΚ σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 22 και.

-         δεν χορηγούν έγκριση

για νέο τύπο οχήματος και για λόγους που αφορούν τις δεξαμενές υγρών καυσίμων και τις διατάξεις οπίσθιας προστασίας έναντι ενσφηνώσεως, ή για νέο διάταξης οπίσθιας προστασίας έναντι ενσφηνώσεως ως ιδιαίτερη τεχνική ενότητα, εαν δεν πληρούνται οι προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις και τα αντίστοιχα Παραρτήματα, απαιτήσεις .

Δεν ακυρώνονται τυχόν εγκρίσεις που χορηγήθηκαν στο παρελθόν βάσει του Π.Δ. 528/1983, ούτε εμποδίζει την παράταση των εγκρίσεων αυτών, υπό τους όρους βάσει των οποίων χορηγήθηκαν αρχικά.

Άρθρο 275

(άρθρο 7 του Π.Δ. 528/1983)

 

Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του διατάγματος αυτού, το ακόλουθο παράρτημα: