ΚΕΦΑΛΑΙΟ EKTO

 

ΚΑΤΟΠΤΡΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

 

Προσαρμογή της νομοθεσίας στις διατάξεις της υπ'αριθμ. 71/127 οδηγίας ΕΟΚ του Συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της 1ης Μαρτίου 1971, όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με τις οδηγίες, 79/795/ΕΟΚ, της 20ης Ιουλίου 1979, 85/205/ΕΟΚ, 86/562/ΕΟΚ και 88/321/ΕΟΚ της 16ης Μαΐου 1988

 

Άρθρο 90

(άρθρο 3 του Π.Δ. 533/1983)

 

1. Ως οχήματα για την εφαρμογή του παρόντος κεφαλαίου νοούνται τα οχήματα με κινητήρα, που προορίζονται να κυκλοφορούν στους δρόμους με αμάξωμα ή χωρίς αυτό, που έχουν τέσσερις (4) τουλάχιστον τροχούς και ταχύτητα από κατασκευής τους, μεγαλύτερη από είκοσι πέντε (25) χιλιόμετρα την ώρα.

2. Δεν υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος κεφαλαίου τα οχήματα που μετακινούνται επί σιδηροτροχιών, οι ελκυστήρες και οι γεωργικές μηχανές καθώς και τα μηχανήματα δημοσίων έργων.

 

Άρθρο 91

(άρθρο 2 του Π.Δ. 533/1983)

 

1. Η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Συγκοινωνιών επικυρώνει κάθε τύπο κατόπτρου οδήγησης οχημάτων αν είναι σύμφωνος με τις προδιαγραφές κατασκευής και δοκιμών που καθορίζονται στο σημείο 2 του Παραρτήματος Ι, και χορηγεί για κάθε τύπο κατόπτρου που επικυρώνει, ένα σήμα επικυρώσεως ΕΟΚ σύμφωνα με το υπόδειγμα που προβλέπεται στο σημείο 2.6 του Παραρτήματος Ι άλλων τύπων κατόπτρων οδήγησης.

2. Απαγορεύεται η χρήση σημάτων που μπορούν να προκαλέσουν σύγχυση μεταξύ του τύπου των κατόπτρων οδήγησης που επικυρώθηκε κατά την παρ. 1 του παρόντος άρθρου και άλλων τύπων κατόπτρων οδήγησης.

 

Άρθρο 92

(άρθρο 2 της ΚΥΑ 34645/2841/1990)

 

1. Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν μπορεί για λόγους που αφορούν τα κάτοπτρα οδήγησης:

α) Να αρνηθεί για ένα τύπο οχήματος την έγκριση ΕΟΚ ή τη χορήγηση του δελτίου εγκρίσεως ΕΟΚ, που προβλέπεται στις διατάξεις για την έγκριση τύπου ή την έγκριση απο εθνικής πλευράς.

β) να απαγορεύσει την πρώτη θέση σε κυκλοφορία οχημάτων, εφόσον τα κάτοπτρα οδήγησης αυτού του τύπου οχήματος ή αυτών των οχημάτων ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του παρόντος.

γ) Να αρνηθεί για ένα τύπο κατόπτρου οδήγησης την επικύρωση ΕΟΚ ή την επικύρωση από εθνικής πλευράς, εφόσον τα κάτοπτρα οδήγησης ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του παρόντος.

δ) Να απαγορεύσει τη διάθεση στην αγορά κατόπτρων οδήγησης, εφόσον αυτά φέρουν το σήμα επικύρωσης ΕΟΚ, το οποίο χορηγείται βάσει των προδιαγραφών του παρόντος.

2. Το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών:

α) Δεν μπορεί να χορηγήσει το δελτίο εγκρίσεως ΕΟΚ για τύπο οχήματος του οποίου τα κάτοπτρα οδήγησης δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του παρόντος.

β) Δεν μπορεί να χορηγήσει την επικύρωση ΕΟΚ για τύπο κατόπτρου οδήγησης, εφόσον αυτός δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές του παρόντος.

3. Απαγόρευση διάθεσης των κατόπτρων οδήγησης που φέρουν σήμα επικύρωσης ΕΟΚ είναι δυνατή μόνο όταν διαπιστωθεί συστηματική έλλειψη πιστότητας αυτών προς το πρωτότυπο που επικυρώθηκε. Στην περίπτωση αυτή η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών που αποφασίζει την απαγόρευση ενημερώνει αμέσως τα υπόλοιπα κράτη -μέλη και την Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, για το μέτρο που πήρε, αναφέροντας και τους λόγους που την οδήγησαν σ'αυτό.

4. Δεν υπάρχει πιστότητα με το επικυρωμένο πρωτότυπο κατά την έννοια της προηγούμενης παραγράφου, εφόσον δεν τηρούνται οι προδιαγραφές του Παραρτήματος ΙΙ.

 

Άρθρο 93

(άρθρο 6 του Π.Δ. 533/1983)

 

Αντίγραφο του δελτίου επικύρωσης που εκδίδεται σύμφωνα με το υπόδειγμα του παραρτήματος ΙΙΙ για κάθε τύπο κατόπτρου οδήγησης που επικυρώνεται ή δεν επικυρώνεται κατά τις κείμενες διατάξεις του παρόντος Π.Δ., αποστέλλεται στις αρμόδιες αρχές των άλλων κρατών μελών της ΕΟΚ ενός μηνός από την έκδοσή του.

 

Άρθρο 94

(άρθρο 7 του Π.Δ. 533/1983)

 

1. Αν διαπιστωθεί ότι πολλά κάτοπτρα οδήγησης που φέρουν το ίδιο σήμα επικύρωσης δεν είναι σύμφωνα με το επικυρωμένο πρωτότυπο λαμβάνονται τα αναγκαία για την εξασφάλιση της πιστότητας μετά, τα οποία μπορούν να φθάσουν μέχρι την ανάκληση της επικύρωσης ΕΟΚ και τα οποία γνωστοποιούνται στις αρμόδιες αρχές των άλλων Κρατών μελών της ΕΟΚ. Σε περίπτωση ανάκλησης της επικύρωσης ΕΟΚ, το μέτρο αυτό καθώς και οι λόγοι που το επέβαλαν γνωστοποιούνται στις αρμόδιες αρχές των άλλων Κρατών - μελών της ΕΟΚ μέσα σε ένα μήνα από την επιβολή του.

2. Αν στο Υπουργείο Συγκοινωνιών γνωστοποιηθούν από τις υπηρεσίες άλλου Κράτους-μέλους της ΕΟΚ τα μέτρα που ελήφθησαν σε αυτό το Κράτος για την αντιμετώπιση της έλλειψης πιστότητας κατόπτρων οδήγησης προς το επικυρωμένο πρωτότυπο τους, το Υπουργείο Συγκοινωνιών παίρνει τα ίδια μέτρα.

3. Η επίβλεψη της τήρησης της πιστότητας, οι υπηρεσίες των παραγομένων κατόπτρων οδήγησης προς τον επικυρωμένο τύπο γίνεται με δειγματολειπτικούς ελέγχους. Για την επίβλεψη της πιστότητας, οι υπηρεσίες του Υπουργείου Συγκοινωνιών μπορούν να συνεργάζονται, στο μέτρο που είναι αναγκαίο με τις αρμόδιες αρχές άλλων κρατών μελών της ΕΟΚ.

4. το Υπουργείο Συγκοινωνιών αμφισβητεί την έλλειψη πιστότητας την οποία διαπίστωσαν και γνωστοποίησαν προς αυτό υπηρεσίες άλλου Κράτους μέλους της ΕΟΚ, ενημερώνει αμέσως την Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και προβαίνει σε διαβουλεύσεις με τις υπηρεσίες του κράτους αυτού ή με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Επιτροπής ΕΟΚ για τη ρύθμιση της διαφοράς.

 

Άρθρο 95

(άρθρο 8 του Π.Δ. 533/1983)

 

Κάθε απόφαση, για άρνηση ή ανάκληση επικύρωσης ΕΟΚ, ή για απαγόρευση χρήσης ή διάθεσης στην αγορά κατόπτρων οχημάτων, που ελήφθη σύμφωνα με τις διατάξεις αυτού του διατάγματος, πρέπει να είναι ειδικώς αιτιολογημένη και να κοινοποιείται στον ενδιαφερόμενο με μνεία όλων των ένδικων μέσων ή διοικητικών προσφυγών που μπορεί να ασκήσει αυτός και των προθεσμιών εντός των οποίων μπορεί να πράξει τούτο.

 

Άρθρο 96

 

Προσαρτάται και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του παρόντος κεφαλαίου το ακόλουθο Παράρτημα: